Na een zware zwangerschap, ook nog een rot bevalling met een knip (en vacuum) de wond werd gehecht door een leerling, ik vond het al erg lang duren, was het helemaal zat, ging de arst die meekeek ook nog nee zitten schudden bij elke hechting die gezet werd. Binnenkant hechten ging voor me gevoel goed, maar de buitenkant zat voor me gevoel scheef, ik zei het meteen maar werd aangekeken of ik gek was.... De volgende dag smeekte ik of ze even wilde kijken en ja hoor er zaten 2 hechtingen scheef. Hij kon er maar 1 loshalen anders ging het open staan. Ik had vreselijke pijn, bloede veel en thuis aangekomen vond de kraamhulp het er super goed uitzien :S Ik kon niet lopen en al helemaal niet zitten en als de kraamhulp weg was dan ging ik op een handoek liggen, nam ik een pijnstiller en liet ik het maar luchten/bloeden, ik heb veel gedoucht, gespoeld enz maar het bleef vreselijk zeer doen. De verloskundige vond het er goed uitzien en de kraamhulp ook, dacht ben ik nou echt zo'n aansteller... er waren zelfs verdwaalde haartjes meegehecht naar de andere kant, waardoor ik het gevoel had besneden te zijn. 6 dagen later was de kraamhulp voor het laats, en toen ze weg was riep ik me vriend. Ik zeg schaar halen en pincet die hechtingen moeten eruit! Toen hij alles klaar had liggen en keek werd hij bleek, de boel was opengesprongen, er was geen hechting te bekennen en het was één bloederige massa. Ik belde in paniek de vk en ze zei dat het vanzelf wel weer dichtgroeide. Veel spoellen, en daar moest is het maar mee doen. Toen ging het ruiken en omdat ik geen mediceinen mocht vanwege borstvoeding heb ik 4 weken rondgelopen met een onsteking waarvan iedereen dacht stel je niet zo aan. Later wel mediceinen gehad en de huisarts vond het er niet best uitzien. Nu is de opening enigsinds geheeld, maar het ziet er niet uit, is pijnlijk bij het vrijen en lelijk geheeld. Volgende week naar de gyn. en kijken of er nog wat aan te doen valt. Door de knip is de ingang geen rondje meer maar een scheve druppelvorm en een tampon ofzo zit dus voor geen meter... Ik heb vervroegd moeten stoppen met de borstvoeding.... Wie heeft dit ook gehad en heb je het opnieuw laten hechten? Zou je het opnieuw laten snijden en hechten?
Meid wat een ellende! Ik zou niet weten wat ik hiermee zou doen. Misschien zou ik het nog even afwachten, het is pas 2.5 maand geleden uiteindelijk, maar als het na een half jaartje ofzo nog zo is zou ik er zeker nog opnieuw naar laten kijken. Dit is geen doen zo natuurlijk. Sterkte joh.
Ik heb het ook gehad bij de eerste. Ik voel met je mee, wat een pijn. Je kan er niet op zitten en plassen deed ook zo'n zeer... Ik moest 2x per dag in een badje met soda/biotex gaan zitten tegen de ontsteking. Dat hielp wel. Uiteindelijk is het bij mij wel dichtgegroeid, maar een mooi lidteken is het niet geworden. Ik had ook erg last van een bobbeltje inwendig, wat vnl. bij het vrijen maar pijn bleef doen. De dokter zei tegen mij dat ze het alleen opnieuw snijden en hechten als ze zeker weten dat je geen kinderen meer krijgt, omdat het bij een volgende op dezelfde plek geknipt wordt indien nodig. Het heeft bij mij een hele tijd geduurd, maar het is gelukkig een stuk beter geworden mettertijd. Het duurt alllen erg lang...
Van de soda kreeg ik een zwangerschaps allergie en heb ik ook nog eens 2 maanden met vreselijke jeuk tot blauwen plekken toe gehad... Kon er dus niet tegen en door de hormonen die nog in me lijf zaten had ik een overreactie... wil heel graag een 2de maar durf echt niet meer, vond het zwanger zijn ook vreselijk (heel irritand als de rest het wel leuk vind ) Ik heb een lijst van rare kwalen op te noemen... dacht dat ik gek werd..
He bah wat vervelend! Zeker als het dan ook nog gaat ontsteken.. Ik heb gelukkig geen ontsteking gehad, maar dus wel een knip en die is iets opengesprongen, ik heb nu ook zo'n mooie druppelvorm In het begin had ik er wel last van bij het vrijen en met tampons, nu geen last meer van gelukkig. Bij mij alleen nog het cosmetische aspect, dus ik laat er verder niets aan doen. (want ja, tis niet hetgene wat ik nou als eerste sta te bekijken in de spiegel 's ochtends) Maar als het zo ontstoken is (geweest) zeg jeetje.. ik ben benieuwd wat je gyn ervan vindt..
