Hallo! Ik ben net terug van het CB en volgens hun was ze eigenlijk wat weinig aangekomen de laatste maand . Ze vonden het zeker niet zorgwekkend hoor, ik moest het alleen in de gaten houden . Ze weegt nu 6585 gram en is 63.6 cm met hoofdomtrek 42.3 (ze is 7 januari geboren en woog toen 3880 gram) Ze is dus eigenlijk wat te weinig aangekomen maar dat verbaasde ze daar niet zo aangezien ze zo bewegelijk is. Ze loopt ook goed voor wat betreft ontwikkeling: helemaal omrollen, voetjes pakken, speen in en uit doen, staan en lachen met geluiden... Maar goed, ben nu wel een beetje nerveus of ze wel genoeg voeding krijgt omdat ze ook nog steeds wel 9 keer op een dag komt. Ze drinkt dan wel maar uit 1 borst en wil dan ook echt niet meer. Is dit misschien borstvoedingsdipje? Verder heeft ze nutriton aangeraden omdat T. zoveel spuugt (wederom omdat ze zo bewegelijk is volgens hun). Kan dit kwaad voor de borstvoeding en de darmpjes etc etc? Ik heb namelijk tot nu alleen BV gegeven. Ik kijk uit naar jullie antwoorden!
Mijn zoontje is 5 weken en ik gebruik sinds 1,5 weken Nutriton tegen het spugen op advies van de huisarts. Dit help zo goed! Hij spuugt minder en is blijer. Ook ik geef bv. Een vervelende bijwerking is dat hij wel hele dunne ontlasting heeft. Dit schijnt weer over te gaan en hij heeft er verder geen last van, groeit goed. probeer het eens zou ikzo zeggen.
Dank voor je reactie. Die Nutriton gaat dus niet de beschermende werking tegen van bv? Verders kolf ik nu ook minder; normaal 100 cc uit 1 borst, vanochtend nog maar 60... Ik ben nou toch wel zenuwachtig of mijn meisje genoeg binnen krijgt
@Bellabella: dat had ik hier dus ook rond de 4 mnd, dat minder kolven. Thirza was toen ook minder gegroeid dan daarvoor, (bij haar dan voornamelijk merkbaar in lengte: qua gewicht zat ze al aan de lage kant en bleef ze dan gelukkig wel op de gemiddelde lijn). Maar dit is bekend bij BV, en op de BV-curve doet ze het hardstikke prima, dus ik heb me er geen zorgen over gemaakt. De laatste tijd kolf ik weer veel meer, alleen niet op het eind van de dag. Thirza komt dus bij mij op het eind van de dag zich vaker melden, (twee borsten drinkt ze maar af en toe: net alsof dat ritme er niet inzit ofzo). Maar dan meldt ze zich dus gewoon wat vaker... Nouja, dan krijgt ze al met al ook ruim binnen wat ze binnen zou moeten hebben, ik heb er alleen wat meer werk aan, Die BV-dip komt overigens ook ongeveer samen met de 19-wekensprong: e.e.a. zou misschien wat met elkaar te maken kunnen hebben, bedacht ik me een tijdje terug. Thirza dronk toen niet zo denderend bij mij, maar ging dat na een paar weken weer wel doen. Ik zou me dus geen zorgen maken of ze wel genoeg binnen krijgt, Over dat nutriton: geen idee of dat ook als bijvoeding telt en dan de beschermende werking van BV aantast... Was je al eens bij een osteopaat geweest? Hier heeft dat goed geholpen tegen het spugen. Als er namelijk werveltjes scheef staan, krijgt de maag voortdurend signalen dat ie te vol zit. Weet niet of er indicaties zijn of je dochter wat druk op de werveltjes heeft gehad tijdens zwangerschap of bevalling, maar dan zou het dus goed kunnen werken en is dat misschien wel iets wat je eerst zou willen proberen?
Ik denk niet dat het een bv-dip is, maar dat dat gewoon het schema van je kindje is. Mijn zoontje komt ook regelmatig nog 9 of 10 keer per dag (en nacht dan), terwijl hij al 7,5 maand is. Ook aan het gewicht zie ik helemaal niets raars hoor, een prima gewicht. Kindjes die bv krijgen zijn vaak wat lichter, niets om je zorgen over te maken. Jouw melk is prima! En als je kindje te weinig binnen kreeg zou ze zich wel melden hoor.
Hoi ik zou mij ook geen zorgen maken hoor. Mijn dochter is 18 november geboren en weegt nu ongeveer 6,5 kilo haar geboorte gewicht was 3560 gram. Dus jou dochter is gewoon prima op gewicht. Ik zou wel even op dat spugen letten dat doet mijn dochter ook. Ze heeft stille reflux dit betekend dat ze veel last heeft van het zuur en dat ze zich vaak verslikt omdat haar voeding vaak omhoog komt ook spuugt ze veel. Het verschil met gewone reflux is dat ze niet projectiel spuugt (met zo een grote boog) Mijn dochter krijgt nu medicijnen via de kinderarts en dat gaat goed. Met 19 weken hadden wij ook een dip en groeide ze ook bijna niet (300 gram in 5 weken) Ik was toen erg bezorgt maar sophie bleef haar vrolijke zelf en was gewoon tevreden. Je moet gewoon naar je kindje kijken want die geeft echt wel aan wat ze wel en niet wil. Mijn dochter zit ook geen seconde stil en dat telt natuurlijk ook mee. groetjes laila P.s wij hebben ook nutriton geprobeerd maar dat was een grote ramp ze wilde het gewoon echt niet daar ben ik na een week weer mee gestopt.
Ik zou geen Nutriton gebruiken zonder een kinderarts gezien te hebben. Nutriton is een heel goed middel wanneer er echt niets anders mogelijk is. Nutriton zal niet zozeer de werking van de bv in de weg zitten, maar het bindt voeding in de maag natuurlijk wel in waardoor de darmen met name ijzer moeilijker opnemen. Mijn bv moest ik met acht schepjes Nutriton verdikken om minimaal de helft binnen te houden en dat was volgens de ka teveel, waarna ik het hele ijzerverhaal te horen kreeg. Hier dus echt een reflux baby gehad inclusief twee keer bijna aan het hoofdstuk operatie begonnen. Spugen en bv dips horen erbij en wat je jezelf eigenlijk af moet vragen is of je kleintje genoeg (volle) plasluiers heeft, alert is, en vooral wel blijft groeien en niet afvalt in ieder geval. Als dat het geval is zou ik mij eerlijk gezegd niet zo'n zorgen maken. Wel zou ik nu haar groei een beetje extra in de gaten houden zodat je goed weet of ze uberhaupt blijft groeien. En als ik haar cijfers zo zie groeit ze wel degelijk!