overdrijven over je bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door NinaBambina, 1 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NinaBambina

10 apr 2013
    14
    0
    0
    Amsterdam
    hi!

Ik lees hier nu al een lange tijd berichten over bevallingen etc. en het valt me op dat er vrouwen tussen zitten die ontzettend overdrijven over hoe hun bevalling was, alsof het een soort onderlinge wedstrijd is wie de meest langst durende of pijnlijkste bevalling heeft gehad. En ik merk dat dus niet alleen hier, maar ook in mijn omgeving. Nu weet ik dat weeën geen pretje zijn, en dat het soms echt lang kan duren maar ik vind het gewoon ontzettend storend dat er altijd vrouwen tussen zitten die alles nét een tikkeltje heftiger hebben gehad, het lijkt bijna alsof ze dan van die "ooh wat erg voor je" aandacht genieten.

Ervaren jullie dit soms ook in je omgeving en hoe denk jij hier over?

2. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    De één beleeft het anders als de ander. Ik vind niet dat je daar over kan oordelen.

3. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Ik heb dat zelf niet gemerkt, en hoe weet jij dat iemand 'overdrijft' over haar bevalling? Pijn wordt door iedereen anders ervaren, dus waar de ene weinig last van heeft, gaat een ander van door het plafond. Ook is iedere bevalling anders.

4. Creamams

Creamams Niet meer actief

5. 2g4e

2g4e Niet meer actief

En jij weet zeker dat iemand overdrijft omdat???

6. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    +1.

7. KimK

KimK Niet meer actief

Dit dus. En daarnaast wie zegt dat iedereen een heerlijke bevalling heeft. Ik zal hier niet, zoals het in jouw ogen overkomt, gaan opscheppen over mijn heftige bevalling (incl een spoedsectio, maar hey dat is natuurlijk niks hoor... Stel me vast aan!) maar ik vond t geen pretje.

8. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Your point????

Wat een gel*l zeg ... iedereen heeft een ander pijngrens.

9. linde90

linde90 Niet meer actief

Wat een domme post zeg.
    de een ervaart het heftiger dan de ander en de ene bevalling is niet de ander.
    Er zijn vrouwen die lachend en lopend het huis door gaan na de bevalling en er zijn vrouwen die een tijd in de kreukels liggen.

vind het dan ook erg kortzichtig om te oordelen dat vrouwen zich "aanstellen"

10. linde90

linde90 Niet meer actief

Dus.......ik zie dat je 17 bent en nog geen kinderen.
    zegt mij genoeg. ....spreek je over een paar jaar nog wel ;)

11. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Dit dus. Ik dacht ook oh wat een aanstellers vrouwen die gillen tijdens het persen, nou ik kan je vertellen dst het het echt onwijs zeer doet hoor, niks met aanstellerij te maken

12. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    En dat weet je omdat je er bij was?? Wat een vreemde post is dit zeg!

13. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Hmm...Zonder het ooit meegemaakt te hebben weet je al dat weeën geen pretje zijn en vrouwen overdrijven.

Een bevalling is zo allesoverheersend. Je kan voor een ander echt niet oordelen. Misschien ook een beetje teveel films gekeken?

Raar......

14. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Nou ja zeg...

Als het je zo stoort kan je er ook voor kiezen om die verhalen niet te lezen!

Wie ben jij eigenlijk om hierover te oordelen? Ook ik heb een helse bevalling meegemaakt, de bevalling van onze zoon Sam die met 18,4 weken zwangerschap geen enkele kans had om te blijven leven na de bevalling.
    Enig idee hoe dat voelt?! 11 uur lang met weeen, en weeenstormen, liggen terwijl je weet dat het voor niks is?!

De meiden hier hebben mij er, samen met mijn man en familie, echt door heen gesleept dat helse weekend. Het opschrijven van wat er allemaal gebeurd is, is een belangrijk deel van de verwerking. En waarom op een forum? Omdat je dan tips kan krijgen van meiden die hetzelfde hebben meegemaakt.

15. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    #15 Lana85, 2 feb 2014
    Laatst bewerkt: 2 feb 2014
    madelein je reactie gaat door merg en been. ik stoorde me al enorm aan de post (al denk ik dat het een gevalletje pre puberaal reactie uitlokken is) maar met jouw verhaal zoiets lezen is inderdaad gewoon ronduit kwetsend.. jij sterkte en de plaatser van het bericht, ik wens je als het er ooit van mag komen een goede bevalling toe. zullen we dan wel eens zien hoe je er dan over denkt!

16. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ja hoor.. Het is een makkie. Je hebt gelijk, ze stellen zich echt aan!

Ammehoela!!

17. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Tja ik ben 5x bevallen en vond de pijn beslist geen feestje.
    Maar als ik denk aan de bevalling van mijn vriendin die ik mocht meemaken zou ik nog liever mijn 5 bevallingen over doen dan 1x zo bevallen zoals zij bevallen is.
    De ene bevalling is de andere niet. Dus ik vind dat je daar niet over kan oordelen zolang je er niet bij bent geweest.

18. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Ik lees hier eigenlijk alleen maar objectieve verhalen over bevallingen, dit en dat is er gebeurd en zo lang duurde het. En daar is niks aan "overdreven". Een bevalling is gewoon super heftig en ik kan me goed voorstellen dat het fijn is om er hier over te schrijven.
    Wat voor verhalen verwacht jij dan? "Ik moest niezen en *plop* daar was ze"?

19. sepherine

sepherine Niet meer actief

tja en ???
    ik zal er een schepje bovenop doen heb 3 hel bevallingen gehad , echte hel voor mij dan .
    wie ben jij om te zeggen dat ik Me nu aanstel ? ....
    wil wel eens weten hoe jij zou spreken en reageren als je zo 1 van mijn 3 bevallingen meemaakt ...

20. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.486
    223
    63
    Wacht maar tot jezelf weeen krijgt en moet bevallen.. Kijken of je dan nog steeds zo praat!

Deel Deze Pagina