Ik vraag mij af of het altijd zo is dat je kunt voelen dat de bevalling eraan komt. Ik heb echt nergens last van, alleen een beetje harde buiken. Geen pijn o.i.d. En ook niet meer slijm ofzo. Betekent dit dat het nog lang gaat duren voor ik ga bevallen, of kan het ook zomaar ineens gaan beginnen?
Hoi Lientje, Het kan zomaar ineens beginnen, spannend he! Soms verlies je de slijmprop maar dat kan ook al 3 weken van te voren. De frequentie van harde buiken zegt helaas ook niets. Het is echt afwachten, maar als het zover is,........dan weet je het! Wie weet word het een kerstkindje........of nieuwjaar? Liefs Imke
Pff nieuwjaar vind ik wel ver weg hoor.... En dan heb ik een probleem met de geboortekaartjes, want dan gaat het posttarief omhoog haha goeie smoes he? Maar wat ik nog wou vragen. Mijn uitgerekende datum aan de hand van mijn laatste menstruatie was 18-12-2006. Maar aan de hand van de allereerste echo was het 22-12. De gyn liet de datum echter op 18-12 staan omdat het minder dan een week scheelde. Betekent dit nu dat ik eigenlijk dus 22-12 moet aanhouden?
Hoi Lientje, Je moet de 18e aanhouden. De uitgerekende datum uitgerekend aan de hand van je eerste dag van je laatse menstruatie is het meest betrouwbaar. Daarom passen ze de datum alleen aan als de echo meer dan 7 dagen afwijkt. Dat deed het bij jou niet dus je moet de 18e aan houden! wachten duurt lang, zet m op! Imke