Pffft, moet echt even mijn verhaal kwijt hoor. Dinsdagnacht werd ik wakker en voelde een natte plek in bed. Toen ik het licht aandeed dacht ik echt dat ik in een horrorfilm terecht was gekomen; alles onder het bloed.... Sorry voor de grafische beshrijving, maar toen ik naar de wc liep, liep het bloed in straaltjes langs mijn benen naar beneden.. Ik was er van overtuigd dat dit het einde was van mijn zwangerschap met 21 weken. Voor het eerst in al die maanden vond ik het ook pas echt erg dat ik er alleen voor sta. In paniek het ziekenhuis gebeld, wegens medische problemen heb ik een gyn en geen vlos. Daar moest ik zo snel mogelijk heen. Gelukkig heb ik lieve buurtjes die me brachten. Wat een paniek!! Ook voelde ik de uk niet meer bewegen, wat ik al wekenlang erg duidelijk voelde. Gelukkig bleek uit de echo dat de kleine okay is. Wat een opluchting!! Waarschijnlijk is het bloedverlies ontstaan omdat mijn placenta gedeeltelijk voor de baarmoedermond ligt. De kans is dus aanzienlijk dat dit nog vaker kan gebeuren. Ook een volgende keer weer direkt naar het ziekenhuis en 24 uur plat. Werken zit er voor mij ook niet meer in. Maar gelukkig is alles goed afgelopen. Wat ben ik geschrokken zeg!!!
Hoi Lizzy, Jeeeeeetje zeg dat is inderdaad schrikken zeg. Gelukkig ben je snel in het ziekenhuis gekomen en is alles goed met je beeb. Fijn om dat te lezen. Groetjes Karin
Jee Lizzy! Wat moet je bang zijn geweest zeg! Op dat soort momenten is het inderdaad beangstigend dat ook nog eens alleen bent! Gelukkig dat alles toch goed is gegaan en dat men weet waardoor dit komt! Rustig aan doen dan maar.
Jeetje dat is echt schrikken zeg!! Gelukkig is alles goed met de kleine en doe maar lekker rustig aan.
Ik kreeg even tranen in mijn ogen. De gedachte om je kindje te verliezen, vreselijk, en ook na zoveel weken. Gelukkig is het goed afgelopen. Nu maar even bijkomen van de schrik
Dat lijkt me echt erg, die onzekerheid elke keer. In ieder geval weet je de oorzaak als het weer gebeurt. Het lijkt me echt doodeng als je gaat bloeden met zoveel weken. Sterkte!
Jhee .. dat is idd schrikken zeg!! Gelukkig is alles goed met de beeb! Doe maar lekker rustig aan. Kus Toys
Ben blij dat het toch wel goedgekomen is meis. De schrik zat er zeker goed in, maar gelukkig ben je gelijk naar zh gegaan. Sterkte meid
Meis toch.. das schrikken! Gelukkig gaat alles weer goed... en laten we allemaal duimen dat dit niet nog een keer gebeurt! Knuf!
Jemig Lizzy, Ik weet precies wat je bedoelt!! Ik heb het zelf tijdens mijn zwangerschap meerdere malen meegemaakt. Bloedingen, ziekenhuisopnames, niet meer mogen werken. Bij mij waren de bloedingen ook afkomstig uit de placenta. In eerste instantie lag deze heel laag tegen de baarmoedermond aan ( bij 22 weken), maar is later netjes omhoog gekropen. Al die tijd heeft mijn kindje nergens last van gehad. Uiteindelijk is hij met 36 weken geboren en een hardstikke gezond ventje. Lekker rustig aan blijven doen!!! en toch proberen te blijven genieten van het zwanger zijn. liefs, pinguin
Bedankt meiden! @Puinquin; hetzelfde verhaal dus! Ben blij om te horen dat het bij jou goedgekomen is. Had jij ook zoveel bloedverlies, en hoe vaak heb jij uiteindelijk bloedingen gehad?
Inderdaad hetzelfde verhaal. Mijn eerste bloeding was met 22 weken. De tweede met 30.2 weken. De derde met 32.4 weken, toen had ik al 3 nachten niet geslapen vanwege wat ik dacht bandenpijn. Dit bleken uiteindelijk weeen te zijn en die kwamen ook weer met een bloeding. Deze 3 bloedingen vielen achteraf gezien nog wel mee. Met de laatste heb ik bijna 12 dagen aan de weeenremmers in het ziekenhuis gelegen. Toen kwam de 4e bloeding met 34.4 weken die vrij pittig was en binnen een paar uur daarna de vijfde bloeding. Toen weer 5 dagen in het ziekenhuis gelegen. Ik heb toen nog een week een beetje nagebloed. Uiteindelijk ben ik met 36.3 bevallen. Ik had verwacht dat mijn bevalling zich zou aankondigen middels nog een bloeding, maar dat was juist helemaal niet zo. Wat ik je kan aanraden is goed naar je lichaam te luisteren. Echt veel te rusten en niet te veel te tillen of trappen te lopen. Ik ben trouwens met alle bloedingen naar het ziekenhuis geweest. Bij de eerste 2 aan het ctg gelegen zonder weeenactiviteit, dus ik mocht weer naar huis. Bij de andere wel direct opgenomen. Heel veel succes. Als je nog meer wil weten vraag gerust hoor!
He getsie, dat is echt iets wat je niet mee wil maken. Meis, ik ben blij dat alles goed gaat met de kleine. Houd je maar goed rustig!!