Mijn beide meisjes waren sterrenkijkers.... Nu had ik het erover met de gyn vanmorgen wat de kans was dat het weer zou gebeuren. Ze zei dat er natuurlijk niks over te zeggen is en dat het misschien kan zijn dat mijn bekken zo zijn dat ze het fijnste liggen op die manier. Wie had ook meerdere sterrenkijkers.... Dus je eerste en volgende bevallingen en toen opeens niet? Tevens had ik het over dingen wat ik kon doen tijdens de bevalling om te zorgen dat ze sneller goed draaien. Ze gaf aan dat recentelijk onderzoek had uitgewezen dat er geen ligging was waardoor zo'n kindjes sneller draaien. Wat is jullie eigen ervaring hierin? Ik moest bij de eerste verplicht op mijn zij liggen... Het duurde erg lang voordat er iets verandere en ben zelf met vacuüm bevallen. De tweede keer heb ik op mijn handen en knieën gezeten en het ging toch beter voor mijn gevoel. Maar was dat toeval..... Kortom wie heeft ervaring met sterrenkijkers
Ik had ook een sterrenkijkertje. Ook ik moest op mijn zij gaan liggen maar dit heeft uiteindelijk geen baat gehad. Best wel een heftige bevalling en uiteindelijk vacuum verlossing. Ik heb maar 1 kindje dus kan je niets vertellen over een tweede keer. Een vrienddin van mij heeft 4 kindjes en alle 4 sterrenkijkertjes wel 4x natuurlijk bevallen. Ik wens je veel succes meid en hoop dat de kleine gewoon goed indaald en je een makkelijke bavalling krijgt!! Liefs
Onze dochter was ook een sterrenkijker. Eerst gewoon geprobeerd te bevallen, toen vacuüm, toen knip en uiteindelijk keizersnee. Ze heeft er een zeer slechte start van gehad (zal je de details besparen). Evt volgende zwangerschap zou sowieso keizersnee bevalling worden, maar een tweede komt er niet.
Hier ook sterrenkijker bij de tweede. Ze kwamen er pas achter bij de uitdrijving. Dit ging zonder problemen en enorm snel, binnen vier minuten was hij eruit. Ik heb dus ook niet op mijn zij of op handen en knieën moeten zitten.
Hier eigenlijk precies hetzelfde, alleen ging het bij mij nog sneller (ik heb maar één keer hoeven persen). Hopelijk valt het deze keer dus mee, mocht het weer een sterrenkijkertje zijn.
Kunnen ze eigenlijk vantevoren al zien dat het een sterrenkijker is? Of komt men daar puur tijdens de bevalling achter?
Gyns en verloskundigen verschillen over de definitie van een sterrekijker. Om dus met elkaar te kunnen praten hierover moet je eerst duidelijk hebben wat er bedoeld wordt (precies)
Mijn vorige bevalling was mijn dochter een sterrenkijker (wisten ze voordat ik ging persen. heb daarom ik weet niet hoeveel uur op mijn zij gelegen, en uiteindelijk is ze gedraaid en ben ik zonder 'hulp' (alleen een knip ) bevallen. Ik ben ook erg benieuwd hoe het dit keer zal gaan...
1e was een sterrekijker. Na 18 uur met vacuum, knip en totaal ruptuur geboren. Ik was echt doodsbang voor de 2e. De vlos vertelde me dat ik geen extra kans had op nog een sterrekijker. 2e is thuis in 10 min geboren. Op de normale manier.
Toen ik na 5 cm ontsluiting persweeën kreeg, bleek zoonlief een sterrenkijkertje. Ik heb de overige 5 cm op mijn zij weggepuft, met als resultaat dat hij wel gedraaid is. Mijn dochter was geen sterrenkijkertje. Dus hier de eerste niet, de tweede wel. Zal andersom net zo goed gebeuren denk ik...
