Morgen wordt ik ingeleid. Mijn vluchttas staat natuurljk al weken klaar, maar die was gebaseerd op een mogelijk poliklinische bevalling. D'r in en d'r uit, zeg maar. Daarvoor had ik gewoon de luiertas volgepropt met wat spullen voor de baby en voor mezelf. Nu weet ik dus dat ik zeker 1,5 dag in het ziekenhuis ben. (morgenvroeg melden, sowieso 1 overnachting want baby wordt pas in de loop van de ochtend gezien door de kinderarts.) Dus wilde ik toch wel wat meer mee: ochtendjas, crocs, wat te snacken, toch maar wat extra hemdjes voor mezelf, extra pakjes voor de baby enzovoorts. Ik had dus heel optimistisch aan mijn man gevraagd een klein koffertje te pakken (zo één die nog net als handbagage in het vliegtuig mag,) Nou ja: paar crocs en een ochtendjas er in en het ding zit al half vol. Dus nu heb ik alsnog ook de luiertas nodig, met spullen voor de baby en wat snacks en drinken. Ben ik nu heel erg? Wat hadden jullie mee bij een geplande ziekenhuisbevalling??
Ik had ook zo'n soort tas als jij meegenomen. Ik ben maandag ingeleid, dinsdagavond bevallen en mocht woensdagmiddag naar huis.
Ja, maar ik heb er nu dus twee: zo'n klein koffertje en een luiertas. Ach, ik moet me er maar niet druk om maken. 't Is gewoon dat ik het toch al zo spannend vind. En ik heb eigenlijk geen idee wat ik kan verwachten aan 'faciliteiten' om zo maar te zeggen. Krijgen we ene lunch aangeboden? Hebben ze zoogcompressen? Moet ik zo'n ziekenhuishemd aan of gewoon eigen kleding? Geen idee.
Ik had (geloof ik) twee luiertassen gevuld Eentje voor mijn meisje en eentje voor mezelf 1 tip, neem echt genoeg kleertjes mee, ik had drie setjes (wist dat ik 1 nachtje moest blijven) en redde het maar net tot de volgende ochtend.. Misselijk kindje dus het nodig gespuug gehad
Ik vind het helemaal niet veel. Luiertas hoort (vanaf) de geboorte mijns inziens sowieso bij de komst van een baby.
Ik had ook 2 tassen, een voor mezelf en een voor de kleine man. Had genoeg verschoning voor mezelf( je weer nooit met vliezen breken of je moet verschonen of als je langer moet blijven) en ik had 3 setjes voor de baby met toebehoren. Ik kreeg lunch, avondeten etc, alleen mijn partner moest het betalen of in hetbrestaurant gaan eten.
Ik heb nu vier pakjes ingepakt: twee in maatje 50 en twee maat 56. Maar misschien dus daar nog maar wat extra's van meenemen. (ik heb nu toch al twee tassen )
Alles wat je nodig hebt, is in het ziekenhuis. Dus neem vooral mee wat je denkt nodig hebben om je op je gemak te voelen. Ik had een ochtendjas meegenomen, omdat ik niet in een hemdje door de gangen wilde. iPod en boxjes en snacks voor mezelf en VL had ik niet willen missen. Ik had ook iets te lezen meegenomen, maar helemaal niet aan toegekomen. Ach, jullie wonen vast geen uren van het ziekenhuis verwijderd? Mocht het langer duren, kan je man toch naar huis om iets op te halen? Maak je er niet druk om en probeer goed te slapen vannacht! Veel succes in elk geval en vergeet vooral de maxicosi en het eerste pakje niet!
Ik had ook 2 tassen meegenomen. 1 tas voor mezelf en 1 luiertas. Neem extra onderbroeken mee ivm kans op lek (vloeien). Ik kreeg infuus met weeenopwekkers om 10.30 en om 13.00 uur was mijn zoontje geboren en toen kreeg ik broodje ( wel gevraagd) omdat ik honger had opeens. Veel succes en welterusten zometeen.
Ik had ook twee tassen. De ene, met spullen die ik nodig had voor de bevalling, nam ik mee naar binnen. De andere bleef in de auto tot ik bevallen was (die was voor de dag erop zeg maar Geniet ervan morgen!
Ik ben bevallen om 18.58 en kreeg daarna alleen boterhammen en een cup a soup, terwijl ik echt zo'n beretrek in een warme maaltijd had. Tijdens de bevalling heb ik 's middags niet gegeten, want de weeen kwamen zo snel en heftig dat ik nergens anders op kon concentreren.
Ik had een trolley mee voor ons beide, omdat ik verwachtte ook vlug weer naar huis te kunnen. Echter werd het een keizersnede en moest 3 nachten blijven. Ook geen ramp, m'n moeder is gewoon naar huis gegaan om nog wat spullen en zelfgemaakt eten mee te brengen Succes morgen!
Lekker dat je moeder wat eten heeft meegenomen Toch raar, dan lig je op de kraamafdeling na een enorme prestatie en dan krijg je geen fatsoenlijke maaltijd
Maaltijd? Ah joh, ik heb m&m's. Of zal ok die zak pepernoten ook nog meenemen? Ben benieuwd wat de dag brengt morgen!
Ik heb ook 2 tassen klaar staan voor mijn inleiding morgen. Één voor mij en de luiertas voor de kleine. Ook 4 pakjes (2 in maat 50 en 2 maat 56), twijfel nu of ik niet voor de zekerheid ook nog 2 boxpakjes er bij in moet doen. Heb wel omleesvoer gedacht. Maar niet om wat lekkers. Toch ook maar mee nemen hahaha. Ach anders stuur ik vriendlief naar het winkeltje als ik echt wat wil .
Je bent niet erg hoor haha Hier ik het ziekenhuis gekomen wegens eiwitten , jeuk etc. En na controle hier moest ik blijven. Ben om 14.00 ingeleid (nu inmiddels gisteren) en heb m'n man m'n tas laten halen maar nog meer spullen. Heeft een tas met eigen kleding ook nog mee...tas met drinken , lekkers enzo ivm eigen koelkast M'n vluchttas en tas met badjas etc van mij. Hij slaapt hier ook dus... Beter als ik haha Succes vandaag!
Ik had ook 2 tassen en maxicosi bij me voor mijn inleiding. Ik wilde ook persen mijn badjas bij me hebben. 1 voordeel is dqt je voor de inleiding nog snel daar kunt omkleden. Ik heb mij. Broek etc uit gedaan en heb een lang shirt zonder iets er onder en badjas aangedaan. Dan hoef je dus geen kleding in je koffer te doen behalve een pyama voor na de bevalling. Scheelt weer ruimte
Je zou toch denken dat op een afdeling waar alleen vrouwen komen, grotere kasten beschikbaar zijn. Er werd niet raar opgekeken van m'n twee tassen in ieder geval.