Nog honger?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jeskejes, 11 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jeskejes

jeskejes VIP lid

1 feb 2011
    8.580
    0
    36
    Eigen baas nu
    brabant
    Net mn kleine man bv met de fles gegeven: 80ml
    Hij was er zo mee weg en nog istie onrustig en is zoekende.
    Hy weegt nu 3450gr en zou dus ong 75ml per voeding moeten drinken (7voedingen pd)

Mijn vraag is of ik m nog wat meer moet/mag geven? Wil m ook niet overvoeren.

2. Sic

Sic Bekend lid

17 dec 2010
    777
    691
    93
    Zover ik weet mag hij gewoon nog wat meer. Bij bv kun je niet te veel geven en de ene keer wordt gewoon wat meer gedronken dan de andere keer. Soms drinkt mijn kleintje 3 keer in de 5 uur en dan slaat hij weer 4 uur over. De ene keer 2 keer 10 minuten en de andere keer 1 keer 5 minuten.

En die 75ml per voeding. Hoe kom je hieraan? Is dit voor kunstvoeding? Dit hoef je niet aan te houden bij borstvoeding. Dus ik zou gewoon nog wat geven!

3. jeskejes

jeskejes VIP lid

1 feb 2011
    8.580
    0
    36
    Eigen baas nu
    brabant
    Dat heb ik nog overgehouden van toen hij in t zh lag. Moest aan minimum komen. En ik geef niet alle voedingen uit de borst en moet een hoeveeheid in zn fles doen.
    Volgens mij als ik m 100 zou geven dat hij t nog op zou drinken.

Vind t allemaal lastig. We hebben geen 'normale' start gehad en wil wel op verzoek voeden maar worden we beide onrustig van en zit met medicatie dat half uur voor voeding moet.

4. 2jees

2jees Niet meer actief

Dat mag toch ook gewoon?

maar misschien wil hij ook lekker tutten ipv veel voeding, dat is het voordeel van BV. Of kolf je alles?

5. jeskejes

jeskejes VIP lid

1 feb 2011
    8.580
    0
    36
    Eigen baas nu
    brabant
    Hij wilt idd t liefst by je liggen.
    Ik kolf niet alle voedingen. 3-4x drinkt ie live.

6. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    Aan borstvoeding zit geen beperking. Geef gewoon meer. Je wilt toch niet dat je kleintje tekort komt (minder groeit) of honger houdt!

7. Stephanie90

Stephanie90 Actief lid

14 jan 2013
    197
    8
    18
    Zuid Holland
    Het advies van haar kinderarts was max 8 voedingen per 24 uur maar de hoeveelheid die ze dan drinkt maakt niet uit.
    Mijn dochter drinkt aan de borst altijd rond de 120ml. Dit deed ze al toen ze 3kg woog. Ze weegt nu met 16 weken(gecorrigeerd 9) zo'n 4750gr.
    Dit was helemaal prima volgens de kinderarts en cb. :(

8. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Weeg jens anders eens voor en nadat je uit de borst een voeding hebt gegeven. ..dat een paar keer..dan kun je beetje schatten.

Onze dame dronk meer uit de fles dan uit de borst. Borstvoeding kun je niet te veel geven..maar probeer liever kleinere hoeveelheden met hoge frequenties ivm reflux.

Wat hier veel rust gaf was even paar dagen niet naar tijden en hoeveelheden kijken en het zichzelf laten regelen.

Wat ik me ook bedenk is dat het de reflux kan zijn . Als er echt sprake is van reflux hebben ze troost van drinken. Dat merk je zelf ook bij maagzuur...als je drinkt verzacht het...doorgeslikt en pijn is terug. Hier gaat daarom ook direct na de fles de speen erin. Anders is het pijn en dus huilen. ..meer lucht...meer reflux.
    Dus hoeft echt geen honger te zijn.

