Ingeschreven voor pleegzorg

Discussie in 'Adoptie en pleegzorg' gestart door kusjevanmij, 18 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Villa Kakelbont

Villa Kakelbont Fanatiek lid

13 okt 2020
    1.053
    1.717
    113
    Vrouw
    Crisiszorg moet je passen. Dat is letterlijk een telefoontje met de vraag of er over een paar uur een kind gebracht kan worden. Vaak hebben ze alleen de bezittingen die ze op dat moment aan hebben met een ein tasje. Alle leeftijdsgroepen komen langs.
    Als jullie beiden een beroep hebben waar niet één van de twee per direct verlof kan opnemen is het lastig te organiseren, is onze ervaring.
    Voor alle plaatsingen is een goed netwerk fijn, bij crisis extra fijn.

Een inkijkje in een situatie die wij een jaar of 6 geleden hebben gehad.
    Rond 3 uur in de middag een telefoontje van pleegzorg: Een baby van 5 dagen oud moet met crisis geplaatst worden. Kunnen ze deze baby rond het avondeten brengen? Ik geef aan even te moeten bellen met mijn man en over een kwartiertje terug te bellen.
    Man en mijn werk gesproken. Man was positief, mijn werkgever iets minder... want ik wilde per direct verlof. Uiteindelijk wel gekregen (waar je ook gewoon recht op heb hoor, 6 weken).
    Ik terugbellen naar pleegzorg dat het akkoord is.
    En tien begon pas echt het grote regelen. We hadden geen babyspullen in huis. Ik heb letterlijk iedereen in mijn telefoonboek waarvan ik dacht dat hij of zij zou kunnen helpen geappt.
    Voor de eerste nacht was er een ledikant met alles erop en eraan, flessen, flesvoeding, luiers, een paar extra setjes kleding.
    Binnen 2 dagen hadden we alle babyspullen bij elkaar.

Goed, dit moet bij je passen :D

Er is ook een organisatie waar je bij een plaatsingen spullen kan lenen. Zij zitten verspreid in heel Nederland. Jemagerzijn.nl zij hebben kleding, maar ook wandelwagens, kinderstoelen, boxen, speelgoed, fietsen, etc

kusjevanmij vindt dit leuk.
  2. kusjevanmij

11 sep 2015
    47
    49
    18
    Vrouw
    gelderland
    Ah ja! Mij lijkt het zo waardevol om op die manier te kunnen helpen! Mij past het, alleen mijn vriend heeft echt nog zijn twijfels.
    Gelukkig hebben wij de luxe dat er altijd 1 van ons 2 thuis kan zijn. Vandaar dat ook de vraag vanuit pleegzorg kwam over crisisopvang.

Wat mooi dat je binnen 2 dagen de babyuitzet bij elkaar had! Zo fijn dat je zo bent geholpen! :thumup: Ons netwerk heeft ondertussen heel veel kinderen rondlopen, mocht ik een beroep doen op vrienden/familie als de tijd daar is, dan gok ik dat ons het ook wel binnen 2 dagen lukt :D

Ik heb over de praktische kant al na lopen denken;
    Mijn bedoeling is om van maatje 68 t/m 104, 2 setjes kleding in huis te hebben (incl. Sokken, muts, jasje enz.). De rest kom daarna wel. (Lekker de sale in de gaten houden straks dus ;)) Kamertje gaan we sowieso al klaar maken als we door mogen uiteindelijk. En een kinderwagen/maxicosi/autostoel lijkt mij tegenwoordig met online bestellen binnen 24 uur wel in huis te zijn. Dus ik verwacht daar niet echt op vast te lopen.
    Voeding, luiers en alles in die categorie lijkt mij prima bij de plaatselijke supermarkt te verkrijgen…:)

Zie ik dit te rooskleurig in? :| Of is deze aanpak ook ongeveer wat jullie zouden doen

Bedankt voor je antwoord! Elk verhaal helpt ons een stukje verder! <3

3. Villa Kakelbont

Villa Kakelbont Fanatiek lid

13 okt 2020
    1.053
    1.717
    113
    Vrouw
    Goed dat je al zo nadenkt erover!
    Willen jullie alleen kinderen tot een jaar of 4? Of ook eventueel oudere kinderen? Want setjes kleding in maat 68 - 104 heeft een kind van 10 natuurlijk niets aan :p
    Ik bedoel, je kan moeilijk in allerlei maten voor jongens en meisjes kleding gaan opslaan.
    In principe is crisis maximaal 6 weken. Uiteraard kan je een wandelwagen etc op internet bestellen en laten bezorgen, maar om deze hoge kosten te maken voor een korte periode is natuurlijk niet zo slim. Juist hiervoor is die stichting Je mag er zijn.
    Bij een perspectief plaatsing van een jong kind vind ik dat anders en kopen wij ook gewoon wat er nodig is.
    Voeding, luiers, flessen etc haal ik inderdaad gewoon bij de drogist. Waar ik meer op doelde is dat je binnen een paar uur dit allemaal in huis moet hebben en het dan wel handig is dat je netwerk dat alvast voor je koopt en in je keuken neerzet. Maar als 1 van jullie thuis is lukt het vast dat zelf te regelen. Wij waren die dag beiden aan het werk, dus heeft onze buurvrouw dat gekocht.

Verder is het gewoon een heel gaaf avontuur waar je instapt, een avontuur dat nooit verveelt, nooit hetzelfde is, je af en toe vreselijk uitput, maar zoveel liefde en dankbaarheid brengt! Ga er met een open blik in en je zult verwonderd worden.

kusjevanmij vindt dit leuk.
  4. kusjevanmij

11 sep 2015
    47
    49
    18
    Vrouw
    gelderland
    We hebben tot nu toe de voorkeur aangegeven voor 0-4 jaar. Dus daarin zijn wat setjes unisex kleertjes wat makkelijker te regelen ;)
    Bedankt voor de tip van de stichting! Erg handig dat het bestaat zeg! :thumup:

En je laatste alinea… Vriendlief en ik vonden het een erg mooie verwoording! <3

Villa Kakelbont vindt dit leuk.
  5. Manolito

Manolito Fanatiek lid

12 sep 2016
    2.665
    2.110
    113
    Crisis paste hier gewoon niet qua werk.
    Je moet echt het ene moment een telefoontje kunnen krijgen en een uurtje later kunnen ze op de stoep staan.
    Dat lukte praktisch gezien gewoon niet.
    Weekend en vakantie opvang vonden we zelf wat te vrijblijvend.
    Dus wij kozen voor perspectief biedend.
    Onze voorkeur was ook 0 tot 4, maar werd 4,5 jaar bij eerste plaatsing.
    Wij hebben destijds eerst het meisje bij vorige pleegouders bezocht na voorstel.
    Daarna is ze een keer hier geweest met pleegmoeder en toen kwam ze.
    Dus ik kon aardig gericht kopen voor haar.
    Ze had voornamelijk kringloop kleding en speelgoed wat oud en af was (veel mc Donalds speelgoed uit een happy meal)

Deel Deze Pagina