ingeknipt, hechtingen heel pijnlijk

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Crazy angel, 3 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    wie heeft dit ook? k kan niet meer staan, zitten, liggen, alles is vervelend
    en het prikt! ben nu dus al 6 dagen verder en nog steeds is het ontzettend pijnlijk, met plassen ook....

wanneer houd het ongeveer op?

2. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    zijn je hechtingen al losgeknipt? Dat wil nogal eens schelen. Dat scheelde bij mij de helft! En daarna ging de pijn vrij snel weg.

3. Phemme

Phemme Actief lid

29 aug 2007
    452
    0
    0
    Gauw je VK bellen! Die hechtingen kunnen er waarschijnlijk al lang uitgeknipt worden, dat scheelt zoooo'n stuk! Heb er ook weer eentje die prikt, VK mag morgen meteen langs komen :)

4. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    die is langs geweest en zei dat ze de hechtingen niet eruit kon halen omdat ze geknoopt zijn :(
    en dat ze uit zich zelf moeten oplossen wat wel 6 weken kan duren!
    ik vertrouw het niet, het was ook een verloskundige in opleiding...

5. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Echt onzin! Ook zelfoplosbare hechtingen kunnen ze losknippen. En dat knopen maakt ook al helemaal niks uit.
    Heb je normaal een andere vk? anders zou ik die bellen. Desnoods je huisarts. Als je het uitlegt, kan die het ook wel.
    En ik wil niet eng doen ofzo, maar desnoods kun je het je man laten doen ofzo. (als de hechtingen echt aan de buitenkant zitten dan). Na 6 dagen doen die hechtingen echt niks meer. Van onderen genees je zowiezo heel snel. En dan heb je alleen maar pijn van die dingen omdat ze zo aan je huid trekken.
    Succes!

6. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    bij mij hebben ze toen juist de knopen losgeknipt! (of eraf, maar iig iets met de knopen haha)En dat kont al na een dag of 6 als het er goed uitzag qua genezing

7. Phemme

Phemme Actief lid

29 aug 2007
    452
    0
    0
    Hier ook geknoopt en oplosbaar, ik zou het er niet bij laten zitten! Hier is ze vandaag weer langsgeweest en heeft alles eruit gehaald wat ze maar kon vinden :)

8. Gilmoora

Gilmoora Actief lid

26 jul 2007
    153
    1
    0
    Administratief medewerkster
    Zoetermeer
    Ja ik zou daar zeker wat van zeggen.... Ik had het ook, kon niets meer, alles wat ik deed, deed pijn.... die hechtingen prikten en trokken verschrikkelijk. Ik was op zondag bevallen en de vrijdag daarop gingen de hechtingen er al uit.... en wat een opluchting zeg!
    Het eruit halen was even geen pretje.. maar daarna... alsof er een wereld voor je open gaat.. haha.
    En dan geneest het snel hoor.. de pijn trekt dan ook best snel weg, zodra die dingen eruit zijn.
    Ik zou zeker je VK even bellen daarover.

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou nooit zelf gaan knippen!
    Bij mij zijn er een paar hechtingen gaan ontsteken na een dag of 6. Elke houding deed pijn. en de wond ging ook nog iets openstaan, dus plassen was een ramp.. Dat deed ik steeds onder de douche, met een waterstraal erlangs, dan werd de urine nog het meest verdund..

Zowel de VK, als de kraamzorg, als de huisarts adviseerden om ontsmettende badjes te nemen. Ik heb een paar dagen met mijn billen in een biotex badje gezeten.. Misschien kan iemand (huisarts/kraam/man/jezelf) eens kijken of de hechtingen niet ontstoken zijn?

10. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    hier was er 1 knoopje dat zoooo veel pijn deed. Ik heb het door een vriendin laten doorknippen (het knoopje eraf knippen) dit na een telefoontje aan mijn verloskundige. Dit was op dag 4.
    Ik had ook zelfoplosbare

11. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    mijne zijn ook niet doorgeknipt. Met 4 weken kon ik weer een uurtje zitten en een kwartierje lopen.
    Met 6 weken was ik redelijk pijnvrij.
    Sterkte!

12. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Gewoon weer bellen hoor. Die hechtingen kunnen gewoon verwijderd worden. Bij mij zijn ze na 4 1/2 dag al verwijderd. Kon niet meer zitten van de pijn.

