regelmatig diarree

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by noppie, Sep 13, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. noppie

noppie Fanatiek lid

Mar 7, 2008
    2,026
    0
    0
    utrecht
    Beste verloskundigen,

Even een vraag van mij: vanmorgen in een uur tijd weer vier keer hele erge darmkrampen gehad. eerst kwam er gewone ontlasting uit en onvermijdelijk daarna de diarree. Het is dan echt pijnlijk en het zweet staat me dan op de rug. Ik was er net twee weken vanaf: tijdens de vakantie in Z-Frankrijk had ik er 8 dagen last van. Echt heel erg. Daar was het overigens 30+ qua temperatuur, misschien dat ik daar toch niet tegen kon? Het ging nu net weer 2 weken goed.

Sinds ik zwanger ben wisselen periodes dat het eerder neigt naar obstipatie (1 keer per 1 a 2 dagen en voor mijn doen nogal droge/hardere ontlasting, niet zo erg als ik sommige meiden erover zie schrijven) zich af met fases van echt krampen en diarree. Ik heb verder geen koorts en geef ook niet over. Eetlust is goed.

Is het tijdens zwangerschap normaal dat je gevoeliger bent voor het oppikken van bacterieen/virusjes? Moet ik hiermee naar de huisarts of hoort het er gewoon bij?

Bedankt voor jullie tijd!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Noppie,

door de hormonen kunnen obstipatie en diarree afwisselend voorkomen in de zwangerschap. Dit is niets om je zorgen om te maken. Als je er echt last van hebt of je hebt ook andere klachten, dan zou ik het met de huisarts bespreken, maar anders hoef je je geen zorgen te maken.

Mirjam

3. noppie

noppie Fanatiek lid

Mar 7, 2008
    2,026
    0
    0
    utrecht
    Dank je wel Mirjam!

Share This Page