Hoi, Ik heb een heel klein hongerlapje. Mijn kleine hongerlapje is ook al heel erg geinteresseerd in "echt" eten. Pakt de sliertjes spaghetti bijna van je vork en kauwt op zijn speentje als je zelf aan het kauwen bent. Ik geloof dat ie bijna toe is aan zijn eerste stapjes naar vaste voeding en ik wil er dan ook met 4 mnd al mee beginnen... maar alles wat op de markt is, is zo'n beetje met opvolgmelk. Zijn er ook dingetjes die je kan maken met borstvoeding, zodat hij toch nog zo veel mogelijk BV binnen krijgt?
Je kunt tzt pap maken met biobim: dat kun je aanmaken met BV en is te krijgen voor elke leeftijd, (wij gaan hier nu beginnen met biobim voor 5 mnd). Rijstebloem schijnt namelijk niet te mengen met BV, dus ik heb op aanraden van anderen hier de biobim in huis gehaald. Het is verkrijgbaar bij reform/natuurwinkels en via internet. Ik ben een paar weken geleden bij zo'n natuurwinkeltje langs geweest en die hadden het niet vast in het assortiment, maar konden het wel voor me bestellen en toen had ik het de volgende dag in huis.
Biobim werkt inderdaad perfect! Dat heb ik een hele tijd gebruikt, alle smaakjes hebben we zo ongeveer geprobeerd. Waar ik laatst ook achter ben gekomen is dat de pap van Friso ook bindt met moedermelk! Ik had een oranje pak met zo'n schenkdop. Er zijn meerdere soorten van, maar de oranje werkt in ieder geval!
Maar als ik daar een 2 op de verpakking zie, mag die pas vanaf 6 mnd gebruikt worden, waarschijnlijk?
Ja de oranje verpakking is 2 (die had ik op de jonge gezinnenbeurs gekregen, vandaar dat ik het getest heb) De blauwe verpakking is nummer 1. Trouwens, op de verpakking zelf staat ook gewoon dat je het met borstvoeding kan mengen!
Oh ja dan weet ik nog wat, Biobim kan je gewoon op de site van biobim bestellen http://www.biobim-shop.com/shop/ en dan betaal je geen verzendkosten (raar maar waar!) Zo heb ik al twee keer daar wat besteld, maar hoefte geen verzendkosten te betalen. Ook niet bij kleine bedragen (waarbij de verzendkosten hoger zijn dan je totale bestelling...)
O, da's gemakkelijk! Ik had juist expres toch besteld via dat natuurwinkeltje, om die verzendkosten te omzeilen... LOL Die blauwe verpakking van Friso is dus gewoon rijstebloem. We hebben hier ergens een gratis pak bij gekregen, maar die ga ik geloof ik hier en daar maar gebruiken om hapjes te verdikken... (werkt dat bij fruit en groentehap?)
Haha kan je de volgende keer net zo goed bij biobim zelf bestellen dus Geen idee of je daar hapjes mee kan verdikken, ik heb nooit hapjes gemaakt