Hoe 1e verjaardag gevierd ??

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Miran6, Feb 7, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Miran6

Miran6 Actief lid

Jan 31, 2010
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi , Ik heb al wilde ideeen hoe ik de 1e verjaardag van mn zoontje wil vieren :)
    Ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie verhalen...iets creatiefs gedaan?? Groot of klein feestje..noem maar op :)

2. diddi

diddi Bekend lid

Jan 1, 2010
    590
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toen mijn dochtertje 1 werd hebben wij een kaart gemaakt met een foto van net na de geboorte en een foto van bijna 1 jaar erop. Hier hebben wij een uitnodiging van gemaakt.

De dag zelf viel op donderdag en toen hadden we niet veel gedaan. We hebben het op de zondag erna gevierd.
    Dit hebben we in onze eigen tuin gedaan (zomerkindje).
    We hadden vrienden en familie uitgenodigd en er waren ook een paar kinderen bij.
    Was eerst bang dat het te druk zou zijn, maar ze vond het geweldig.
    We hebben het van 14.00 - 17.00 gevierd. Na het slaapje en voor het eten weer klaar. Dat vonden wij lang zat.
    In de ochtend samen met haar ballonnen geblazen en haar er mee laten spelen. Spulletjes klaar gezet, ze heeft echt geholpen. Zo schattig!

Ik ben ook op een verjaardag van een eenjarig nichtje geweest en die vierde het in een speeltuin met alle familie en vrienden en kids. Die hadden eten en drinken meegenomen en daar lekker gevierd. De kinderen hebben zich super vermaakt.

Jammer genoeg is zo iets bij ons in de buurt niet!

Ik moet zeggen dat ik het zo thuis ook wel erg gezellig vond. En ik merkte aan mijn dochter dat ze zich wel op haar gemak voelde.

Het is een super gezellige dag geweest!

3. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

WIj hebben het in tweeën gedeeld.

Op zaterdag voor familie, ong. 20 man. Tussen 11u en 15u iedereen uitgenodigd, toen iedereen binnen was de taart aangesneden en gezongen en cadeautjes uitgepakt (ook een aantal later, Lucas boeide het niet meer zo, hihihi). Daarna gewoon lekker gelunched, simpel zelfgemaakte lunch (soep, broodjes, salade, etc).

Op zondag voor vrienden, ong. 15 man. Vanaf een uur of 16.00 iedereen uitgenodigd, taart gegeten, cadeautjes etc. Daarna lekker geborreld en rond 19.00 Lucas in bad en naar bed. Andere kindjes ook. Daarna met de volwassenen lekker een barbecue gedaan. Die hadden we allemaal al veel te lang niet meer gezien of gesproken, dus dat was een mooie manier.

We vonden het te druk om het op één dag te doen en door de tijden goed af te bakenen, bleef het voor Lucas ook goed te doen.

Hij vond de slingers het allermooiste van zijn hele verjaardag, hahaha

EDIT: heel fijn dat het superweer was, dus iedereen lekker in de tuin! Heb ik al die troep niet in huis :) + geen gedoe met rokers enzo...

EDIT 2: Lucas was de maandag erna jarig, die dag hebben we lekker met z'n drietjes doorgebracht. Lucas veel bijgeslapen, hihi en lekker samen ontbeten enzo... en gemijmerd over het afgelopen jaar ;)

4. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

Jan 19, 2008
    6,317
    216
    63
    Wij hebben de dag in 2en gedeeld.

Ochtend 10.30 tot ongeveer 13.00 > familie (ongeveer 15 man incl overgrootoma en opa :))

Middag 15.00 tot 18.00 vrienden (ongeveer 35 man)

zo konden we 's ochtends rustig de taart aansnijden en zingen :D

5. mamakarlien

mamakarlien Actief lid

Jul 31, 2009
    280
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij hadden qua grootte een normale verjaardag zeg maar. We hadden wel alles versierd in roze-zilver en hebben met champagne getoast, dat vond ik geweldig! We hebben het gevierd van 11u tot 17u en op de kaart gezet wanneer ze sliep. Er bleef niemand eten, ook de opa's en oma's niet en dat vond ik heerlijk! Even tot rust komen.
    We hebben genoten, jullie ook veel plezier!

