geduldige eicel?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Johannal, 30 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Beste,

Ik heb een vraag: hoelang blijft een, door de gynaecoloog herkende eicel aanwezig in je eierstok voor hij springt?, wat is de marge?

Ik zal het even toelichten. Normaal gesproken heb ik een hele regelmatige cyclus. 4,5 weken geleden heb ik een miskraam gehad in de 11e week (vruchtje van ongeveer 8 weken afgekomen dmv cryotec) 3,5 week na mijn miskraam herkende de ass. gynaecoloog een eicel in mijn rechter eierstok die op springen stond of misschien zelfs al gesprongen was. Echter, een week voor, tot een week erna, heb ik ovulatietesten gedaan (Clearblue digital) deze hebben die volledige twee weken steeds eenzelfde licht streepje gegeven (misschien was er eentje bij die een ietstiepietsie meer aangezet was dan de rest) dus volgens de test is er geen ovulatie geweest... Kan het eitje er nog steeds zitten zonder te springen? Waar zit ik ongeveer in mijn cyclus? Ik heb werkelijk geen idee. Sinds gisteren ineens geen afscheiding meer, wel veel afscheiding gehad maar niet echt helder of rekbaar...

Hartelijk bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag,
    Johannal

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Johanna,

na je miskraam duurt het vaak langer voor je eerste ongesteldheid komt. Het kan zo zijn dat het eitje al gesprongen was, dan zie je dat niet meer op ovulatietesten. Het kan ook zo zijn dat ie om 1 of andere reden nog niet gesprongen is. Hoe dan ook, de eerste cyclus na een miskraam kan wel tot 8 weken duren. Maak je dus niet ongerust. Probeer geduld te hebben. Meestal herstelt je cyclus na de eerste ongetseldheid weer naar het oude patroon.

Mirjam

Deel Deze Pagina