Draaierig/Slap gevoel

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sengira, 10 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sengira

Sengira Lid

11 aug 2011
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo..,
    Sinds een aantal dagen voel ik me slap en draaierig wanneer ik op bed ga liggen. Zodra ik me lekker genesteld heb ( voor zover dat nog lukt, ben bijna 37 weken zwanger) en mijn ogen sluit voel ik me na een paar minuten zo slapjes worden. Kan het niet goed uitleggen maar ik heb het idee dat m'n baby m'n longen verdrukt oid. Ik lig wel half op m'n linkerzijde maar eigenlijk geeft geen enkele houding echt verlichting. Herkent iemand dit?

2. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Je hoofdeinde iets verhogen misschien? Zodat je wat rechterop ligt.

3. Lara1980

Lara1980 Niet meer actief

Ja, herken het wel. Ik heb het al een paar weken en zelfs af en toe als ik gewoon rechtop sta. Beetje het idee dat ik bijna flauw ga vallen. Ijzergehalte en bloeddruk waren (bij mij) prima; dacht eerst dat het daar aan lag. Nu denk ik net als jij dat het vooral komt doordat de baby nogal wat van mijn longen dichtdrukt en vk kon dat bij de laatste controle beamen. Ik ben ook al een tijdje behoorlijk kortademig. Nu maar hopen dat de baby eens snel gaat indalen, dan schijnt het beter te worden... ;)

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hoe is je bloeddruk? Als je gaat liggen, daalt je bloeddruk namelijk iets door de verandering van houding. Als je bloeddruk laag is, kan je hier misschien akelig van worden. Ik sliep zelf die laatste weken graag een beetje half zittend, met 2 of meer kussens in ieder geval.

5. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoiezo niet op je rug gaan liggen, dan kan je kindje je holle ader dichtdrukken en daar kun je heel naar van worden.

6. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    heb het ook door iets te hoge bloeddruk, hier adviseerde om op je linkerzij te liggen.

7. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Ik heb het niet bij het liggen, maar juist als ik te lang stilsta.
    Volgens mijn vk is het een bloedsuikerdaling, gepaard met een lage bloeddruk.
    Als ik ga zitten, trekt het weg.

8. Sengira

Sengira Lid

11 aug 2011
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat van een lage bloeddruk zou heel goed kunnen! Ik heb idd m'n hele zwangerschap al last van een erg lage bloeddruk.
    Verder helpt het idd om wat rechtop te slapen. Ik zal het volg. week eens aan de verlos vragen...

9. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik had dat soort klachten door een erg lage bloeddruk (onderdruk <50). Heb op doktersadvies koffie gedronken en zoute drop gegeten ;) Hielp niet zoveel, maar op het eind van de zwangerschap was het bij mij sowieso over. Had dit eerder rond 20 weken.

Deel Deze Pagina