Vanaf boven naar beneden slopen is nu juist veiliger, ze doen het zo om die lichamen op een veilige manier te kunnen bergen. Het is dus niet slopen omdat er gesloopt moet worden, maar zonder slopen nu, kunnen lichamen ook niet veilig uit het puin worden gehaald, dan bestaat het gevaar dat het gewoon volledig instort op de aanwezige bergers…
Dit denk ik ook, zo las ik het ook in het nieuws. Maar dan nog vind ik het echt niet kunnen wat ze uithalen. En nogmaals, ik kan me echt indenken dat het vreselijk heftig is wat daar gebeurd. Maar kan me niet indenken dat ik al mijn familie optrommel om dit te gaan doen, en dan nog zou m’n familie ook niet komen opdagen. Het is ook wel bepaald volk waar dit bij gebeurt!
Maar wat bedoelen jullie nou precies met 'ik vind het niet kunnen'? Het is gebeurd, dus het kon. Of je bedoelt: 'het is verkeerd wat ze deden', maar tegelijkertijd kan iedereen zich voorstellen dat mensen gekke dingen doen als ze zo verdrietig en gefrustreerd zijn, dus wat betekent het dan nog? Ja, het is natuurlijk ook zo dat de gemiddelde mens behoorlijk wat bekenden heeft, familie en buren enzovoorts. Als van al die mensen 5% de neiging heeft zich agressief te uiten heb je alsnog voldoende mensen om de ME nodig te hebben, terwijl verder de meeste betrokkenen verslagen thuis afwachten. Bijvoorbeeld. En het is Rotterdam-Zuid, misschien ook niet echt een buurt waar mensen veel vertrouwen hebben in de overheid (om wellicht valide redenen...).
Kan iemand mij kort uitleggen waar het precies om gaat/wat er gebeurd is? Helaas doet de site van de NOS het al een paar weken niet bij mij en van het AD word ik ook niet veel wijzer.
Dit wou ik ook zeggen idd. En ik begreep dat ze nu juist al sneller begonnen zijn om die mensen tegemoet te komen met zoeken naar de nabestaanden. Normaal zou het langer duren voor er gestart wordt met slopen, omdat er dan eerst uitgebreid onderzoek wordt gedaan. Maar vreselijk wat er gebeurd is en ook erg hoe die mensen gereageerd en gedreigd hebben er massaal naar toe te gaan om te zoeken.
De grote brand in het appartementencomplex aan de Schammenkamp in de Rotterdamse wijk Zuidwijk brak gisteravond uit na een explosie in een garage. De ravage is groot. Volgens de veiligheidsregio raakten twee mensen gewond. "Een gewonde is direct door buren naar buiten gehaald en zwaargewond naar het ziekenhuis gebracht", aldus de woordvoerder van de veiligheidsregio. "Deze persoon was in de woning direct boven de garage waar de explosie was. Een tweede persoon kon na een kleine behandeling door de ambulance weer verder." De explosie was in een auto in een garagebox. Door de ontploffing is het voertuig naar buiten gevlogen. De auto ligt op z'n kant op straat. Daarna brak er brand uit in meerdere woningen. Het is niet duidelijk waardoor de explosie is veroorzaakt. "Wat we van bewoners hier horen is dat het echt een enorme explosie is geweest. En we zijn in Rotterdam onderhand echt wel wat gewend. Maar deze is echt bijzonder en daar moeten we dan ook goed onderzoek naar doen", zegt de woordvoerder.
Er is een explosie geweest in een garagebox bij een appartementencomplex in Rotterdam. Auto is in iedergeval naar buiten geblazen. Oorzaak is nog onbekend. Na de explosie is er een enorme brand uitgebroken. Twee gewonden, een dode en nu nog twee vermisten. Gebouw is (of inmiddels was, ze zijn aan het zoeken) te instabiel om te zoeken naar de vermiste mensen. Er zijn wel speurhonden naar binnen geweest die op drie plekken aansloegen. Familie/vrienden hebben zich verzameld bij die plek. Uiteindelijk zijn er een paar mensen toch het terrein opgegaan. Die hebben de dode persoon gevonden. De nabestaande van de andere vermisten wilden vervolgens ook het terein op. Wat dus levensgevaarlijk is. Uiteindelijk moest de ME er bij komen om dit te voorkomen. Maar inmiddels hebben ze dus een deel van het pand gesloopt en kunnen ze veilig zoeken. Laten we hopen voor de nabestaanden dat ze snel gevonden worden.
Aanvulling: 3 mensen werden vermist. Lijkhonden hebben op 3 plekken geblaft. Maar het gebouw is te instabiel om deze lichamen veilig te bergen, kan al finaal instorten door een paar voetstappen. 1 familie wist precies waar ze zoeken moesten, op de plek van het kantoor waar dat slachtoffer aan het werk was, en is tegen instructies van de politie zelf het lichaam gaan halen. De families van de andere 2 slachtoffers zijn boos dat hun naasten niet ook gehaald kunnen worden. De hulpdiensten zijn het gebouw versneld aan het slopen zodat ook deze lichamen geborgen kunnen worden.
Bij de zoektocht naar de vermisten na de explosie in Rotterdam is donderdagavond een tweede lichaam gevonden onder het puin. Het lichaam is van de 22-jarige Ylyass. Zijn familie heeft hem kunnen identificeren. Het stoffelijk overschot werd even daarvoor door hulpdiensten in een witte zak weggedragen.
Inmiddels zijn alle vermisten gevonden https://www.rijnmond.nl/nieuws/1771558/derde-lichaam-onder-puin-gevonden
Heftig voor de familie. Geweld naar de hulpverleners snap ik nooit, emoties kunnen nog zo heftig zijn maar dat praat het nooit goed.
Gelukkig. Eerlijk gezegd ben ik wel blij dat er niks gebeurd is qua verder instorten of ongelukken toen die familie zelf het lichaam van hun geliefde is gaan halen. Want dan was de hele wereld ook te klein geweest en wie had er dan weer de schuld gekregen….. Dat vind ik altijd zo lastig bij dit soort dingen. Je kunt het nooit goed doen als politie, brandweer en overheid/gemeente etc.
https://www.ad.nl/binnenland/dodelijke-explosie-in-rotterdam-mogelijk-door-drugslab-oom-omgekomen-ylyass-22-aangehouden~a1290b25/ Oorzaak mogelijk door een drugslab, drie jonge mannen overleden door die rotzooi
Hij was graag met zn kop op tv.... piepen over de hardhandige aanpak. Als hij daadwerkelijk de dader is pfoe..... t zou je broer maar zijn die je kind vermoord heeft door die troep
Ja dat zag en hoorde ik ook. En het was discriminatie enzo ook. Ik snap dat je je geliefde uit puin wil halen. Maar dat je het zelf veroorzaakt en zwijgt maar dan wel zo de media op zoekt daar kan ik met mijn hoofd niet bij.