Hey Meiden, misschien een rare en hele voorbarige vraag maar ik ben benieuwd wat jullie denken. Ik ben bevallen van sander via een keizersnede in het ziekenhuis in Emmen. Op zich niks mis mee en prima behandeld (op wat rare verpleegsters na). Alleen is het ziekenhuis gewoon super ouderwets en ligt het ongunstig t.o.v ons huis. (met stoplichten tegen ben je 35 min bezig) Dit vond ik zo sneu voor mijn vriend die steeds heen en weer moest rijden! Nu denken we aan een tweede en dacht ik ook terug aan de bevalling (keizersnede) en die eerste dagen. aangezien een tweede ook in het ziekenhuis ter wereld zal komen ben ik eens rond gaan kijken naar ziekenhuizen in de omgeving. Mijn buuf werkt in hoogeveen wat op een of andere manier ook wel een fijn gevoel geeft en binnen 30 minuten, makkelijker per snelweg is ter bereiken... Maar nou het volgende. Ik zag dat in Meppel Kraamsuites aanwezig zijn... dat klinkt ook wel erg fijn. Partner en andere kinderen mogen gewoon bij je blijven(24u per dag), krijgen ook te eten e.d. dit was in Emmen wel anders. Vriendlief reed 2 keer per dag heen en weer en kreeg met avondeten ook niet de mogelijkheid om eten bij te bestellen (ook niet tegen betaling) hiervoor moest hij dan in de kantine eten (17 euro per maaltijd en niet te eten) of naar de stad , weer 10 minuten rijden) Na een paar dagen was hij helemaal totalloss. Nou de vraag: Hebben jullie ervaring met kraamsuites en voor welk ziekenhuis zouden jullie gaan? Of heb je uberhaupt geen keuze?
Ik heb bewust gekozen voor een ziekenhuis met kraamsuites, ook al was dit niet het dichtstbijzijnde ziekenhuis. Ik had die keuze al gemaakt, voor ik überhaupt wist dat ik 4dagen in het ziekenhuis zou moeten blijven (inleiden en na bevalling nog 48 uur blijven ter observatie i.v.m. te hoge bloeddruk). Ik ben super blij dat ik voor dat ziekenhuis gekozen had, kraamsuites zijn zó fijn en mijn vriend mocht alle nachten bij mij blijven, bezoek ontvangen regel je zelf, mag op elk tijdstip. Er was een klein keukentje, kortom, gewoon super!
Hoi hoi. Ik heb zelf nog geen ervaring met een bevalling. Maar herken het "bewust voor een ziekenhuis kiezen" Kijk op site's van ziekenhuizen hoe het daar allemaal geregeld is (zoals voorzieningen,bezoektijdene etc.) Wel zou ik je als tip geven om er niet vanuit te gaan dat zo'n kraamsuite altijd beschikbaar is (dit om teleurstelling te voorkomen) Mijn sz wou met haar bevalling ook graag een kraamsuite,maar kon helaas niet omdat die kamers allemaal al vol lagen. Maar hoop voor je dat het je lukt
hier is helaas geen eens es keuze voor een ziekenhuis...:S het volgende ziekenhuis ben je zo ongeveer een uur verder gerekend vanaf ons huis dan.. dus moeten wij het maar doen met het ene ziekenhuis.. waar vriendlief ook niet mag blijven slapen, en ook niet mee mag eten e.d..... hoop er dus niet al te lang te blijven!