Maar vraag me nu af of je spontaan allergies of overgevoelig kan raken voor sperma tijdens de zwangerschap .. Als we gevreeen hebben en ehm naja na het gelukkige einde voor hem en het in me komt of tegen de vagina wand aan ik echt een branderig gevoel krijg terwijl als er geen contact is met vagina en sperma ik nergens last van heb... Dit branderige zeurende pijn gevoel houd ook echt 2 dagen aan ook als ik me meteen was. Dacht eerst dat mijn vagina misschien overgevoelig was maar aangezien ik nergens last van heb zonder sperma begin ik het me toch af te vragen... En tja aan de huisarts vraag ik het liever niet aangezien er zonder contact geen klachten zijn..
Ik zou toch even langs de huisarts gaan. Wij kunnen niet beoordelen of je overgevoelig bent of niet. Het klinkt niet fijn in elk geval, succes!
Ik kreeg dat ineens nadat ik een jaar met mn vriend was, had er heel lang last van. Het is bij mij juist ineens gestopt na 2/3 maandjes zwangerschap! Snap nog steeds niet waar het van kwam. Ik denk ook dat het een goed idee is om het even aan de huisarts te vragen
Wanneer je in verwachting bent, ben je super gevoelig voor een schimmelinfectie. Misschien is dit het geval??? Er vervelend kwaaltje iig....... Kun je deze vraag niet bij de verloskundige neerleggen?
Je slijmvlies reageert heftiger door een zwangerschap, alles is meer en beter doorbloed. Je binnenkant van je schaamlippen kunnen zelf een beetje opzwellen en je clit ook enz, vaak ben je gevoeliger hierdoor. Als je een schimmel zo hebben, heb je ook wit brokkelige afscheiding en jeuk.
Misschien heb je nu je zwanger bent een hogere of lager ph waarde dan eerst dan kan het zijn dat het daarom zo brand. ( Dan matchen jullie niet meer zo goed)Ik heb dit namelijk ook weleens gehad in het verleden en het lag toen aan de ph waarde van mij. Je zou na t vrijen kunnen spoelen met van dat spul van lactacid scheelt een hoop!! Succes meid!
O gelukkig nog iemand met dit gekke kwaaltje, helaas heb ik ook geen oplossing. Volgens mij mag je niet vaginaal spelen tijdens de zwangerschap, hen ik wel eens nagezocht
ik dacht ook meteen aan een dchimmelinfectie bij het lezen van je verhaal, miss toch even laten checken bij je ha?
Schimmel infectie is het niet of naja heb het al 2-3 maandjes nu en heb geen last van andere afscheiding of andere klachten daar tis alleen na contact met sperma. Angie86 verklaring lijkt me eigenlijk wel een beetje logies en dat icm met een betere doorbloeding daarbeneden. Niet vaginaal mogen spelen heb ik echter nog nooit van gehoord en daar krijg ik ook geen pijn van hoor.. seks ook niet tis echt alleen als het sperma tegen of in mijn vagina terecht komt.. Of als we langer doorgaan en dus waarschijnlijk meer voorvocht erbij komt.. we letten nu dan ook maar meer op bij het vrijen en dan heb ik nergens last van daarna.. Als ik wel last krijg van rare luchtjes ed.. bel ik zeker weten mijn huisarts even op.. Iig bedankt voor de reacties!
vraagje?? waarom zou je niet vaginaal mogen spelen als je zwanger bent?? je mag toch gewoon seks hebben. mijn man vond het niet zo'n leuk idee om vaginaal klaar te komen, hij was bang dat het zaad kwaad kan. heb wel eens gehoord dat het de bevalling kan opwekken, klopt dit eigenlijk? want als je seks hebt is er toch ook altijd voorvocht. groetjes
Volgens mij bedoelde ze niet spelen maar spoelen ( met lactacid of iets dergelijk) vanwege de kans op infectie's. Nu weet ik niet of dat je dus wel of niet mag spoelen.....maar spelen mag wel hihi
Heb dat ook als advies gekregen, geen lactacid etc omdat dat het probleem uiteindelijk alleen maar erger maakt, en tijdens de zwangerschap daarom de kans alleen maar nog groter wordt op narigheid. Omdat je er dan eenmaal gevoeliger voor bent. Kun je niet proberen een condoom te gebruiken? Of zeg ik nu iets heel onromantisch? Hoop dat het snel beter gaat, succes!