Hoi allemaal, Van mijn eerste ben ik met 40 weken spontaan bevallen. Bij deze zwangerschap word ik ingeleid en moet ik 24 uur blijven (zwangerschapsdiabetes). Wat moet ik nog meer mee, naast de basis die sowieso in mijn vluchtkoffer zou gaan? Fijne dag vandaag!
Ik ben ook ingeleid, duurde bij mij 2 dagen eer we echt konden beginnen. Daarna nog 2,5 dag in het ziekenhuis moeten blijven vanwege mogelijk infectiegevaar van de kleine. Wat ik miste (en mensen dus later voor mij mee hebben genomen): Genoeg kleertjes voor de baby en kleertjes wat makkelijk zat met een infuus Paracetamol voor mijzelf (ik vond het op den duur vervelend worden om daar steeds om te moeten vragen) Genoeg grote onderbroeken voor mijzelf Speentje (was achteraf toch handig geweest) Verder; ik heb in al die tijd geen tijdschrift aangeraakt. Wij hebben wel series op de laptop gekeken.
Hier ook eerst 2 dagen priming nodig gehad bij de laatste inleiding, waardoor manlief op en neer moest voor extra kleding voor mijzelf Dingen als luiers, vaseline, zeep, shampoo etc voor de baby was bij ons gewoon aanwezig. Zeep/shampoo voor moeders niet, maar wel kraamverband e.d. Het meeste zit echter al standaard in je vluchttas denk ik, dus buiten wat extra kleding om ben je denk ik wel voorzien. Succes!
Vraag n.a.v. jullie reacties: als je met 38 weken ingeleid moet worden, gaan ze je dan met exact 38 weken opnemen of een aantal dagen ervoor?
Ik werd ingeleid met 39+4 en was mijn slippers vergeten die heeft ml nog meegenomen. Verder had ik een toilettas met mini's van shampoo, douche, tandpasta, 2 tandenborstels (1 voor mij, 1 voor ml), tijdschriften (ik lag op een nieuwe afdeling en ze hadden geen radio of tv op de kamer), 2 sets kleding voor elk van ons, pyjama voor mij, opladers voor telefoon is ook wel handig.