4 maandjes oud, 2 tandjes..Poetsen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Grassprietje, Feb 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

Dec 3, 2006
    2,328
    0
    0
    tukkerland
    Marit heeft al 2 ondertandjes...moeten we nu ook beginnen met poetsen? en dan met of zonder tandpasta?

Vindt het zo "raar"om daar nu al mee te beginnen...Ze echt nog zo`n klein ding ;) Maar goed gezonde melktandjes is ook belangerijk ofcourse 8)

2. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    ik heb het bij youame wel gedaan ook met tandpasta
    als kauwt ze der alleen nog maar op dan poetst ze ook

3. mouschy

mouschy Fanatiek lid

Aug 30, 2005
    3,709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Ja meteen gaan poetsen bij de 1e tand. Er zijn speciale baby borsteltjes en tandpasta.
    Succes!

4. trotsemama

trotsemama Actief lid

Sep 9, 2007
    408
    0
    0
    Verkoopmederwerkster
    Den Haag
    Het Cb vertelde mij dat je pas mag gaan poetsen als bij je kindje, de twee tandjes dicht naast mekaar zitten. Ik weet niet of het bij meerdere van jullie is verteldt. Bij mij dus wel, ik heb dus ook echt gewacht tot de twee tandjes naast mekaar zaten. Misschien is het niet waar, en vertelt ieder CB wat anders. Gewoon doen wat jou gevoel zegt.

5. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

Feb 16, 2007
    1,852
    0
    0
    De tandarts vertelde me dat je gewoon moet beginnen met poetsen (het zal eerst meer sabbelen zijn, maar dan wennen ze aan het gebeuren) en dan met een heeeeel klein beetje peuter tandpasta. Merel vindt het heel erg leuk!

6. liea

liea Lid

Jan 28, 2008
    36
    0
    0
    Tegen mij is ook gezegd dat als het eerste tandje doorkomt je gelijk moet gaan poetsen.

cb zei tegen mij dat ik met mijn vinger de tandpasta goed op de tandjes moest doen en daarna het borsteltje geven en devlin erop kon laten bijten dan werd het ook gepoetst

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Mijn advies (en van mijn collega`s ;) ), bij het doorkomen van het eerste tandje poetsen met een kinder tandenborsteltje en een klein beetje kindertandpasta. Na spoelen is niet nodig, maar mag wel. 1x per dag is voorlopig voldoende. succes.

@ Trotsemama, Tja, ik vind dat maar een vreemd advies hoor. Van waar 1 tandje niet poetsen en dan pas wanneer er 1 langs groeit wel gaan poetsen. Maar vooruit, waarschijnlijk ieder een ander advies.

8. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

Dec 3, 2006
    2,328
    0
    0
    tukkerland
    nou ik heb een inieminie tandeborsteljte gekocht met tandpaste...we gaan er vanavond maar eens mee beginnen ;)

9. puckje

puckje Bekend lid

Jun 9, 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    We zijn nu ook aan het poetsen. 3 tandjes onder in nog geen 1½ week tijd. Emiel vindt het wel prettig als je met de tandenborstel over zijn kaakjes gaat. Eerst poets ik en daarna mag hij zelf poetsen :D . Eerst tandpasta op zijn tandjes smeren lukt hier niet, hij bijt direct en die tandjes zijn reuze scherp ook al zijn ze nog maar klein.

10. missmariska01

missmariska01 Fanatiek lid

wij zijn meteen gaat poetse bij zijn 1e tand

11. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,157
    0
    0
    Twente
    meteen bij de eerste tand....poetsen

12. eko

eko Actief lid

Jul 22, 2007
    244
    1
    0
    Gelderland
    wij zijn ook meteen gaan poetsen bij zijn eerste tandje.

13. sim

sim Niet meer actief

wij poetsen pas sinds kort, hij moest er niks van weten :) nu gaat het heel goed. hoe vroeger je begint hoe eerder het er gewoon bij hoort. ik ben er te laat mee begonnen :oops:

14. anita26

anita26 Actief lid

Oct 1, 2006
    118
    0
    0
    pedagogisch medwerker
    delft
    onze tandarts zei ook dat we meteen konden gaan poetsen, maar tandpasta hoefden we pas te gaan gebruiken als hij zelf in staat is dit uit te spugen en het niet inslikt (zou pas zo rond de 2 jaar zijn). Dus hier wel poetsen (electrisch vindt ie geweldig! en ook mama d'r tanden poetsen is geweldig!) maar zonder de tandpasta!

Succes

15. Celinaaa

Celinaaa Bekend lid

Sep 8, 2007
    609
    0
    0
    Fryslân
    Meteen gaan poetsen, er zijn speciale kleine borsteltjes voor en dan met dreumes-tandpasta. Sil heeft nog geen tandjes maar dit is wat ik zou doen.
    xx

Share This Page