Marit heeft al 2 ondertandjes...moeten we nu ook beginnen met poetsen? en dan met of zonder tandpasta? Vindt het zo "raar"om daar nu al mee te beginnen...Ze echt nog zo`n klein ding Maar goed gezonde melktandjes is ook belangerijk ofcourse 8)
ik heb het bij youame wel gedaan ook met tandpasta als kauwt ze der alleen nog maar op dan poetst ze ook
Het Cb vertelde mij dat je pas mag gaan poetsen als bij je kindje, de twee tandjes dicht naast mekaar zitten. Ik weet niet of het bij meerdere van jullie is verteldt. Bij mij dus wel, ik heb dus ook echt gewacht tot de twee tandjes naast mekaar zaten. Misschien is het niet waar, en vertelt ieder CB wat anders. Gewoon doen wat jou gevoel zegt.
De tandarts vertelde me dat je gewoon moet beginnen met poetsen (het zal eerst meer sabbelen zijn, maar dan wennen ze aan het gebeuren) en dan met een heeeeel klein beetje peuter tandpasta. Merel vindt het heel erg leuk!
Tegen mij is ook gezegd dat als het eerste tandje doorkomt je gelijk moet gaan poetsen. cb zei tegen mij dat ik met mijn vinger de tandpasta goed op de tandjes moest doen en daarna het borsteltje geven en devlin erop kon laten bijten dan werd het ook gepoetst
Mijn advies (en van mijn collega`s ), bij het doorkomen van het eerste tandje poetsen met een kinder tandenborsteltje en een klein beetje kindertandpasta. Na spoelen is niet nodig, maar mag wel. 1x per dag is voorlopig voldoende. succes. @ Trotsemama, Tja, ik vind dat maar een vreemd advies hoor. Van waar 1 tandje niet poetsen en dan pas wanneer er 1 langs groeit wel gaan poetsen. Maar vooruit, waarschijnlijk ieder een ander advies.
nou ik heb een inieminie tandeborsteljte gekocht met tandpaste...we gaan er vanavond maar eens mee beginnen
We zijn nu ook aan het poetsen. 3 tandjes onder in nog geen 1½ week tijd. Emiel vindt het wel prettig als je met de tandenborstel over zijn kaakjes gaat. Eerst poets ik en daarna mag hij zelf poetsen . Eerst tandpasta op zijn tandjes smeren lukt hier niet, hij bijt direct en die tandjes zijn reuze scherp ook al zijn ze nog maar klein.
wij poetsen pas sinds kort, hij moest er niks van weten nu gaat het heel goed. hoe vroeger je begint hoe eerder het er gewoon bij hoort. ik ben er te laat mee begonnen
onze tandarts zei ook dat we meteen konden gaan poetsen, maar tandpasta hoefden we pas te gaan gebruiken als hij zelf in staat is dit uit te spugen en het niet inslikt (zou pas zo rond de 2 jaar zijn). Dus hier wel poetsen (electrisch vindt ie geweldig! en ook mama d'r tanden poetsen is geweldig!) maar zonder de tandpasta! Succes
Meteen gaan poetsen, er zijn speciale kleine borsteltjes voor en dan met dreumes-tandpasta. Sil heeft nog geen tandjes maar dit is wat ik zou doen. xx