Ingeknipt tijdens eerste bevalling, bij tweede ook?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Feilo09, 21 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Het kan dus beide kanten op. Sommige wel en sommige niet geknipt.
    Ik wacht het nog een paar weken af... Had er tijdens het knippen als daarna weinig last van, dus zo mogen het zo weer doen.

2. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    bij de eerste een knip, bij de 2e niks :)

3. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Toch nog wel een heleboel meiden waarbij er de tweede keer niet is geknipt, dat vind ik wel verrassend! :)

Ik hoop dat er bij mij ook niet geknipt hoeft te worden, al heb ik het niet als vervelend ervaren. Ik kreeg de verdoving tijdens een perswee, daarna was mijn dochter er meteen en werd daarna direct gehecht.

4. mamanick

mamanick Actief lid

22 aug 2012
    112
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de eerste heb ik een dubbele knip gehad, wel verdoofd maar wel goed gevoeld, ventje woog maar 2630 gram. Hechten was zeer zeer pijnlijk, verdoving werkte niet. Heb er daarna ook nog onwijs lang, veel last van gehad.

De tweede was een droombevalling, niet geknipt en ook niet gescheurd. Dochter woog 3180 gram en was in alles aanzienlijk groter als broer lief. Had een schaafplekje en een miniklein scheurtje naast de oude knip, vk vroeg of dat gehecht wilde hebben, "voor de mooi" zei hij. Heb er vriendelijk voor bedankt, hubbie is de enige die dat ziet en die doet het er maar mee.

5. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Bij de eerste geknipt, tweede klein beetje ingescheurd..

6. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Whaaaaa hier ook hoor. Tijdens die knip heb ik het uitgegild van de pijn en dat was echt het enige moment tijdens heel mijn bevalling dat ik dat heb hoeven doen! Hoop ook op geen knip dit keer;)!

7. KimHv

KimHv Actief lid

12 nov 2012
    333
    1
    0
    Mijn dochter van 3
    Rotterdam
    Ik hoop toch ook geen knip meer te krijgen, maar als het moet dan moet het.

Bij mijn eerste geknipt, pomp en sterrenkijker. Knip voelde ik niks van, hechtingen ook niet alleen de (8) weken erna niet kunnen zitten of lopen. Helse pijn gehad.

8. Shirin81

Shirin81 Actief lid

14 okt 2012
    322
    0
    0
    Wil niemand bang maken maar ik had geen perspijn. Alleen drang. De knip voelde ik dus echt wel en deed verdomd veel pijn. Ben nu zwanger van de 2e dus ben zelf ook wel benieuwd naar dit onderwerp.

9. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    We zeggen ook niet dat dat altijd zo is!
    Want als er "spoed" is en de baby moet er acuut uit dan gaan ze echt niet wachten op een wee;)
    Maar je was het vast en zeker weer snel vergeten toen hij/zij op je buik lag:D

10. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Ik had wel een knip maar dat deed geen pijn. Alleen het hechten!! En dat duurde ook uren voor mijn gevoel.
    Ik heb vorige week aan de gyn gevraagd of de kans dan groot is dat bij een eventuele volgende keer en een grotere baby ook geknipt moet worden, maar dat hoeft volgens hem niet. Een tweede keer is je baarmoeder beter getraind (mijn persweeen waren niet zo krachtig en vooral kort)
    Maar ik vond t niet erg, had het er graag voor over

11. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Eerste was 3970 gram en knip, want vacuumpomp ;)

Tweede was 4220 en alleen een heeeel klein scheurtje, zelfs een sterrenkijker. Was ook veel sneller genezen van de tweede :D

Deel Deze Pagina