Wanneer uitzoeken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door marianne1984, 29 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marianne1984

marianne1984 Actief lid

15 aug 2007
    402
    0
    0
    Hallo,

Ik vroeg me af wanneer jullie naar de drukkerij gingen om geboortekaartjes uit te zoeken?

En moet je dan ook al het gedichtje klaar hebben?

Liefs Marianne

2. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

wij hebben het rond 25 weken gedaan toen we net te horen hadden gekregen dat het een meisje was, maar wij hebben er toch voor gekozen om zelf een kaart te maken aangezien we niet konden slagen en daar ben ik best lang mee bezig geweets :D

3. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    wij hebben rond de 23 a 25 weken ook uitgezocht.. en een heleboel boeken gehaald.. zijn er aardig lang me ebezig geweest met zoeken maar hebben het kaarjte gevonden wat we wouden..

4. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Eerst ga je een kaart uitzoeken. Die bestellen ze dan voor je (je moet dan wel het aantal weten). Over de tekst kan je nog even nadenken. Je kan dan een proefdruk laten maken, zodat je weet hoe de tekst er uit komt te zien.
    Als ik jou was, zou ik alvast wat boeken ophalen. Het is leuk om te doen!

5. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    dat had ik volgens mij ronde de 25 weken gedaan.

6. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Uhm... Wij pas bij 36 weken ofzo... :) Hoezo laks.. :D :D :D Ik heb uiteindelijk de proefdruk goedgekeurd op vrijdagochtend, kreeg om 17.00 mijn eerste wee en om 1.00 's nachts is Jelle geboren...
    Hoezo op het nippertje?

7. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Ik heb de kaart via internet uitgezocht (rond 28 wkn) toen een proefmodel thuis gekregen. Toen na een paar weken akkoord gegeven en teksten doorgemaild. En klaar was klara.

8. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    Wij hebben met 26 weken een kaartje uitgezocht.

9. mamastarlight

mamastarlight Niet meer actief

ik ga hem zelf maken tegen die tijd. ik ben grafisch en multimedia vormgeefster dus...is nu niet mijn vak maar dat soort dingen vind ik wel leuk om te doen

10. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    bij darryl hebben we een eigen ontwerp laten maken en deze laten drukken, zo rond de 30 week
    en bij dylano hebben we zelf een kaart gemaakt, ook zo rond de 30 week

11. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    ik had me kaartjes klaar met 20 weken er moest alleen nog gebeld wordt zodra ik bevallen was hoe het ging heten en wat het woog

12. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik heb met 30 weken de kaartjes besteld, handig was dat ik toen de enveloppen al kreeg, zodat ik die al kon schrijven.
    Je kan dan ook een proefdruk laten maken, dan hoef je na de geboorte alleen nog maar de naam, datum en eventueel lengte en gewicht door te geven.

13. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Toen ik ongeveer 6 maanden zwanger was hebben we de bestelling doorgegeven, lekker op tijd, maar zo waren we tenminste zeker dat het klaar was moest de kleine te vroeg zijn gekomen.

14. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    bij onze eerste hebben we het ook pas geregeld met 37 weken, lekker op tijd dus :oops: De kaartjes van onze dochter en zoon pasten qua tekeningen een beetje bij elkaar en de tekst heb ik beide keren zelf bedacht. Ik had de verschillende variaties (geboorte dag en nacht, zoon en dochter) al in de computer staan in het goede lettertype en formaat. Toen de kids geboren waren was het dus slechts een kwestie van gewicht en lengte invullen en uitprinten. De adressen had ik al op labels gezet, dus hoefden alleen nog maar geplakt te worden.

15. Elmo

Elmo Niet meer actief

Verplaatst naar zwangerschap.
    Graag goed kijken waar je iets plaatst.
    Elmo

16. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Wij hebben het via internet gedaan.
    Via geboortekaartje.nl. het kaartje kost €1,60 per kaart en daar
    zit de postzegel alin en het word nog voor je verstuurd ook.
    Zelf kaartje en tekst zelf opgesteld.
    Je kan alles nog op het laaste moment veranderen.
    Je kan ook een kaartje speciaal laten ontwerpen maar dat is
    weer wat duurder.
    Een proefdruk aangevraag in week 37 terwijl ik in week 38
    werd ingeleid. (ook lekker laat dus :oops: )
    Doordat ik in het ziekenhuis lag hebben wij de kaartje een paar
    dagen later laten versturen.

17. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Valt wel mee hoor. Doordat ik zaterdagochtend om 1.00 ben bevallen kon ik de kaartjes ook pas op maandag bestellen. Ik moet er bij vertellen dat ik niet geprobeerd heb of het op zaterdag nog kon. Uiteindelijk zijn ze pas op woensdag op de post gegaan.

Ik vond het juist wel lekker dat niet meteen het hele huis vol visite zat met ooms en tantes die je normaal ook niet ziet. Familie en vrienden die ik graag wilde laten komen hebben we sowieso op zaterdag al gebeld...

18. marianne1984

marianne1984 Actief lid

15 aug 2007
    402
    0
    0
    Sorry Elmo, mijn excuses.... :oops:

Bedankt voor jullie berichten.

Ik ben ook nog op zoek naar een gedichtje en nu was mijn vraag aan Tezzz (jij zei dat je het zelf hebt bedacht):
    Kun je misschien ook een leuk gedichtje maken voor mij?

Kun je mij een PB sturen?

Liefs Marianne

19. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Ik heb de geboortekaartjes van onze dochter zelf ontworpen en gemaakt en dat ga ik deze keer ook weer doen. De kaartjes uit de boeken vond ik zelf niet zo heel erg leuk.

20. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Ik moet nog een kaart kiezen... :D
    Heb vandaag via geboortekaartjes.nl drie voorbeelden thuisgekregen, maar het was fout gegaan: 1 geboortekaartje en 2 trouwkaartjes haha! Dus gebeld en zal binnen 1 a 2 dagen de goede kaartjes in huis hebben. Uit die drie gaan we kiezen.
    Geboortegedichtjes zijn eigenlijk best makkelijk te vinden op internet, gewoon ff googelen en je hebt er een heleboel!

Deel Deze Pagina