herleving WW na zwangerschapsverlof

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Jacky78, 20 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Beste UWV'er,

Sinds vorig jaar mei zit ik in de WW vanwege het faillissement van mijn (destijds) werkgever. Januari is de WW-uitkering omgezet in een WAZO-uitkering, maar nu moet ik de WW weer laten herleven.
    Hoe moet ik dit doen, via de site kom ik er niet uit?

Moet ik nu weer online helemaal een nieuwe WW aanvragen?
    Of moet ik alleen maar bellen en zetten ze één en ander dan weer om naar WW?

De site geeft mij geen antwoord hoe ik dit moet doen.

Groeten
    Jacky

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Jacky,

De herleving van de WW-uitkering kun je aanvragen via UWV telefoon 0900-9294.
    Vanaf de eerste werkloosheidsdag heeft UWV 4 weken nodig om je aanvraag te beoordelen.
    Je krijgt dan de beslissing per post.

Voor het recht op WW moet je ingeschreven staan als werkzoekende bij het werkbedrijf.
    Deze inschrijving doe je zelf via www.werk.nl.
    Je ontvangt binnen enkele dagen na je inschrijving een bericht met uitleg over de dienstverlening in je werkm@p.

Actuele informatie over het heropenen van je WW-uitkering vind je hier, voor jou is de procedure hetzelfde als na ziekte.

Ik wens je veel succes met solliciteren.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Bedankt voor de reactie.
    Ik heb vanmorgen gebeld met UWV en gevraagd om herleving van de ww. Maar volgens de medewerker kon ik dat enkel via internet aanvragen (en wat nou als je geen internet tot je beschikking hebt). Maar misschien kwam dat doordat het maandag was en de medewerker niet zo'n lekker weekend had gehad?!

Ondertussen is het via de site toch gelukt om de inschrijving bij werk.nl weer te activeren en is de ww weer aangevraagd.

Bedankt voor de reactie hier!

Deel Deze Pagina