13. sharpeizoe

sharpeizoe Actief lid

18 okt 2007
    143
    0
    0
    arbeidster
    wetteren
    Ik heb vanmorgen de dokter laten komen, het was net of er een bijtend product op zat vanonder! En ik heb dus echt heel erg geweend van de pijn. Hoe het ineens kwam weet ik niet, maar vanbuiten ziet alles er mooi uit, misschien dat er vanbinnen een ontsteking op til is? Zitten lukt niet en stappen doe ik meestal met mn benen een beetje open, zodanig dat ik s avonds zere voeten heb van een verkeerde houding. Maar de dokter heeft me nu ontstekingswerende pillen voorgeschreven en ik heb er vandaag 1 genomen en een paar uur later was de pijn al 3/4 verminderd! Had ik dat geweten, ik was al langer om die wondermiddeltjes geweest. Ik raad het iedereen aan (als je geen borstvoeding geeft tenminste), om niet te lang met pijn rond te lopen, maar raad te vragen bij de dokter, want eerst afzien van de zwangerschap, dan de zware bevalling en dan nog eens erge pijnen van een knip...pfff..Gelukkig lijdt niet iedereen er zo onder he..

Ik zei het nog tegen mijn vriend: ik vraag me af hoe het komt dat de mensheid nog niet uitgestorven is...die vrouwen die zonder ruggeprik bevielen van 6kids of zo..amaaai :confused:

14. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    bij mij waren de hechtingen ook heel erg pijnlijk. de vk had 4 dagen na de bevalling 2 losgeknipt, maar ik bleef pijn houden dus toen heb ik maar gebelt en ze zei dat ik ze zelf los mocht knippen. met veel pijn en moeite was het me toch gelukt om het zelf te doen (het probleem was, dat een knoopje onder de huid in was gaan zitten) en dat deed mega veel pijn met het eruit trekken.

15. sharpeizoe

sharpeizoe Actief lid

18 okt 2007
    143
    0
    0
    arbeidster
    wetteren
    Bij mij zitten er draadjes in die vanzelf loskomen of oplossen, weet het niet...maar alles is nu mooi aan het genezen en mooi dicht aan het groeien..Ik heb eerder nog last van mn achterkant..beetje aambeien van bevalling overhouden. Wist dus niet dat dat kon gebeuren he pfff...:) Zalfje gaan halen bij apotheek en zal ook wel overwaaien zeker..Och ja..mijn weerstand is ver te zoeken, ook nog griepje bijgekregen. Van een 2e bevalling moeten de mensen mij nu dus zeker niet aanpraten! lol

16. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Hi...

ik had na mijn eerste bevalling ook 10 binnenwaarste hechtingen waarvan je het knoopje zag zitten, maar wat ze niet los wilde knippen...

Bij mij hielp het erg om met mn muts even in een badje soda te gaan zitten.....(op advies van kraamzorg) maar dit mag je NIET te lang doen anders wordt de huid te week....

Het erg strakke gevoel ging bij mij pas na 6 weken weg (4-6 weken), want zolang duurt het ook voordat de hechtingen oplossen... bij de nacontole was ik nog het knoop je niet kwijt...

xxmona

17. valhalla

valhalla Niet meer actief

Ik kon na drie dagen weer een kwartiertje wandelen en na tien dagen weer op mijn platte kont zitten en die beste man is een half uur aan het hechten geweest denk dat de knip iets van 4 of 5 cm was.

Heb consequent op mijn kont gezeten ondanks de pijn en gesmeerd met vsm creme en gespoeld elke keer. Als het te zeer deed ging ik effe douchen.

Zou er echt ff naar laten kijken. Vooral dat het door een vk in opleiding gedaan is. Die moeten het ook leren maar toch niet op mijn onderkant....

Maar bij mij heeft dat vsm spul echt goed geholpen heb ik het idee... Kan je gewoon bij de AH krijgen.

Edit: zie nu dat je bericht van n dikke maand terug is... hopelijk heb je inmiddels geen last meer!

18. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    de hechtingen zijn er uiteindelijk wel door mijn eigen verloskundige (in plaats van die in opleiding) eruit gehaald...
    daarna had ik er nog wel last van maar de volgende dag trok het wel weg

ik voel het soms nog wel trekken daar beneden... heel vervelend!

Deel Deze Pagina