hoi, is erg afhankelijk van je verloskundige, want die van mij doet het niet, terwijl ik bi heb (zit inmiddels al tijdje in rolstoel), ik twee kindjes heb van 3 en 5 en die waren 8 en 9 pond bij de geboorte. je moet maar net de goeie verloskundige hebben... groetjes, lidwina
Hallo Jantina, De verloskundige zei al steeds dat de baarmoeder te groot was. Dus ik heb met 32 weken een groeiecho gehad en daaruit bleek dat Femke bijna 2 weken voorliep.(volgens de 32 weken echo was het gewicht van Femke al 2484 gram) Toen heb ik op 34 weken een nieuwe groeiecho moeten laten maken en daaruit bleek weer dat Femke al bijna 3 weken voorliep. (volgens de echo had ze hier al een gewicht van ongeveer 3040 gram)Toen ben ik doorgestuurd naar de gynaecoloog en zij zei ook dat het kindje te groot was. Zat op het 90 ste percentiel op de groeicurve en ze dachten dat Femke rond de 9 a 10 pond zou wegen als ik doorliep tot 40 weken zwangerschap. Vandaar dat ze beslist hadden op met 38 weken in te leiden. Toen Femke werd geboren woog ze maar 3510 gram. Dus achteraf bleek het toch allemaal mee te vallen. Groetjes, Gisimino
dankje wel voor het andwoord meid, die van mij schatten ze op 8 pnd... vandaar dat ik het vroeg, voorlopig is hier voor mij nog geen sprake van denk ik. Morgen weer voor een ectra echo want het ligt nog in stuit, als het niet gedraaid is gaan ze me door verwijzen naar het ziekenhuis voor denk ik een eventuele draaipoging. Spannend allemaal groet jantina