hoi allemaal wie is er en of kent iemand die na 2x keizersnede normaal is bevallen? hoe is t gegaan? alvast bedankt!
Volgens mij is het protocol dat na 2 keizersnedes de 3e bevalling automatisch ook een keizersnede wordt toch?
o nee hoor..mijn gynaecoloog heeft wel 6 keizersnedes bij een vrouw verricht..hij zei het gaat om de conditie van de baarmoeder..bij de 1 is het na 2 afgelopen en bij de andere na 10 of meer..is verschillend..ik mag na 2 keizersnedes normaal bevallen,maar ben nieuwsgierig of er vrouwen zijn die na 2x keizersnedes zijn bevallen en wil graag hun ervaringen horen en o ja elke gynaecoloog is anders..de ene zegt je moet na 2x keer altijd keizersnede en de andere zegt weer van niet.
en wat is de reden waarom je verplicht de 3de keizersnede moet? en waarom had je bij de eerste 2 keizersnede?
Hier is ook protocol twee keer keizersnede is daarna ook weer keizersnede, maar er zijn idd ziekenhuizen waar het wel mogelijk is om na 2x ks normaal te bevallen. Bij mij was eerste een keizersnede. Tweede is via de normale weg geboren.
Hier is ook dat je na 2 x een keizersnede een 3e niet meer normaal mag bevallen ivm risico scheuren van de baarmoeder door de weeën. Ik heb 3x een keizersnede gehad en 1keer normaal bevallen.
Ik heb 2 ks gehad en mag volgens mij normaal bevallen? Tenminste de vk heeft niet gezegd dat het niet mag. Vrijdag voor het eerst naar de gyn dus dan hoor ik het wel van hem maar bij ons mag het wel. Eerste 2 stuit en nu ligt ze goed dus zou enorm teleurgesteld zijn als het niet mag
Eigenlijk wel raar dat het beleid overal anders is. Het gaat toch om de veiligheid van jezelf en je kindje. Paar jaar geleden bij zembla nog een uitzending geweest over ks en daarna bevallen.. Bbrrr ik was blij dat ik toch al een ks kreeg anders had ik erom gevraagd.
Denk het niet, ik heb om verschillende redenen een ks gehad. Maar mijn gyn zei dat je bm zwak word en dat het litteken door de weeën kan scheuren en dan overlijd je kindje als je er niet heel snel bij bent.
Nou haha dat stel mij gerust :S Ik ga dit zeker vrijdag bespreken. Kan ik dus alsnog mijn kans op een natuurlijke bevalling gedag zwaaien
Kan dat ze zeggen dat het wel mag. Ik persoonlijk loop geen risico, zie mijn onderschrift. Dus vandaar dat ze bij mij sneller een ks hebben gedaan.
Ik heb begrepen dat ze je extra goed in de gaten houden en in sommige gevallen zelfs de spanning op je litteken meten (inwendig) tijdens de bevalling? Bij mij hebben ze tijdens de zwangerschap wel dmv een echo het litteken in de gaten gehouden, dus blijkbaar kunnen ze wel wat zien. Zou gewoon je vragen op een rijtje zetten en je inderdaad goed voor laten lichten. Succes!
Hier twee keizersneden gehad een een eventuele derde zou met een gepande ks moeten worden gehaald. Overigens stond mijn baarmoeder op scheuren bij de 2e toen ze mijn buik openmaakten, dus mss heeft dat er ook wel mee te maken?
Ondertussen 2, maar na een keizersnede mocht ik het nog "gewoon" proberen. Helaas ging dat niet door omdat dit kindje ook niet goed lag.