Hai meiden, Ik wil weer aan de anticonceptie maar ik kom er niet helemaal uit wat ik nou het beste kan nemen.. We willen wel over een jaar/2jaar weer een kindje. Ik ben gisteren langs de HA gegaan voor info maar die kan me ook niet echt helpen met het maken van een keuze... Graag hoor ik van jullie de ervaringen/adviezen. Liefs Guusje
ik wacht op me eerste menstruatie na me bevalling en daarna ga ik gewoon weer de pil slikken. wij willen eind dit jaar voor de 3de gaan. eer dat de kleine er dan is, is Dani al ongeveeer rond de 2 jaar... ik slik de microginon 30
Geef je bv of kv? Bij bv zijn je opties wat beperkter. Tja en verder is het natuurlijk net wat jezelf wil. Ik zou niet voor een spiraal gaan omdat jullie vrij snel weer voor een tweede willen gaan. En evrder.. net wat je zelf aanspreekt: hormonen of geen hormonen, hoevaak wil je er aan denken etc.
Ik geef kv... Waarom geen spiraal dan? Beter pil? Of gewoon alleen condooms? Ik vind die dingen alleen altijd vreselijk en mijn man nog meer!!
Spiraal moet ook weer verwijderd worden, ik denk dat ze daarom zegt geen spiraal als je na 1 a 2 jaar weer zwanger wilt worden. Er is op zich geen bezwaar hoor, dus als je het plaatsen en verwijderen geen probleem vindt is een spiraaltje een prima optie. Ik heb na de eerste condooms gebruikt, o.a. omdat ik een jaar lang BV heb gegeven en dus geen gewone pil wilde gebruiken. Zou niet weten wat er zo vreselijk aan condooms is. Pil is ook een prima optie, al kan het zijn dat je er nu anders op gaat reageren dan voor je zwangerschap. Voordeel is (vind ik) dat je je menstruatie kunt regelen. Nu heb ik een mirena. Ons gezin is compleet, dus in principe heb ik 'm voor de volle 5 jaar laten plaatsen. Bevalt redelijk, al duren de menstruaties nu wel erg lang. Heb er geen centje pijn van gehad, ook niet bij plaatsen. Ik heb 10 maanden BV gegeven, daarom weer geen pil. Bovendien heb ik geen zin meer om nog jaren iedere dag aan die pil te moeten denken.
Ik gebruik de nuvaring! Wie weet is dit wel iets voor je, zit maar heel weinig hormoon in dus denk ideaal voor een vrouw die niet lang wil ontpillen/ regelmatige cyclus..
Hoi, Ik gebruik nu sinds een week cerazette (pil) omdat ik BV geef. een maand geleden heb ik een koperspiraal laten zetten (die geeft geen hormonen af) alleen is die na een paar dagen eruitgehaald omdat de gyn dacht dat mijn buikklachten van mijn spiraal kwamen (heb de klachten nog steeds maar wel minder). Ik vind het wel raar dat je HA je geen adviezen geeft. ik ben naar de HA gegaan heb mijn verhaals gedaan: wil over een jaar/2 jaar weer een kindje, wil niet teveel hormonen, etc. Zijn advies: Spiraal of nuvaring. Succes Groetjs Roos
ik wil niet weer aan de pil dus wij gaan gewoon lekker voor de condooms geen hormonen meer, niet nog een keer ontpillen over 1/1,5 jaar ideaal hihi.
tja, ik vind het zelf ook wel raar, had ook wel verwacht dat ik iets wijzer zou worden na het bezoek bij de HA. Hij zei dat het in principe niet zo veel uitmaakit wat je gebruikt. "ontpillen" is een broodje aap verhaal volgens hem.. dus ik weet het niet! Tot zo lang maar condooms gebruiken...
Wij hebben ook condooms gebruikt tussen de zwangerschappen door. Ik wilde niet meer aan de hormonen (en hierna liever ook niet meer) en omdat we het niet erg vonden om relatief snel weer zwanger te raken, waren condooms de beste optie. Mocht de tijd dan weer rijp zijn, mik je ze in de kast Ik vind het overigens ook ondingen hoor, maar goed...je moet wat!
Hier ook condooms, wil echt nooit meer aan de pil. In werkelijkheid, zonder die hormonen in mijn lijf, bleek ik een veel leuker mens te zijn En een koperspiraaltje leek me ook niets, het inbrengen niet, maar ook niet het idee dat je steeds min of meer een soort miskraam hebt (bevrucht eitje wil innestelen, maar kan dat niet door het koper dat de baarmoeder irriteert ) Maar goed, condooms is ook niet alles, dus toch maar keertje zonder. Kan best...dachten we, nog lang geen eisprong... je ziet het resultaat: bijna 6 weken zwanger!!!!!
Hier nog niet bevallen, maar wel al nagedacht over wat erna qua anticonceptie. Hier worden het ook condooms, oké ook niet altijd alles, maar wil even geen hormonen in m'n lijf en we willen (zo ver we dat nu kunnen beoordelen) over 'n maand of 9 toch voor een tweede gaan.
is toch wel een tijd hoor 9 maanden met condooms.... Ligt er natuurlijk aan hoe vaak je sex hebt maar ik zou er geen zin in hebben in condooms.. Zo erg is de pil toch ook weer niet
Dat heb ik nou ook (naar idee van dat spiraaltje)... ik hoop dat met mirena m'n cyclus gauw helemaal verdwijnt, want het is nu erg duidelijk dat ik nog wel iedere maand een eisprong heb. vind dat een heel naar idee. de kans is groot dat je met mirena (geeft wel hormoon af) je cyclus stillegt en daar hoop ik op. als dat nou niet zo is, denk ik er toch sterk over om dat ding eruit te laten halen. Zo zie je maar; je weet toch nooit helemaal zeker wanneer je wel en niet vruchtbaar bent...
ik gebruik nu ook cerazette omdat ik bv geef, weinig hormonen, en je kan zo weer stoppen! nadeel is wel dat je met deze pil je menstruatie niet kan regelen, je slikt hem elke dag, zonder stopweek.. maar ja, met rubbertjes kan je ook je menstruatie niet regelen..
In principe zorgt een spiraal er alleen maar voor dat er zich geen eitje kan inestelen... Ik had dus geen cyclus meer maar ik zou nooit meer voor een spiraal gaan vondt het zetten en eruit halen zo pijnlijk
ik dus ook en ik wordt nu helemaal niet meer ongi!! Daarbij is het niet erg om ongi te worden zo regelt je lichaam het wel weer mooi zelf niet?
Ik zou niet aan de prikpil gaan!!! Duurt gemiddeld een jaar na stoppen voordat je weer zwanger kan worden maar hoor genoeg verhalen dat t nog veeeeeel langer kan duren!!!!