Inleiding met ballon katheter; ervaringen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Angel78, 24 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel78

Angel78 VIP lid

18 jul 2011
    5.883
    1
    0
    administratief medewerkster
    Overijssel
    ALS ik ingeleid word, wat er voor 99% zo uit ziet, dan kan dat alleen met ballonkatheter...heeft iemand ervaringen?

2. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Ik ben bij Jesse geprimed dmv een ballonkatheter. Heb op maandagochtend om 7.30 de eerste gekregen. Deze viel er tegen de avond aan uit, maar ik had nog net genoeg ontsluiting. Er is toen meteen een nieuw ballonnetje geplaatst die er de volgende ochtend toen ik opstond er meteen uitviel. Om 7.00 uur zijn mijn vliezen gebroken en om 7.30 uur lag ik aan de weeopwekkers. Uiteindelijk is Jesse om 00.43 uur geboren.

3. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Bij mij twee x geplaatst eerste x geen effect dus een nieuwe imgebracht (tegen mijn zin maar ze hadde me overgehaald omdat het een test was! Inbrengen vond ik geen pretje) weer een dag verder maar geen resultaat.. Toen over gegaan op gel wat uiteindelijk na twee x wel werkte...

4. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Net bij je andere topic al geantwoord, maar het viel mij ontzettend mee, die balloncatheter. Geen last van gehad eigenlijk. Inleiden ging supersnel toen ze de vliezen eenmaal konden breken! Binnen vijf uur volledige ontsluiting. Heel anders dan de eerste keer die eindigde in een ks. Honderd keer liever een vaginale bevalling, nooit gedacht dat ik dat ooit zou zeggen :)

5. naad24

naad24 Bekend lid

22 sep 2008
    771
    0
    0
    Bij mij is die op een maandag ingebracht, vond dat geen pretje maar was zo gebeurd.....mijn baarmoeder lag ook ver naar achter zei ze.

Heel de dag/nacht nergens last van gehad, dinsdagochtend hebben ze m eruit gehaald en gevoeld en ik had 3 cm ontsluiting.
    In de verloskamer hebben ze me vliezen gebroken, om 9.30 weeenopwekkers gekregen die 3x is verhoogd en die sloeg op stand 4 aan dat was om 10.30.

Om 16.00 mocht ik gaan persen en m'n dochter is om 16.40 geboren.
    Heb wel op eeen gegeven moment een spuit in m'n been gehad voor de scherpe randjes, wat een beetje hielpt.
    Vond het meevallen achteraf, zou t de volgende x weer zo willen (als ik ingeleid word)

Succes

6. Leliana

Leliana Niet meer actief

Hey meis,

Ik ben ook ingeleid dmv een ballonkatheter! Dit omdat ik een eerdere KS heb gehad!

Ik had toen al 2 cm ontsluiting en bmm was ook voor een groot deel verweekt!

Hij werd rond 10 uur 's morgens geplaatst, deed geen pijn!
    's avonds is hij er pas uitgevallen! Daardoor besloten om de volgende dag de vliezen te breken dus moest ik een nachtje blijven!
    De volgende dag zijn mijn vliezen om 10 uur gebroken en ruim 5,5 uur later was de kleine geboren!

x

7. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

Hier ook met een balloncatheter. Had toen 1cm en volleie verweking Om 09:00 uur ingebracht. Was niet heel fijn maar wel goed te doen. Mjn baarmoeder lag wat gekanteld. Om 12:00 uur braken spontaan minn vliezen. Omdat ik werd ingeleid ivm groeiachterstand kindje werd besloten niet te wachten op weën maar om half 3 aan de opwekkers gelegd (infuus). Zoontje 2:54 geboren

8. Lotte30

Lotte30 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.110
    0
    0
    Ik werk bij moeilijke jongeren met een geestelijke
    Limburg
    Ik ben ook ingeleid met een balloncatheter. Hij werd er s,morgens om 8.30 ingebracht en ik kreeg om 9.00 een soort gel om weeen op te wekken. Dit werkte prima bij mij, om 13 uur viel de balloncatheter eruit en ahd ik 3 cm ontsluitning, maar ze konden mijn vliezen nog niet breken want het kindje lag nog te hoog. Om 14 uur braken mijn vliezen spontaan en toen gingen de weeen heel erg snel achter mekaar bij mij, weeenremmers werkte niet echt en mijn kindje kreeg het moeilijk (hartslag viel weg) dus is om 15 uur besloten om de kleine te halen met een spoedkeizersnede..
    Dus mijn inleiding was niet echt een succes geweest.
    Maar alles is wel goed gekomen, heb een super mooie dochter.

Liefs Lotte

9. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ben bij de tweede ook ingeleid met een balloncatheter, ging goed. 's Ochtends om 9 uur hebben ze het ingebracht, niets van gevoeld eigenlijk. Om 14.00 uur hebben ze de vliezen gebroken en 's avonds 21. 45 uur is ons mannetje geboren. Vond het reuze meevallen!

10. Ik zal ook worden ingeleid met een ballon katheter en zag hier vreselijk tegen op maar ben blij met wat positieve verhalen! Gelukkig duurt het nog even.

11. Sam1993

Sam1993 Lid

22 apr 2012
    17
    0
    0
    opleiding verpleegkunde mbo-4
    Maastricht
    Ook ik zou wel wat meer ervaringverhalen horen. Ik word maandag op 38.4 weken ook ingeleid met een ballonkatheter moet smiddags om half 5 in het ziekenhuis zijn.

12. stef02

stef02 Actief lid

22 okt 2011
    121
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lig nu in het ziekenhuis. Vanochtend de ballon ingebracht. Ik heb er niks van gevoeld. Nu afwachten. Erg spannend

Deel Deze Pagina