Ons zoontje is 12 juli geboren. Geef volledig borstvoeding. Hoelang duurt het ongeveer voor dat je weer ongesteld word?. En waneer ben je weer vruchtbaar?. Ik vraag dit omdat wij 2dagen geleden voor het eerst weer sex hebben gehad. Mijn vriend is klaargekomen. Bestaat er dan een kans dat ik zwanger kan worden of moet je eers ongi zijn geweest?. hoop op reactie.
Borstvoeding geven is geen betrouwbare anticonceptie. dus ja je zou zwanger kunnen zijn. Vrouwen die borstvoeding geven daarvan kan de menstruatie bijv 1.5 jaar weg blijven, maar het kan ook al na een paar weken al weer komen. Dat is dus erg wisselend. Als je nog niet ongesteld geweest bent, kan je wel vruchtbaar zijn. Ik ben na de bevalling van de eerste twee nooit ongesteld geweest en na 9 maanden weer zwanger (en na de bevalling van de derde weer nog niet ongesteld geweest).
Volgens mij heeft Hanneke het heel duidelijk verteld, heb er dan ook vrij weinig aan toe te voegen. Ik geef nog steeds BV en ben sinds de bevalling nog niet ongesteld geweest. BV is geen anticonceptie, als je niet zwanger wilt worden, zou ik dus toch echt aan de pil gaan (degene die mag bij BV) of een condoom gebruiken. Dus ja, je zou zwanger kunnen zijn.