Mijn lichaam!

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door mama simoontje, 1 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama simoontje

1 mrt 2008
    7
    0
    0
    Mijn lichaam is zo veranderd!
    Ik ben 9 weken geleden bevallen van een geweldige dochter...
    Ik ben heel veeleisend en weet dat mijn lichaam tijd nodig heeft om te herstellen.... maar euh hoe lang duurt het ongeveer voordat mijn buik weer een beetje bijtrekt? :(

2. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Nou ik heb hetzelfde. Er zit 20 kilo aan. Ik heb zebrastrepen op mijn buik en voel me een olifant. Ik schaam me gewoon voor mijn lichaam. Ik kan ook geen leuke kleren vinden en loop nog steeds in mijn zwangerschapsbroeken. Dus ik ben ook benieuwd. Komt het ooit nog goed?

3. mama simoontje

1 mrt 2008
    7
    0
    0
    Ja dat vraag ik me dus ook af.
    Ik weet het is nog zo kort geleden, maar ik kijk naar andere die ook zwanger waren en die zijn alweer in vorm :cry:
    Nog ff geduld dan maar, ik ben absoluut geen type voor de sportschool. Daar heb ik nu echt de kracht niet voor!

4. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    ik ken ook mensen, die na de bevalling minder wegen, dan toen ze begonnen. Ik ben echt jaloers.
    Ik ben ook geen type voor de sportschool, maar probeer wel veel te bewegen nu. Maar dan wel rustig aan, dus het tempo aangepast. Ik ga regelmatig wandelen. Het heeft nog niet zoveel effect, maar wel iets.
    Ook heb ik thuis zo'n fitness-apparaat, daar ben ik gisteren voor het eers weer opgeweest. Na 3 minuten was ik kapot. Hahahaha, niet grappig, maar wordt vanzelf wel weer beter. Je lichaam heeft 9 maanden nodig om te ontzwangeren, dus misschien moeten we onszelf die tijd maar gunnen.

5. Maeve

Maeve Actief lid

18 nov 2007
    297
    0
    0
    Pedicure
    Maastricht
    Zonder sport en zonder dieten heb ik er na de oudste 7 jaar over gedaan. Ik zat nog 5 kilo boven mijn oude gewicht toen ik zwanger raakte van de 2e.
    Dit wil ik nu meer gaan versnellen, zodra het mag (ik geef bv) wil ik op aquajoggen en ga ik misschien wat meer op mijn snoepen minderen.

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Uhm tja, hoelang gaat dat duren. Ik ben zegmaar 5 maanden geleden bevallen en aan het eind van de kraamweek had ik mn eigen broeken gewoon weer aan. Maar mn buik is niet zoals hij van te voren was, nu had ik toch al geen maatje 36 :oops: maar hoe moet ik het zeggen :( mn huid van mn buik is slapper. 'Vroeger' was het steviger, maar ik moet ook zeggen dat ik eigenlijk niets aan sport of oefeningen oid doe. De kilo`s zijn er hier wel af, maar het voelt toch heel anders als het was. En zebrastrepen :oops: , ja, die heb ik ook wel wat gekregen geen mooie souvenirs :( . Maar helaas gaat dat nooit meer weg, hoewel ze wel wat kleiner lijken te worden.

7. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Na de bevalling va Eliza woog ik minder dan voor de zwangerschap.
    Toen ik zwanger was van Jorit zei iedereen van: Het zit alleen om je buik..
    Ik was ook helemaal niet veel gegroeid, 17 kg, maar heb er zelf ook 7 gehouden :(
    En dat zit er nu nog..
    Strepen heb ik ook, alleen vind het niet storend.
    Allee mijn buik vind ik minder..

8. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    hier zo eentje dus die 7 kilo kwijt is na de bevalling...kan zelfs de broeken aan die ik al een tijdje niet meer aankon voor ik zwanger was en waarvan ik het zonde vond om ze weg te doen... ;)

ik woog toen we er net achter kwamen dat ik zwanger was 70 kilo, nu ik eenmaal bevallen ben weeg ik 62-63 en mijn "zwembandje" die ik had is volledig weg, maar ehm nu moet ik er ook nog voor zorgen dat het zo blijft hoor, want dit had ik ook bij de andere 2 kids, maar je moet er zelf moeite voor willen doen, en ik ben daar te makkelijk in denk ik,...

ik heb geen zin om op mijn "eetgedrag" te letten, ik ben geen sportschooltype om ervoor te zorgen dat mijn buikie plat blijft etc etc...

dus tja hoogstwaarschijnlijk zal het in de loop van de aankomende paar maanden er weer stilletjes bij komen, vooral nu ik weer een beetje "trek" begin te krijgen...heb tijdens mijn zwangerschap weinig gegeten, en ook na de bevalling kreeg ik weinig weg, wat ik at was echt "verplicht" maar nu begint mijn eigen gezonde "trekgevoel" weer terug te komen, en dat is er 1 van shoarma-patatjes e.d. ;)

denk dat het voor de vrouwen bij wie het andersom is en die veel zijn aangekomen echt een zware dobber is om weer op gewicht te komen, en ik denk dat dat het snelste gebeurd in de sportschool of dmv af te vallen, maar ja er zijn er genoeg die bv geven en dan is afvallen niet het beste "middel" natuurlijk...

