Hoe lang wachten na een keizersnede?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Veertje1979, 14 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi!

Onze dochter is nu 6 maanden en afgelopen maand dachten we even dat we weer zwanger zouden kunnen zijn. Maar ik ben ongesteld geworden en was dus gewoon een paar dagen overtijd.
    Omdat we toch een paar dagen met die gedachte hebben gelopen is het bij ons toch weer gaan kriebelen. Mijn vriend was in gedachten zelfs al aan het plannen hoe we de nieuwe kamer in zouden richten.
    Nu lees ik via een andere site verschillende adviezen. De 1 zegt dat je 6 maanden moet wachten en de ander was vrij snel zwanger en heeft er geen hinder van ondervonden. Ook lees ik erg veel dat de kans op een tweede KS erg groot is. (zou ik geen probleem vinden)
    Wat zijn nu de precieze richtlijnen? We zouden het erg leuk vinden als er niet te veel leeftijdsverschil tussen onze kinderen zou zitten.
    http://www.grootgezin.nl/vragen140102.php#140102

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hi veertje,

Er word geadviseerd een jaar te wachten na een keizersnede dit omdat je niet alleen een wond hebt in jebuik maar ook in je baarmoeder. Het is en blijft een zwakke plek end aarom is de tijd voor genezing heel belangrijk. Ik begrijp dat een klein leeftijdsverschil erg leuk is maar jou gezondheid gaat nog even voor! Een tweede zwagnerschap is ook zonder keizersnede ene stuk zwaarder!
    Imke

Deel Deze Pagina