Rug en heup klachten

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door nadiatjuh, 22 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nadiatjuh

nadiatjuh Lid

21 aug 2012
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo mensen. Ik ben nu 19 weken zwanger en heb ontzettend last van me rug en heupen. Nu ben ik zelf al rugpatient. Ben er 3 jaar geleden aan geopereerd dus op rugpijn was ik al wel ingesteld. Alleen nu zijn me heupen ook aan het opspelen. Het is echt een zeurend gevoel en nu al met 19 weken ben ik benieuwd hoe het dadelijk veder moet. Heeft iemand hier ook last van en misschien handige tips heeft om het een beetje in toom te houden.

2. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    gewoon een afspraak maken bij een bekkenfysiotherapeut... je hebt geen doorverwijzing nodig en deze kan je ook goede oefeningen meegeven om de klachten goed de baas te kunnen

3. aggy

aggy Bekend lid

15 jan 2010
    884
    1
    0
    Verpleegkundige/Docent
    Ik ben ook rugpatiënt. Bij de eerste heb ik het redelijk lang vol gehouden allemaal tot ongeveer 30 weken gewerkt. Nu al veel pijn in bekken en ga dus nu ook naar een bekkentherapeut. Ook om erger te voorkomen! Succes meid, ik weet hoe vervelend het is

4. Elynada

Elynada Bekend lid

12 jan 2011
    502
    0
    0
    België
    Hier ook sinds 19 weken last beginnen krijgen van rug en heupen. Ik ga ook naar de fysio en moet thuis warme kersenpitkussens leggen tegen rug en heup. Dit vooral omdat mijn rugspieren ook verkrampt zitten. Vooral 's nachts is het een ramp of als ik gewerkt heb (hele dag in stoel is zo pijnlijk) dan zijn de steken zo pijnlijk. Momenteel probeer ik het huishouden te laten voor wat het is en zo weinig mogelijk te doen als ik thuis ben. Moet het nu nog 17 weken volhouden dus ook nog even te gaan. Aja en op aanraden fysio draag ik nu een steunband/riem om bekken / heupen 'samen te houden' als het ware.

Deel Deze Pagina