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Wij hadden het over 2 dagen verdeeld. De dag voor haar verjaardag kwamen er vrienden met hun kinderen. Het was niet druk en dochter vond het erg leuk. Dag 2 haar echte verjaardag was het veel drukker zo`n 25 man. Eerlijk gezegd vond dochter het pas echt leuk toen idereen weg was en alle spullen weer op hun gewone plek stonden! Ze was vooral overdonderd door alles en kon er niet echt van genieten. Haar 2de verjaardag vond ze wel echt leuk, toen begreep ze het wel en genoot ze voor 100%!

Kortom: doe niet te gek en kijk naar je kindje!

7. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    Omdat mijn schoonmoeder ziek was, hadden we ervoor gekozen om het alleen met directe familie te vieren. En eerlijk gezegd heb ik daar wel spijt van. Er was niet 1 ander kindje (Mini is aan beide kanten het enige kleinkind, nóg wel ;)) dus voor Mini was dat eigenlijk niet zo leuk. En ik vond het ook niet leuk, het was heel beladen allemaal en ik denk dat andere kinderen wat lucht aan het feestje hadden gegeven.
    Dat gaan we voor haar tweede jaar (en voor de eerste verjaardag van de aankomende spruit) eens even heel anders doen, dat wordt een kinderfestijn want al onze vrienden hebben wel kinderen. Heb er nu al zin in! :D

8. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

Nov 9, 2009
    2,144
    0
    0
    NULL
    Wij hebben het bewust redelijk klein gehouden, met alleen mensen die ze goed kende. Dus geen vage kennissen enzo of mensen die we 2x per jaar zien. Echt alleen mensen waar ze wat mee heeft en regelmatig ziet. We kwamen op een man of 30 en hebben het smiddags gevierd, de meeste zijn blijven eten. Niet teveel poespas, het is al indrukwekkend genoeg voor die kleintjes.

9. PenF

PenF VIP lid

Aug 20, 2009
    8,387
    2,241
    113
    Female
    Coach
    Dordrecht
    Wij doen het op zondag na hun verjaardag van 13:00 - 16:00. Dan kunnen de kinderen ervoor slapen en daarna gewoon weer in alle rust eten en naar bed.
    We nodigen alleen familie uit en van allebei de kanten de beste vrienden. Zal iets van 30-35 man zijn. Niemand blijft eten, omdat ik dan weer rust wil voor de kinderen.

10. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Wij gaan het bijna vieren...
    Heb een kaart gemaakt met een grote recente foto. En dan drie kleine fotootjes erin. 1 van geboorte, 1 van ertussen in en dan nog een recente.

Ik laat iedereen op 1 dag komen. Mijn zoon kan goed tegen die drukte. Mensen kunnen vanaf 13.00 komen. Ik verwacht incl een aantal kinderen ongeveer 20/25 mensen. Daar zijn ook een paar vriendinnen bij. Met mijn ouders en zus en ouders van mijn vriend en zijn zus (en aanhang + kids) gaan we 's avonds naar het pannekoekenhuis (heb geen zin meer om dan te koken).

Ik kijk er echt naar uit. Ben zo trots op mn zoontje!!
    En wat ook heel erg leuk is:

Hij komt in een verjaardagsclipje van Babytv. Weet niet of mensen dat kennen, maar 20-02 om 17.00 uur wordt hij uitgezonden :)

11. Miran6

Miran6 Actief lid

Jan 31, 2010
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties allemaal :) Erg leuk om te lezen allemaal.
    Hoe hebben jullie uitnodigingen gemaakt ??
    En de taart...hadden jullie een meptaartje of een punt uit de gewone taart??

12. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik heb de uitnodigingen via de HEMA Albumprintservice gemaakt. Op de voorkant een foto van de eerste dag (tekst: toen was ik nog klein...) en in de binnenkant een foto van ong. 11 mnd oud (tekst: ...maar nu ben ik groot!!).
    Waren echt heel leuk geworden, al zeg ik het zelf :):D

@ taart: wij hadden een fabeltjeskrant-taart laten maken en daar heeft hij heerlijk zelf een stuk met zijn handen van opgepeuzeld, het zat letterlijk tot achter zijn oren en onder zijn oksels ;)

13. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier is het ook bijna zover. Wij vieren het zaterdagmiddag van 15.00-17.30u. Ze slaapt hier meestal van 10.00-11.30 en van 14.30-16.30u dus dat is wat lastig, maar ik denk dat ik haar 's middags wat eerder op bed stop en dan wordt ze wel wakker als de visite binnen stroomt.
    Hier komt mijn familie 's morgens (gaat niet samen met schoonfamilie) en 's middags komt ongeveer 25 man.
    Hier krijgt ze een meptaartje (ook ivm allergieen).
    Uitnodiging heb ik op de achtergrond een foto als pasgeboren baby en in de hoeken foto van 3-6-9-11,5 maand.

14. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Wij houden het heel intiem en klein (als ik het zo lees hier). Vandaag is Renske jarig. Normaal papadag, door toeval geruild en dus een mamadag. Gisteren de kamer versierd -- wat een lol, die slingers :D Mijn beste din kwam spontaan langs dus dat was super leuk. Ze krijgt kiesjes en lijkt niet helemaal lekker de laatste dagen, dus ze heeft veel geslapen, en was nogal humeurig voor haar doen. Ach. Ze was lekker bij mij en we hebben samen met haar nieuwe speelgoed gespeeld.

Zaterdag bak ik zelf een appeltaart en komen de opa en oma en oma. That's it. De week erna komt die vriendin en haar man misschien met hun kindjes.

Ik moet er niet aan denken, een enorm feest. Ik ben er zelf op dit moment niet toe in staat, en ik denk niet dat we haar er nou een groot plezier mee doen (qua prikkels, etc).

15. juffie29

juffie29 Actief lid

Apr 10, 2009
    280
    0
    16
    Wij hebben afgelopen zondag de verjaardag van onze dochter gevierd. Gisteren was ze echt jarig.

Zondag van 14.40 tot 17.00 uur kwam er familie en vrienden. Alleen de mensen die dicht bij ons staan.
    We hadden een fototaart. Hier heeft ze een stuk van gehad. Heerlijk met haar handen erin gezeten en een paar stukjes opgegeten:D

Aankomend weekend komen er nog vrienden met een baby.
    Over 2 weken zullen we het nog even kort vieren met opa en oma, zij overwinteren in Portugal.

Omdat het niet super druk was, kon onze dochter de dag goed overzien.

Gisteren heeft ze alleen haar verjaardag nog gevierd op het KDV.

16. Loontje4

Loontje4 Niet meer actief

Hoi hoi,

Britt is ook bijna jarig en ook wij vieren het maar klein.
    De ooms en tantes, opa's en oma's en een neefje komen op bezoek. Zo'n 10 man en een kind. Dan kan Britt nog zelf rondkruipen en spelen. Voor vrienden komt het volgend jaar wel.
    Heb uitnodigingen gemaakt via Hallmark (kaart met Bumba) en ze krijgt ook een taart met Buma erop. Ben benieuwd hoe deze eruit gaan zien.
    Heb er wel zin in iig.

17. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

Jun 1, 2008
    4,093
    1
    38
    Wij hebben het ook op 2 dagen (weekend) gevierd. Wij hadden 80 mensen. 40 mensen (familie) kwamen zaterdag. We hadden een grote partytent + tafels + stoelen gehuurd en het feestje in de tuin gehouden. Voor beide dagen hadden we catering geregeld. En 2e dag kwamen vrienden (40 mensen) langs eveneens in de tuin gevierd.

1e dag was het van 14.00 uur en de laatste gasten gingen 22.00 uur weg. De kleine heeft zich prima vermaakt en is ook lekker op tijd naar bed gegaan.
    2e dag was van 14.00 uur tot 17.00 uur.

We waren ook echt bekaf!!:)

Uitnodigingen hadden we via Hallmark gemaakt.

18. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Wow, dat zijn meer mensen dan dat wij op onze bruiloft hadden. Wij zijn geen feestmensen, en vinden 5 mensen over de vloer hebben al gedoe :D

19. Miran6

Miran6 Actief lid

Jan 31, 2010
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje wat een groot feest :$ Heeft je kindje er zelf wel wat aan gehad ?? :)Als ik het zo mag vragen

20. Meilan

Meilan Bekend lid

Oct 18, 2008
    639
    0
    0
    Liner Manager
    Antwerpen
    Het verjaardagsfeestje van onze dochter was ook ongeveer zo groot. En ons meisje heeft er van genoten!! Ik heb ze de hele dag amper gezien. Ze was steeds weg met andere kindjes :)
    Maar denk wel dat het van het kind afhangt. Onze meid bloeit helemaal open met veel mensen rond haar. Plus ze liep op haar eerste verjaardag al enkele maanden stevig, dus ze kon gemakkelijk geraken waar ze wou zijn.

Share This Page