in ieder geval heel veel succes met het terug krijgen van jullie oude figuur meiden...

gr.smoekie

9. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    pff hier hetzelfde..ben ook een beetje veeleisend eerlijk gezegd..ik heb een enorm zwaar/groot kindje gekregen en ben dus enorm uitgerekt. kwa gewicht val ik heel gestaag af maar ik voel me zo lelijk door die enorme buik...of eigenlijk het vel wat nog over is...ik kan overigens wel weer een aantal broeken aan van voor mijn zwangerschap maar goed toen was ik ook al iets aan de zware kant ;)
    straks maar weer gaan sporten dan gaat het hopelijk ietsje sneller :)

10. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ik voel me nog steeds een zeekoe, er moeten dan ook heel wat kilo's vanaf, moet ook nog mn zwangerschapsbroeken aan. Ben 1x naar de stad geweest om broeken te kopen, een poging tot...werd er niet vrolijk van en ben naar huis gegaan.
    Geef BV dus mag nog niet lijnen, af en toe denk ik..ik stop met BV, dan kan ik gaan lijnen, maar om mijn meisje de beste voeding te ontzeggen omdat ik zonodig weer slank wil zijn vind ik ook niks. Dus ik tob maar verder met af en toe een huilbui.

11. mama simoontje

1 mrt 2008
    7
    0
    0
    Nou ja iedereen thanks voor de reacties!
    Ik ben bezig met sonja bakker en ga er gewoon voor...
    Het is nu of nooit denk ik maar want als er ooit een tweede kindje komt, moet wel eerste mijn body weer in shape zijn!
    En inderdaad 9 maanden ontzwangeren, dan heb ik er nog 7 te gaan.
    Geduld is een schone zaak hihi....
    :p

12. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Het heeft echt even tijd nodig. Ik ben 27 kilo aangekomen en alles is goed gekomen. Zit weer op m'n oude gewicht en in m'n oude vorm. Zonder dieeten of iets. Heeft zeker een maand of 10 geduurd. Geef je lichaam de tijd.

Pim

13. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    kijk dat geeft hoop. Pim!
    Ik moet ook nog minstens 14 kilo kwijt

14. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik hoop dat dit bij mij ook gebeurd. Ik schaam me af en toe gewoon. Donderdag ga ik toch maar op zoek naar wat kleding, want ben dit nu helemaal zat. De eerste 5 kilo gingen vanzelf, maar nu blijf ik steken. Ik beweeg meer en eet niet zoveel, dus snap het eigenlijk niet. Misschien meer water drinken. Ik pak meteen een glas. ;)

15. Pinda

Pinda Actief lid

27 jul 2006
    477
    0
    0
    Toen ik net was bevallen dacht ik: Dit komt noooooooit meer goed!

Maar nu 9 maanden later moeten er nog 3 kilo af van de 30! die ik was aangekomen. Ik heb niet gelijnd, maar ben lekker veel gaan wandelen met mijn zoon. Geef het echt de tijd. Iedereen vertelde dat ook tegen mij en ik dacht alleen maar van die hebben makkelijk praten! En nu zeg ik hetzelfde tegen jullie haha :D :D

16. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    ik ook.. vanavond maar weer eens naar de sportschool want anders gaat het er nooit af :(

17. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Grappig Pinda ;) IK hoop dat je gelijk hebt.
    Ik was 10 kilo meteen in de 1e week na de geboorte kwijt,. Maar nu de overige 14 kilo dus nog.
    En net als PRinses loop ik ook nog in positiebroeken.
    Heb vorige week geprobeert een nieuwe broek te kopen. Nou zelfs maat 46 zat niet goed, terwijl ik voor de zwschap maat 42 had. Pff wordt je niet vrolijk van.
    Op zich als ik breder op deheupen zou blijven heb ik geen moeite mee, maar mn buik mag wel weg ;)

Nou ja ik ben blij te lezen dat er nog hoop is. :-D
    Dank voro jullie hoopgevende verhalen.

Oh en Berna, ik ben helemaal niet zo'n sport type. Ik wandel idd liever met Demi dus dat doe ik ook regelmatig.

18. Juudje27

Juudje27 Bekend lid

14 mei 2007
    762
    0
    0
    Ik moet nog 5 kilo maar bij mij pas maat 48 nog niet eens :(. Had eerst maat 42-44.
    Dus ben benieuwd wat ik aan pas als ik die 5 kilo kwijt ben of dat er toch meer af moet!

19. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik ga van de week naar de Promiss. Daar hebben ze leuke kleding en het valt allemaal wat ruimer. Ik hoop dat ik daar echt wat kan vinden.
    Net heb ik weer een aaridg rondje gewandeld. Hopen dat het effect heeft.

20. Juudje27

Juudje27 Bekend lid

14 mei 2007
    762
    0
    0
    En is dat "gewone" kleding?

Deel Deze Pagina