Hoi hoi, Leila krijgt nu bijna 2 weken bv en dat gaat super goed ze kwam de 2e dag al goed aan en op dag 5 zat ze al over haar geboorte gewicht. Alleen heb ik sinds dag 5 ook al stuwing en het doet nu echt mega pijn. Als ik leila aanleg zak ik echt door de grond van de pijn na even drinken is dit over en neemt de spanning op men borst ook af voor even! Nou wou ik eerst kolven maar dat wordt afgeraden ivm nog meer melk productie! Ze krijgt een borst per x en is met 15 min helemaal vol! Wat kan ik tegen de stuwing doen want loop er al een week mee! Had zelf 75b en zit nu op 90D en dat past dan maar net!
Hoi, Allereerst gefeliciteerd met je meisje, lekker dat ze het zo goed doet! Meestal neemt de stuwing na een tijdje wel af en regelt je lichaam het zelf prima. Het is heel normaal hoor, gezien de leeftijd van je dochtertje. Lekker veel aanleggen en goed leeg laten drinken. Als je merkt dat ze de borsten niet goed leeg drinkt kan je ook onder een warme douche gaan staan en je borsten masseren. Zo heb je minder kans op harde plekken en raak je gelijk wat melk kwijt. Ik heb zelf na een tijdje elke dag 1x beide borsten leeg gekolfd, een soort gereset eigenlijk. Dan kolfde ik echt in 5 minuten 150cc... Je moet dat niet meerdere keren per dag doen, want dan stimuleer je de melkaanmaak alleen maar. Bij mij nam de stuwing af toen ze rond de 3/4 weken was en hoefde ik niet meer te kolven. Wel heb ik nog steeds heel veel melk en geef dan ook 1 borst per keer.
Idd even 1x per dag helemaal leegkolven. Misschien 's morgens wel fijn, vaak heb je dan het meeste melk. Als goed is moet de stuwing langzamerhand wat af gaan nemen.