Hoi dames, Sinds deze week merk ik dat ik redelijk vaak harde buiken heb. Vandaag bijvoorbeeld heb ik (zit gewoon op de bank) in 1,5 uur tijd 8 harde buiken gehad. Echt druk maak ik me niet, maar ik vraag me wel af wat normaal is, qua aantal. Hoe is dat bij jullie? Liefs, Happy91
Tellen doe ik niet echt.wel merk ik bij een drukke dag dat het er dan meer zijn. Maar als er regelmaat in zit of niet weg gaat bij ontspanning,is het misschien wel handig om voor de zekerheid te bellen.
Ik lees even mee. Hier ook veel last van harde buiken. Moeilijk in te schatten wat er bij hoort en wat niet.
Misschien een groeispurtje? Ik had het bij mijn eerste ook vaak, vooral tijdens groeispurtjes... En je zit qua termijn net dat ze er een krijgen geloof ik.
Als ze geen pijn doen kan het geen kwaad, ik zit soms op wel meer dan 75 per dag. Behoorlijk vervelend helaas, maar er is weinig tegen te doen.
Zolang ze geen pijn doen maakt het niets uit. Je lijf is gewoon aan het oefenen. Als ze pijn gaan doen is het tijd om rustiger aan te doen.
Rond de 26 a 27 w had ik ze ook veel. Vk zei groeispurtje en baarmoeder reageert er danheftig op. Alleen als echtpijnlijk was moestikaan de bel trekken...
Ik heb bij de eerste heel veel harde buiken gehad nooit pijnlijk maar wel constant de hele dag door vooral in de avond kwamen ze vaker en regelmatiger. Met 28 weken 2cm ontsluiting en moest ik echt rustig aan gaan doen omdat het over kan gaan in weeën. Nu 31 weken zwanger en merk dat ik nu meer last krijg van harde buiken maar wat nu 'normaal' is weet ik niet. Moet aan de bel trekken met meer dan 6 per uur.
Ik denk dat je jezelf ook erg ongerust maakt door ze te gaan tellen. Harde buiken is echt niet fijn maar ze horen er wel een beetje bij. De ene heeft het meer dan de andere maar we vragen vaak veel van ons lichaam en zeker in rust komen de harde buiken dan! Als ze echt heel zeer gaan doen of regelmatig worden moet je gewoon even je vk bellen
Ik had het rond die termijn ook, en ook echt pijnlijk. Op extra controle bij de gyn. Hebben ze mijn baarmoedermond gemeten, maar er was niks geks aan de hand. Een gevoelige baarmoerder noemde de dokter het. Als je het niet vertrouwd altijd even bellen naar de verlos.
Bedankt voor alle ervaringen! Fijn om te weten dat het er bij kan horen.. dat was me namelijk niet echt duidelijk eerder.
Moet zeggen dat de vk mij toch echt de teugels heeft aangetrokken hoor. En dan heb ik er nog niet zoveel als jij! Het kan inderdaad een combi zijn van groeispurt en gevoelige baarmoeder, maar kan ook gaan leiden tot meer (bv ontsluiting). Niet om je bang te maken, maar mijn vk zei dat als ik niet minder ging doen ze me over een paar dagen aan de telefoon zou hebben met weeën. En sinds ik dit verhaal vertel aan vriendinnen hoor ik ook overal ervaringen van mensen die dit meegemaakt hebben. Ook hier op het forum. Dus waarschijnlijk kan het gaan kwaad, maar bespreek het ajb wel even met je vk.