Moet ik in mijn bed klimmen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Me81, 24 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Me81

Me81 Bekend lid

9 mei 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    ik ben 1.55 kort en heb nogal wat pijn in het bekken. Nu kom ik goed mijn bed in en uit, maar op klossen echt niet. Nu weet ik niet zo goed wat te doen. Ik vind de rug van de kraamverzorgende uiteraard erg belangrijk, maar wil zelf ook mijn bed in en uit kunnen zonder vallen en liefst zonder pijn.
    Wat nu? :(

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Ik begrijp dat het lastig is hoor!

Het is in het algemeen zo dat, als het bed niet op klossen staat de kraamverzorgende het bed niet hoeft te verschonen. Dat zou je dan zelf kunnen doen. Het is ook belangrijk natuurlijk of je thuis gaat bevallen, of in het ziekenhuis. De verloskundige zal waarschijnlijk ook je bevalling niet begeleiden als het bed niet omhoog staat. Wil je borstvoeding gaan geven, of flesvoeding? Het is erg belastend voor de rug van de kraamverzorgende om te ondersteunen bij de borstvoeding.

Heb je de ruimte om een logeerbed op te stellen met de klossen, die je dan eventueel voor de bevalling en de borstvoeding kunt gebruiken? Dan kun je in je eigen lage bed blijven slapen. En daar ook je kraamweek doorbrengen.

Je zou ook bij iemand een opstapje kunnen lenen, die worden vaak gebruikt door de kraamvrouw. Overleg ook even met de verloskundige.

Groetjes Adrienne

3. Me81

Me81 Bekend lid

9 mei 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reactie. Ik beval zeker in het ziekenhuis. Dus dat is 'opgelost' bed verschonen kan mijn man doen, dus dat is ook opgelost.
    Voor BV zou ik eventueel in een stoel kunnen gaan zitten. Een opstapje is wel een idee, ben alleen bang dat ik slaapdronken er vanaf kletter als ik mijn nachtelijke wandelingen naar de WC moet volbrengen.
    Ik neem de informatie mee en dan bel ik mijn kraamzorg instantie even! Bedankt!

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Overleg voor de zekerheid even met de verloskundige. Stel dat je het niet haalt, het ziekenhuis, hoe gaan ze er dan mee om als er geen klossen onder staan? Anders sta je straks voor verrassingen.

Groetjes Adrienne

5. Me81

Me81 Bekend lid

9 mei 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb geen verloskundige, ik loop bij de Gyn. In het ziekenhuis. Wat het wel even spannend maakt want die komt niet naar mij toe en ja wat als ik het niet red! Oh jee, weer een hoop vragen!

6. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Je kunt een verloskundigenpraktijk bellen bij je in de buurt, en er even kennis gaan maken. Dan sta je maar ergens ingeschreven.

Normaal wordt er door het ziekenhuis een verloskundigepraktijk ingeschakeld als je naar huis gaat. Die komen dan controlebezoekjes afleggen in de 1e week. Dat kun je ook zelf doen natuurlijk. Maar dan van te voren. Nu dus eigenlijk al!

Groetjes Adrienne

7. Me81

Me81 Bekend lid

9 mei 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah ok, dus de Verloskundige waar ik ingeschreven was, voor ik werd doorverwezen, kan ik in nood ook bellen? Als de bevalling sneller gaat dan gepland zeg maar?
    Ga ik ze morgen gelijk contacten! Dank je wel voor de tips, zo zie je maar, denk je dat je op de hoogte bent...

8. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    you're welcome!

Deel Deze Pagina