Hoihoi Ik heb weer eens een vraag, Ik heb (weet ik bijna zeker) 22 Dec mn eisprong gehad, na een Mk die 14 Dec is begonnen. Ik weet het, klinkt errug kort na Mk maar toch is het zo, volgens mij, (het vruchtje was al afgestorven op 5 Dec maar begon 14 dec pas te bloeden) en mijn temp was toen ook verhoogd daarna, (een dag of 12 lang) en had een redelijk positieve ovulatietest. Ik ben altijd regelmatig, maar deze cyclus ben ik dus 6 dagen overtijd. Maarja ik dacht nog stel ik ga uit van mijn normale cyclus dan zou ik dus vandaag moeten gaan bloeden, maar ook nog niks. het voelt ook niet echt dat het er aan komt. Ik maak me zorgen want, heb namelijk ook steeds een soort opvliegers, heb iedere dag last van witte vloed of iets. En zwanger ben ik niet, dat heb al meerdere malen getest. Hier komt mijn vraag: Zou ik een menstruatie-bloeding kunnen overslaan? De tijd tussen eisprong en menstruatie is toch altijd redelijk van dezelfde duur, ongeveer 14 dagen? Of heeft de MK hier mee te maken? Is mijn baarmoedermond verstopt? Maak ik me zorgen om niks, maarja dat komt mijn zorgen zijn nooit om niks er is altijd wel wat aan de hand als ik me zorgen maak, vandaar? ohhhhh... Alvast bedankt voor het beantwoorden, liefs irisje
hoi Iris, je maakt je zorgen om niks hoor. De eerste cyclus na een miskraam is vaak heel anders en duurt soms wel 6-8 weken. Het lijkt me sterk dat je al zo snel een eisprong hebt gehad, maar het zou eventueel wel kunnen. Toch is het niet raar dat de menstuatie zelf op zich laat wachten. Dit heeft niets met een verstopping te maken ofzo. Ook is het niet zo dat de tijd tussen eisprong en menstruatie altijd 14 dagen is, kan ook veel langer zijn of korter. Maar zoals gezegd, na een miskraam is de eerste cyclus vaak veel langer. Geen zorgen dus, gewoon afwcahten, en dat mag dus wel 6-8 weken duren. Dat is vervelend maar daar is niets aan te doen, de eerste ongesteldheid na een miskraam is vaak heftiger dan je gewend bent, dus schrik daar niet van. Mirjam
hoi Iris, je maakt je zorgen om niks hoor. De eerste cyclus na een miskraam is vaak heel anders en duurt soms wel 6-8 weken. Het lijkt me sterk dat je al zo snel een eisprong hebt gehad, maar het zou eventueel wel kunnen. Toch is het niet raar dat de menstuatie zelf op zich laat wachten. Dit heeft niets met een verstopping te maken ofzo. Ook is het niet zo dat de tijd tussen eisprong en menstruatie altijd 14 dagen is, kan ook veel langer zijn of korter. Maar zoals gezegd, na een miskraam is de eerste cyclus vaak veel langer. Geen zorgen dus, gewoon afwcahten, en dat mag dus wel 6-8 weken duren. Dat is vervelend maar daar is niets aan te doen, de eerste ongesteldheid na een miskraam is vaak heftiger dan je gewend bent, dus schrik daar niet van. Mirjam