Hier was de eerste idd ook een sterrenkijkertje Ik heb drie uur persdrang gehad, maar nog geen volledige ontsluiting, dit kwam dus door dat hij een sterrenkijkertje was Ze kwamen hier achter door tijdens de weeen nog een echo te maken Ik moest een tijd om mijn zij liggen, en daarna op handen en knieen, maar hij draaide niet Uiteindelijk een knip en na 45 min persen geboren De tweede was weer een sterrenkijkertje, maar die draaide wel tijdens de weeen nog De vk en de gyn hebben me verzekerd dat er geen extra kans is op een sterrenkijkertje nadat de eerste en sterrenkijkertje is geweest, het is gewoon pech hebben zeg maar Wel kun je laten vragen of ze willen kijken met de echo of hij of zij goed ligt of niet als je gaat bevallen zodat je er op dat moment rekening mee kunt houden
Hier ook sterrenkijker.. Begreep ik na de bevalling! Het persen duurde uiteindelijk bijna 2 uur, toen ingeknipt en met vacuumpomp geboren. Ik heb het totaal niet als 'vervelend" ervaren, maar ben ons kereltje deed het super en ik herstelde echt heel snel. Beter nog... als ik nog een keer zo'n bevalling zou hebben, zou ik ervoor tekenen
Nora lag ook liever naar de sterren te kijken! De hele zwangerschap heeft ze rug tegen rug gelegen, maar volgens de VK draaien veel kindjes nog net voor de bevalling of zelfs tijdens de bevalling... Mooi niet dus Ik kreeg met 7 CM vreselijke persdrang en een weeënstorm zonder pauze (NIET leuk...) echo apparaat werd gehaald, maar ik wist al genoeg! (was zelf ook een sterrekijker en ben met vacuüm geboren) Zo, zei de gyn tegen de co-ass, wat zie je hier?? Ja, dat zijn de oogkassen, dit kindje kijkt omhoog! Ik had toen eindelijk volledige ontsluiting, na 1,5 uur persweeënstorm weg "zuchten" (lees: kreunen en af en toe schreeuwen) op mijn zij. Ik hoorde hem "kijkt omhoog" zeggen en riep meteen: "verdoof me maar en knippen, want ik wil geen vacuüm!" Wat een vreselijke man was het, maar hij luisterde meteen! haha! Ik weet niet waar de kracht vandaan kwam, het was letterlijk, knippen en 3 keer persen! Toen deed ik mn ogen open en heb mijn meisje zelf aangepakt! Waarom ik in mijn hoofd had dat ik geen vacuüm wilde weet ik niet?! Misschien omdat ik zelf ermee geboren ben, en die foto's van mijn punthoofd niet zo mooi vond, haha!
De baarkruk!! Heeft mij geholpen haar er face-up uit te persen, zonder geknip en verder gedoe. Moest er zelf op aandringen, voelde aan mijn hele lijf dat ik de hulp van de zwaartekracht nodig had om haar eruit te krijgen. Wel gescheurde schaamlippen.. au ja, maar beter dan geknip Mn volgende dochter lag in een stuit, dus de uitgang is misschien wat slecht aangegeven daarbinnen Laat je tijdens de bevalling toch een echo maken? Kan je je er een beetje op instellen misschien?
Hier 2 sterrenkijkers en 2x een keizersnee de eerste wilde er niet uit en bij de 2e durfde ik niet meer door het geklungel van het ziekenhuis bij de eerste.
1e sterrenkijker, na vacuum ivm zuurstofgebrek kleine een spoedkeizersnede, 2e, was niet ingedaald, bevallen met aangezichtsligging, tangverlossing en flinke knip. 3e ook niet ingedaald: tijdens breken van de vliezen (7 cm) handmatig meegetrokken, was toen een sterrenkijker geworden. Laatste 2cm wilden niet weg, wel persdrang. Rugleuning bed omhoog en daar achterstevoren overheen gehangen met als gevolg: binnen 10 minuten 2 cm weg en de kleine was goed gedraaid! 1 minuut later was ze er, wel goed ingescheurd.
Pfffff soms heftige verhalen en soms ging het gewoon goed ... Ik begin langzaam te denken dat mijn kindjes gewoon op deze manier goed in mijn bekken liggen. Ik ben eens benieuwd wat de derde zal gaan doen. Ik weet dat ik het kan maar het is alleen zoveel zwaarder met een sterrenkijker en daar baal ik wel van