ingeleid worden, maar misschien begint de bevalling wel eerder?!

Discussie in 'De bevalling' gestart door Muusje20, 15 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muusje20

Muusje20 Actief lid

13 nov 2014
    264
    0
    0
    Hallo dames,

Ik ben 33 weken zwanger. Bij mijn eerste bevalling bleef onze zoon steken achter het schaambot na ruim een uur persen, gelukkig is alles goed gegaan. en heerlijk thuis bevallen van een gezonde zoon van 4210 gram en 55 cm.

Nu krijg ik regelmatig groeiechos omdat de verloskundige bang is dat het weer een groot kindje zal zijn, en dan dus niet het risico wil nemen dat het deze keer niet goed gaat.

Vorige week groei echo gehad, de kleine loopt qua groei ruim 2 weken voor.

Waarschijnlijk word ik dus ingeleid met 38 weken. Nu is.mijn vraag, hebben er hier dames de ervaring dat er een geplande inleiding staat , maar dat de bevalling eerder begint uit zichzelf en misschien ook wel gewoon thuis?!

Hoor graag jullie verhalen...

2. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Spannend!
    Ik word aankomende week ingeleid vanwege cholestase en een baby waarvan haar buik en hoofd 4 weken voor lopen.
    Ik hoop stiekem dat het zelf begint maar heb weinig hoop eerlijk gezegd.

3. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Bij de eerste zou ik ingeleid worden met 37 weken,bevallen met 36.3
    Bij de tweede zou ik ingeleid worden met 36.4 maar ook bevallen met 36.3 1 dag voor inleiding dus

Overigens bij de eerste en tweede spontaan gebroken vliezen, de weeën zette niet door dus ik moest alsnog ingeleid worden met wee opwekkers

Bij de derde zou ik ingeleid worden met 37 en dit is ook gebeurd,

Bij de vierde zou ik ook ingeleid worden, met 36.1 zou de datum gepland worden voor inleiden maar dat was niet nodig ik had al 3 cm en een uur later 4 cm en 2 uur later 5 cm dus de bevalling was al begonnen weeën in overvloed dus geen verdere hulp nodig gehad qua opwekkers

3 van de 4 zijn dus eerder begonnen

4. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Even off topic, Ik zou alle vier de keren ook ingeleid worden vanwege onder andere cholestase ..... Het protocol is het waarde boven de 40 met 37 weken in te leiden, onder de 40 maar boven de 10 met 38 weken... Vind het best laat dat je ingeleid gaat worden met cholestase, heb je wel om de dag a 3 keer per week ctg ofzo gehad ? Om zeker te weten dat alles oke is met je kleintje ? Cholestase brengt aardig wat risico's met zich mee

5. Melaniejj

Melaniejj Actief lid

11 jun 2014
    442
    92
    28
    Vrouw
    huismama ♡
    Eindhoven
    Ik word aankomende dinsdag ingeleid maar stiekem hoop ik ook dat me mannetje eerder komt want heb vreselijke schrik! De eerste kwam met gebroke vlieze met 38.0 dus ik weet ook niet hoe het inleiden werkt

6. Amaranth

Amaranth Niet meer actief

Mijn oudste werd 2 uur voordat ik ingeleid zou worden geboren :)

Bij de jongste ben ik ingeleid en ik heb een ontzettend fijne bevalling gehad in tegenstelling tot de 1e. De weeën werden heel geleidelijk opgewekt en het was gewoon allemaal ontzettend relax, binnen 5 uur had ik mn zoon in mn armen :)

Ik was ook ontzettend bang voor inleiden en ik wou ook liever dat het spontaan zou beginnen. Maar het viel me zo reuze mee!!

7. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Werd ingeleid maar die nacht ervoor kreeg ik al voorweeën de verloor ik slijmprop. Kwam niet op gang en toen toch nog ingeleid. Maar denk zelf dat die dag of nacht spontaan ook wel beginnen zou zijn.

8. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Bij de eerste zou ik met 41 weken ingeleid worden, maar toen kwam ze voor die tijd zelf al.
    Bij de tweede ben ik met 38 weken ingeleid, toen had ik wel al 4 cm ontsluiting.

9. mamvan4boys

mamvan4boys Bekend lid

1 feb 2011
    770
    0
    0
    hier bij onze 4e zou ik ingeleid worden met 38 weken. Met 37 weken en 6 dagen braken de vliezen en 4 uur later was onze 4e zoon er...

10. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    Ja zelfs 2 keer. Bij mijn oudste zou ik ingeleid worden maar begon de bevalling 3 dagen eerder en bij mijn jongste zou ik ook ingeleid worden ik moest zaterdag om 8uur in het ziekenhuis zijn en vrijdag op zaterdagnacht begon de bevalling om 5uur en is hij om 6.44 geboren was dus wel een raar idee dat ik een uur later eigenlijk ingeleid zou worden. Ik hoop voor je dat de bevalling bij jou ook uitzichzelf begint lijkt me toch wat prettiger dan een inleiding.

11. Mandy84

Mandy84 Actief lid

5 okt 2013
    271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat leuk om te lezen! Ik ben bij mijn eerste bevalling ingeleid en zal waarschijnlijk deze bevalling ook weer worden ingeleid. Ik verwacht zelf dat het met 38.4 of 38.5 ongeveer zal gebeuren.
    Ook ik hoop dat ze zich van tevoren zelf zal melden. Maar dat blijft voor mij nog een week of 6 spannend dus!

Deel Deze Pagina