9. jeskejes

jeskejes VIP lid

1 feb 2011
    8.580
    0
    36
    Eigen baas nu
    brabant
    T gaat mij meer om wat ik in de fles mag/moet geven. Uit de borst gaat best goed. Daar pakt ie zn hoeveelheid wel. Zit zo aan 80ml gem, had vd week al gewogen.
    Voor ons geeft t juist meer rust om meer op tijd te voeden. Althans rond die tijd te zitten. Hij kan wat eerder of later komen. En is makkelijker met medicatie wat half uur van tevoren moet. (3x pd) Puur op verzoek put m nog net teveel uit.
    Speen gaat hier vaak ook erin. Heeft nog steeds grote zuigbehoefte.

Huilen na de voeding doet ie niet zo. Meer zoekende en wat onrustig. Vandaar hongervraag.

Had ook al aan verborgen reflux gedacht. Passen al leefregels toe.

10. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    Borstvoeding kun je niet overvoeren... gewoon net zoveel geven als hij wil zou ik zeggen. En als ze ooit echt te veel ophebben lopen ze over en komt het er toch weer uit.... sommige babys drinken meer dan andere... onze baby was een troostdrinker door verborgen reflux. Hij groeide als kool hierdoor. En heb geen nadelen ervan ondervonden dat hij zo veel dronk... hij weegt nu al ruim 8 kg..... het was bij ons het enige waar hij toen troost uit kon putten. Doordat je de baby soms met fles voed kan het zijn dat de baby zuigebhoefte overhoudt. Zeker omdat deze nog zo jong is. Een speen kan een oplossing bieden maar ook een flesje waar de baby langzamer uit drinkt.... probeer te kijken wat bij jullie past. En als de baby toch aangeeft honger te hebben dan zou ik gewoon meer melk geven. Of lekker natutten op de borst

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Borstvoeding kun je inderdaad niet overvoeren. Als je kind na een fles (geef je die vanwege medicatie of zo?) nog meer wil, dan leg je gewoon nog even aan.
    Borstvoeding is meer dan alleen maar melk drinken, als een kind aan de borst drinkt spelen er veel meer dingen. Dus zo vaak mogelijk aanleggen, dat mag echt wel een keer of 12 per dag hoor!

12. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Is uit de borst nog te vermoeiend dat hij daarom de fles bij krijgt? Anders idd na fles aanleggen...gaat vaak om meer dan de melk.
    Vraag t anders aan de lactatie deskundige hier als je nog twijfelt :)

13. jeskejes

jeskejes VIP lid

1 feb 2011
    8.580
    0
    36
    Eigen baas nu
    brabant
    We hebben weer paar x gewogen tijdens voeden en hij drinkt 90ml nu. Doen we ook in de flessen en hy lijkt er tevreden mee.
    Fles geven is overblijfsel van t zh. We zouden afbouwen naar volledig borst. Maar we houden 2-3 flessen pd erin. Geeft mij een rustiger gevoel en papa kan zo ook tijd met zn zoon doorbrengen.
    De bv gaat goed, nette productie, maar ik heb er niks mee. Ervaar niet de gevoelens enz die anderen beschrijven. Liefst stop ik. Maar ga door voor mn ventje. Miss dat ik alle voedingen wel ga kolven als t lukt

14. 2jees

2jees Niet meer actief

Super hoor! Dat gevoel had ik overigens de eerste weken ook zo sterk niet hoor! En eerlijk, bij de tweede nog minder. Ik vind het wel speciaal, maar het is ook weleens pittig! Mar toch zou ik niet anders willen en dat is het belangrijkste denk ik.

Nu mn jongste rondtijgert en alleen aan de borst nog eens 5 minuutjes rustig is, is het toch wel speciaal ;)

Zet m op!

15. jeskejes

jeskejes VIP lid

1 feb 2011
    8.580
    0
    36
    Eigen baas nu
    brabant
    2jees dank je.
    Vandaag gaat t wat beter met aanleggen en drinken. Tis vooral de nacht, dan zie ik t aanleggen niet zitten. Dan drinkt ie ook slecht. Overdag drinkt ie beter.
    En gelukkig heb ik niet als enige dat gevoel. We gaan t zien hoelang ik t volhou.

Deel Deze Pagina