Ik probeer de vk te bereiken, maar die neemt weer eens niet op.... Ik heb definitief besloten geen 2de meer te nemen te veel kwalen en ben bang dat het de 2de keer nog erger word. Ik zou graag pleegouder willen zijn maar daar heeft mijn vriend geen trek in....
herkenbaar! Ik heb precies hetzelfde gehad, vacuumbevalling, flinke knip, snel en heel slordig gehecht. Ik kon meteen al niet zitten of lopen , en alle verpleegster ed zeiden dat het er prima uitzag. Eenmaal nogsteeds evenveel pijn, ik kon gewoon niets maar het hoorde er allemaal bij werd gezegd. De huisarts is nog 2 keer thuis controle komen doen, ook deze zei dat het er goed uitzag. Maar ik voelde gewoon dat er iets niet goed zat! Uiteindelijk begon ik wondvocht ed te verliezen wat ook ontzettend stonk, toen heeft de kraamhulp gekeken en ons meteen naar de hapost gestuurd. Daar werd een flinke ontsteking ontdekt, en het was op 3 punten opengesprongen. Konden ze niets meer aan doen, zou wel dicht groeien . Op 1 plek had ik gewoon een gapend gat van 1 cm rond, verschrikkelijke pijn en ook 3 keer per dag met mijn bips in de soda. Na de antibiotica kuur en de tientallen soda badjes, is het gelukkig vrij netjes dicht getrokken, t zal vast geen schoonheidsprijs halen daaronder maar ik was wel weer pijnvrij gelukkig. Geef het even tijd, het pijnlijke word echt nog wel minder. Opnieuw laten snijden en hechten zou ik niet zo snel doen, maar dat is denk ik heel persoonlijk. Het is denk ik wel erg snel om definitief te beslissen dat je geen 2e meer wil, hoe cliche ook, de pijntjes en kwaaltjes verdwijnen echt naar de achtergrond en misschien denk je er over een tijdje wel heel anders over. in ieder geval heel veel sterkte!
oh god wat erg. en dan nog een ontsteking erbij. ikzelf ben flink gescheurd geweest bij de bevalling. heb 2 hechtingen gekregen en alles is mooi genezen.
ben zo bang dat het weer zo zeer gaat doen... en ze moeten zowiezo weer knippen dus dan heb ik helemaal een dik litteken...
hoi hoi, ik had ook bij de eerste flink geknipt,vacuum, te strak gehecht waardoor er al een aantal hechtingen na twee dagen zijn uitgehaald en toen de boel lekker ontstoken.altijd het gevoel gehad dat het te strak was.. vrijen was zeer pijnlijk en als ik gehurkt zat voelde ik het gewoon trekken..maar iedereen zei nee hoor ziet er hartstikke goed uit heeft tijd nodig! zwanger geworden van de tweede dat was op zich al een wonder omdat sex niet echt een pretje was.. ik was ook heel bang..mijn litteken was helemaal verkleefd..en toen moest ik een inwendige echo dat ging haast niet van de pijn en toen zei de vk..dat ze zag waar het euvel zat..het was nog steeds te strak..vandaar alle problemen.. maar daar konden ze niks aan doen nu omdat ik zwanger was en eerst de bevalling af moest wachten.. ik heb vantevoren gezegd niet geknipt te willen worden..scheuren geneest makkelijker als knippen.. ze hebben in het zhuis gehoor gegeven aan mij wensen..dat betekende wel dat het zeer pijnlijk was..dat hadden ze al voorspeld..omdat het zo strak was dat het moment dat het hoofdje staat wat normaal al brand..het bij mij was alsof ik van voor naar achter uitscheurde..vondt het verschrikkelijk.. ze hadden gezegd dat als je scheurt het dan op het litekken scheurt..nou was ik van binnen wel op het litteken gescheurt maar van buiten er net naast..dus ik was zo bang dat het dan nog niet goed zou komen..maar de gyn zei dat ze het losser zou hechten en dat ik wijder was als ervoor.. nou dacht ik we zullen zien.. nou meiden geloof me er ging een wereld voor me open.. heb geen moment last gehad van mijn hechtingen..geen strak gevoel van onder..alsof alles gewoon weer klopte.. en dat was ook zo..wat een verlichting geeft dat zeg.. anderhalf jaar met een strak gevoel gelopen en na de 2e bevalling was alles weer ok.. het kan dus ook heel goed aflopen en het is echt niet iets om bang voor te zijn.. ik heb hele goede ervaring na afloop van de tweede bevalling.. gr.
Het doet inmiddels iets minder zeer, maar het is nog steeds te strak en omdat wat binnen hoord een btje naar buiten komt, gaan ze het waarschijnlijk wegbranden......
Hey Ik had een totaal rup. Had geen pijn er verder aan Alleen zijn de hechtingen er binnen aantal uren eruit gegaan.(niet goed gehecht) Ben nu 8jaar verder, heb op een 1 of andere manier 3schaamlippen, tampons zitten idd niet best, In het zwembad en bij uitgaan. (ondanks tampon wnat dat moet ik echt doen) komt er na ong. half uur nog een flinke sloot water eruit zetten! Ik kon opnieuw geopereerd worden. Maar wou dit niet meer, als ik het opnieuw mocht doen, had ik dat wel gedaan Ik zou niet bang zijn voor een volgende bevalling, elke bevalling is anders (gelukkig) en de tweede gaat toch iets makkelijker!En zodra de pijn weg gaat, zal je misschien toch anders erover denken gaan! SUcces meid!