thuis test negatief, dokter test positief wat is het nu?!

Discussion in 'Zwangerschap' started by vallrich, May 4, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. vallrich

vallrich Lid

May 4, 2013
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo
    Sinds twee weken heb ik last van klachten die kunnen wijzen op een zwangerschap. Ik meteen testen maar deze was negatief. Ik naar de dokter. Verteld wat mijn klachten waren : onder in de buik pijn, pijnlijke tepels, veel afscheiding, hoofdpijn vaker plassen en ga zo maar door. Ik mijn ochtend plasje ingeleverd en ik moest op t doktersbed gaan liggen. Ze zou gaan luisteren naar mijn buik en eventueel toucheren. Ze zette de stethoscoop op mijn buik, gaat haar telefoon. Ze nam op en zei shit en hing toen weer op. Ze zei Nou meid de test is positief. Ik geloofde het niet want de kans was zo klein dat ik zwanger kon zijn. Ik ben nu 4 of 6 weken zwanger volgens haar berekeningen. Ik ben dus als ik 6 weken zwanger ben 2 keer gewoon normaal ongesteld geworden. Dus ik moet woensdag rerug komen om mijn keuze te vertellen. ( het was ongepland en ik ben 20) nu heb ik vanmorgen weer met ochtend urine een tesr gedaan en deze zegt weer negatief. Wat moet ik hier nu mee? Ik sta namelijk vooor een moeilijke levensbeslissing en als er dalijk uitkomt dat ik niet zwanger ben heb ik heel deze emotionele achtbaan voor niks gehad. Dus mijn vraag is of de test van de dokter echt betrouwbaar is en ik deze kan geloven? En waarom test ik thuis telkens weer negatief? Hoop dat iemand me wat wijzer kan maken. Groetjes

2. zustertje12345

zustertje12345 Bekend lid

Jul 12, 2012
    851
    0
    0
    verpleegkundige
    Zaandam
    Heeft ze alleen getest door te luisteren? Dan zeg ik vraag een bloedtest aan!

3. vallrich

vallrich Lid

May 4, 2013
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee urine getest...laatste menstruatie was trouwens wel wat anders duurde maar 2 dagen en een week later had ik heel lichtjes bloedverlies wat dus kan duiden op innestelingsbloed...

4. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    4,337
    1
    0
    Almere
    Misschien dat je al een echo kunt krijgen? Dan weet je het zeker! Succes meis!

5. vallrich

vallrich Lid

May 4, 2013
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja daar denken wij nu dus ook over na. Maar ik moet woensdag mijn definitieve beslissing geven aan haar en dan zou ik dus voor die tijd en echo moeten zien te krijgen...en ik geloof niet dat ze zomaar even een echo maken bij iedereen die denkt zwanger te zijn...

6. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    4,337
    1
    0
    Almere
    Waarom zo snel al?
    Stel je wilt het kindje niet houden heb je echt nog wel langer de tijd om het weg te laten halen volgens mij.

Ik zou echt aandringen op een echo hoor meis! Gewoon aan je huisarts vragen en die kan je doorsturen..

7. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    Je kan pretecho bureau proberen. Is de beslissing niet te combineren eventueel met hulp? Er kan ook nog zoveel mis gaan. Om dan alles al om te gooien

8. wolchu

wolchu Bekend lid

Dec 6, 2011
    918
    2
    18
    waarom zo snel al een keuze moeten maken? denk er eerst rustig over na. en laat je in je keuze vooral niet haasten daar issie veel te belangrijk voor. veel succes met het maken van je keuze. x

9. vallrich

vallrich Lid

May 4, 2013
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat klopt heb wel langer de tijd maar ze zei dat je hier niet te lang mee rond moet lopen omsat het erg zwaar is om een keuze te maken. Nu heb ik voor mijzelf al wel een keuze gemaakt en dat us dat ik het dan wil houden. Maar dan is het naturlijk wel heel erg als ik niet zwanger ben. Im hoor vaker dat een valse positieve test eigenlijk bijna nooit voorkomt dus ik twijfel gewoon heel erg nu wat het nu wel of niet is! Maar kunnrn ze door middel van toucheren ook vast stellen of je zwanger bent?

10. vallrich

vallrich Lid

May 4, 2013
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Omdat ik nu in de wettelijke 5 dagen bedenktijd zit..volgens mij en ik kan inderdaad ook langer wachten dat klopt..

11. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    Welke test heb je thuis gedaan?

12. vallrich

vallrich Lid

May 4, 2013
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kruidvat 2x en etos 2x...dokter vond het raar want zei dat kruidvat normaal best goed is.. en gister dacht ik een licht streepje te zien maar was ook zo weer weg...

13. UsMiracle

UsMiracle Actief lid

Jan 8, 2011
    119
    5
    18
    Female
    Zuid Holland
    Ik mag aannemen dat de test van een dokter toch meer de waarheid spreekt dan de thuis testen! Thuis kan er nog weleens wat mis gaan (o.a. te weinig of te veel urine) Las ergens dat er dan ook een verkeerde uitslag uit kan komen!
    Vraag idd een bloedtest of echo aan, dan weet je snel meer!

Gr. xX

14. vallrich

vallrich Lid

May 4, 2013
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja mij lijkt ook dat de dokter het wel goed moet hebben...thuis heb ik de testen eigenlijk gewoon heel nauwkeurig gedaan..met ochtend urine en precies 4 druppeltjes die er op moesten..was met xo'n pipetje..en nu hebben 4 testen negatief gezegd. Ik hoop gewoon dat de dokter het bij t rechte rechte eind heeft..vraag me af of meer mensen dit hebben meegemaakt want kan er erg weinig over vinden en ben wel benieuwd naar ervaringen...

15. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    Je kan natuurlijk over een paar dagen nog x testen. Lijkt mij dan dat je eerder echt net zwanger bent en dat je dus op een echo ook nog niet veel ziet. Bloedtest zou meer duidelijkheid kunnen geven

16. vallrich

vallrich Lid

May 4, 2013
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat kan indrrdaad dat het echt net is maar waarom ziet de dokter het dan wel op een urine test en ik niet...en met haar berekening ben ik 4 of 6 weken zwanger.. dan zou het toch wel zichtbaar moeten zijn lijkt mij...het liefst wil ik nu meteen een bloedtest of echo...maarja het is weekend he.. .zit zo in de stress pfff :'(

17. babykonyntje

babykonyntje Actief lid

Dec 24, 2012
    188
    2
    18
    Dat is idd goed klote zeg!
    Normaal zyn de testen van kruidvat gevoeliger dan van de dokter.
    Hmm ik zou morgen nogmaals een test doen en een ander merk
    Clearblue wellicht pakt die 2voor5 by jou niet zo goed.

Denk er goed en rustig over na, want stressen heeft geen zin er veranderd er niks door op!

X

18. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    4,337
    1
    0
    Almere
    Die goedkope van het kruidvat doen het bij mij trouwens ook heel slecht. Ik gebruik de clearblue.. Wel duur..

19. vallrich

vallrich Lid

May 4, 2013
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke ik ga dalijk een ander merk halen. Maar ik heb ze ook van de etos gedaan...was wel zo'n zelfde test als de kruidvat 2 voor 5

20. Maira11

Maira11 Niet meer actief

De dokter gebruikt toch ook gewoon normale zwangerschapstesten alleen van een ander merk. Het lijkt mij erg onwaarschijnlijk dat je met 4 negatieve testen alsnog zwanger bent.

Ik zou toch vragen om een bloedtest, want zou ook gek worden van die onzekerheid.

Share This Page