Geboortebedankjes

Discussion in 'Zwangerschap' started by Otje, Sep 15, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Geef jij een geboortebedankje?

1. Ja

2. Nee

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Otje

Otje Fanatiek lid

Apr 10, 2006
    4,703
    0
    36
    Als jou zoon/dochter geboren is, geef je dan een geboortebedankje aan de visite?

Ik zit heel erg te twijfelen want het is allemaal best duur en mensen doen er toch weinig mee denk ik. Maar tis ook wel weer leuk...

Gr Otje

2. Angel79

Angel79 VIP lid

Jan 14, 2006
    5,090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Wij doen dit wel meegeven aan de visite. Ik heb het dan wel wat gemakkelijker aangezien wij ze zelf verkopen in de winkel, kan t dus via inkoopsprijs krijgen en dat scheelt wel iets (niet zo heel veel hoor :( )

Liefs Angela.

3. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Nope, ik doe het niet. Ik vind het een beetje onzinnig, want vaak wordt het na een tijdje toch weggegooid.

4. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    het is hier helemaal niet gebruikelijk om dat te doen dus heb ik ook zoiets dan niet.

5. jacoba

jacoba Fanatiek lid

Mar 6, 2006
    3,436
    0
    0
    tollebeek
    Ik doe ook geen bedankjes vind het zonde van het geld het verdwijnt toch meestal na een tijdje in de afvalbak.

6. Rowana

Rowana Lid

Apr 28, 2006
    28
    0
    0
    Almere
    Wy doen het ook.
    het leek ons wel leuk om de visite ook wat mee te geven.wy hebben zelf iets gemaakt.en zo duur was t niet hoog uit 10 euro ofso was het,en het ziet er echt leuk uit!

kIss rowana

7. Otje

Otje Fanatiek lid

Apr 10, 2006
    4,703
    0
    36
    Rowana: Mag ik vragen wat je gemaakt hebt?

8. eve

eve Fanatiek lid

Apr 26, 2006
    4,525
    0
    0
    Den Haag
    Bij mij in de familie en vriendenkring is het niet gebruikelijk. Heb er zelf wel ff aan zitten denken. Maar eerlijk gezegd vind ik het toch een beetje zonde van m'n tijd en moeite aangezien er erg weinig mensen zullen zijn die het bewaren :(

9. Rowana

Rowana Lid

Apr 28, 2006
    28
    0
    0
    Almere
    Jah tuurlijk:)
    ik en me vriend hebben roze en witte kaars verf gekocht.en we hebben dan stipjes gemaakt op bakzienelichtjes,zodat het lijkt dat het beschuit met muisjes is:D,en dan hebben we zo'n zakje ofso ik weet nie hoe dat heet.eromheen gedaan met een roze lintje eraan en een klein kaartje met bedankt erop geschreven.en op die kaartje zit ook een afbeelding van een beschuitje met muisjes op:D
    het ziet er echt heel leuk uit

groetjes

10. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Wat een super idee!!!!!

:p :p :p

11. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik denk niet dat wij het doen, ik kende het trouwens ook niet.

12. Monique76

Monique76 Niet meer actief

Ik ben er in ieder geval wel uit dat ik geen geboortebedankje geef, ik vind ze veel te duur en ze worden vaak toch in de kliko gedumpt.

Wel leek het mij een leuk idee, om iedereen die geweest is een leuke foto van hunzelf als ze de kleine vasthebben op te sturen.

Groetjes Monique

13. Rowana

Rowana Lid

Apr 28, 2006
    28
    0
    0
    Almere
    Dat is ook een leuk idee jah

14. Sam22

Sam22 Actief lid

Jun 28, 2006
    322
    0
    0
    Deventer
    Nee ik vind de bedankjes gewoon te duur....

15. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,554
    0
    0
    Hier is het wel gebruikelijk dat de visite iets krijgt. Wij vonden het erg moeilijk juist omdat veel mensen er willicht niets mee doen.

Toch heb ik op internet gezocht, maar kon het niet vinden. Toen besloten we iets met foto's te doen, maar dan moet mijn man dat allemaal regelen na de bevalling en dat vind ik ook weer vervelend voor hem, want hij moet ook van de kleine kunnen genieten. We hebben daaron beren gekocht bij de AVA, dat is een winkelketen in België (wij wonen vlak bij de Belgische grens) Zij verkopen allemaal van dit soort spullen. De beren zitten per 10 in een zakje en kosten per zakje 6.60. Maar ze zien er schattig uit, armpjes en beentjes kunnen zelfs bewegen en ze kunnen zitten. We hebben er lint bijgekocht (roze en blauw, we weten niet wat het zal worden) en daar komt een kaartje aan, met aan de binnenkant aan een zijde de naam en de andere kant de geboortedatum van de kleine.

Ik heb twee "ontwerpen" gemaakt en die staan in mijn album, dus je kunt ze zo zien !

Groetjes,
    Nikki F

16. Marian

Marian Fanatiek lid

Feb 27, 2006
    3,648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Wat verschrikkelijk leuk Nikki! En voordelig ook! Wij zijn niet van plan zoiets te doen, het is hier niet echt gebruikelijk, dus dat scheelt weer!

Marian

17. Berber

Berber Lid

Aug 30, 2006
    36
    0
    0
    Utrecht
    Heb zelf nog nooit een geboortebedankje gehad. Ik denk dat het erg afhangt van de streek waar je woont. Ik doe het in ieder geval niet. Ik zou zelf zo'n goedbedoelde prul ook in de kliko gooien, sorry, klinkt misschien niet zo aardig. Nouja ieder zn ding zullen we maar zeggen.
    lfs Berber

18. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,554
    0
    0
    Dank je wel Marian.
    Ja, als het niet gebruikelijk was zou ik het ook niet doen ... maar nu kom je er voor je gevoel niet echt aan onderuit. Als je dan voor een klein bedrag toch een leuk bedankje mee kunt geven, dan gaat het nog !

Groetjes,
    Nikki F

19. Calimero

Calimero Fanatiek lid

Aug 31, 2006
    1,901
    0
    0
    bij ons is het wel gebruikelijk om zoiets te doen en het hoeft trouwens helemaal niet zo duur te zijn hoor als je goed op internet kijkt kun je zelfs een klein dingetje krijgen dat 50 cent kost :)

ik vind het leuk om de visite iets mee te geven want ze nemen toch ook wat voor jou mee?? een pakje ofzo?

en het is gewoon een leuk aandenken zelf heb ik er ook al een aantal staan die ik heb gekregen toen oik op kraambezoek was

20. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,554
    0
    0
    Hoi Gipsy !

Ik heb ze ook bewaard !

Groetjes,
    Nikki F

Share This Page