Ingeleide ziekenhuisbevalling: twee tassen mee?

Discussie in 'De bevalling' gestart door tupp, 27 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik had 1 tas mee

3 setjes kleding voor de kleine meid 1 eerste pakje en 1 voor de volgende dag en een setje voor als ze zichzelf onder zou plassen poepen of spugen en haar jasje voor mee naar huis

Oplader telefoon zat er ook in

Een pyjama voor mezelf en schone kleding voor mezelf

Drinken kregen we daar net zoals brood/beschuit

8 weken geleden Om half 9 hebben ze mij ingeleid dmv vliezen breken en wee opwekkers

Om 15.49 is ze geboren, de volgende dag mocht ik naar huis

als zou blijken dat ik langer moest blijven zou mijn man altijd naar huis kunnen gaan om extra set kleding te pakken voor mij en of dochter

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.949
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb nu een balloncatheter omdat ik mog niet genoeg ontsluiting heb. Het idee is dat dan hopelijk morgen mijn vliezen gebroken kunnen worden, maar het kan ook langer duren. Of korter. Ik heb nu wel steeds pijnlijke harde buiken.

3. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Succes!:D

4. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Succes! Ik had ook behoorlijke weeën met de ballon. De dag erna had ik ruim 3 cm ontsluiting. Spannend... Ik duim voor een vlotte en voorspoedige bevalling.

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.949
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Nadat de ballon verwijderd werd, leken de weeën even door te zetten, maar uiteindelijk toch niet. Of het nu kwam door de drukte of dat ze ons vergeten waren, weet ik niet. Maar het heeft toen echt even helemaal stil gelegen. Toen ze kwamen om mijn vliezen te breken, lukte dat tot twee keer toe niet. Maar toen ik op weg was naar poging nummer drie, braken ze toch ineens. Daarna dacht ik eerst even dat het infuus niks deed. Op een gegeven moment wel wat actie. Toen ik 's avonds merkte dat het wat doorzetten en informeerde naar een ruggenprik, gaf de verloskundige aan dat ze die beter nu konden aanvragen dan midden in de nacht. Dus hebben ze het gelijk in gang gezet. Het leek mij nog wat vroeg, maar daarna ging het ineens heel snel en had ik hem echt wel nodig! Tegen de tijd dat ik naar de pro-OK mocht om de prik te laten zetten, had ik het best moeilijk. Helaas maar 4 cm ontsluiting maar af en toe al wel wat 'druk' tijdens de weeën. Nadat de prik zat, is dus besloten dat ik gelijk naar de verloskamer mocht. Daar heb ik eerst nog een tijd persweeën moeten wegpuffen omdat ik nog niet genoeg ontsluiting had. En de verloskundige was ook ergens anders bezig. De ruggenprik had mijn buik wel verdoofd, maar ik voelde de weeën nog wel heel erg in mijn baarmoedermond. Toch nog flink moeten werken om ons tweede zoon buiten te krijgen! (Sterrenkijker, misschien had dat ermee te maken?) Iets na middernacht is hij eindelijk geboren! Hij heeft heerlijk bij me mogen liggen, zeker anderhalf uur, voordat ze hem gingen bekijken en aankleden. Heerlijk! Hij heeft in die tijd ook al lekker gedronken.
    En nu ben ik klaarwakker, terwijl hij heerlijk naast me ligt te slapen!

6. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Tupp, van harte met jullie tweede zoon! Jullie wisten het geslacht niet van tevoren toch? Fijn dat hij er uiteindelijk toch nog uit wilde :D.

7. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Gefeliciteerd met jullie zoon!!

8. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Gefeliciteerd!

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.949
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Dank jullie wel! Wij wisten het geslacht inderdaad niet.

Terug ontopic: ik ben nu erg blij met m'n twee tassen, want wem moeten een extra nacht blijven dus doe zak m&m's komt goed van pas. En dat zowel zoon als ik wat extra kleding bij ons hebben, is ook erg fijn!

10. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje!

11. pien25

pien25 Fanatiek lid

2 dec 2008
    1.272
    0
    0
    Gefeliciteerd!

12. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Gefeliciteerd met jullie zoon!

13. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Gefeliciteerd met jullie zoon en broertje!

Deel Deze Pagina