Me kindje groeit goed en er zal een momemt komen dat ik zal gaan kolven als ik weg ben. En mijn kleine man dus gekolfde melk uit een flesje zal krijgen. Maar hoeveel moet ik dan geven? Ik heb al wat in de vriezer liggen en we willen het van de week even proberen of hij het flesje pakt. We hebben volgende week een bruiloft en eigenlijk mag hij niet mee. (Als hij geen flesje pakt dan wel, want ik kan me borst niet natuurlijk niet thuis laten) Dus hoeveel cc moet ik ongeveer geven aan mijn kindje van 3 weken en 4,5 kilo?
Maak kleine flessen, ongeveer 30-50cc per fles. Je kunt dan per voeding twee of drie flessen geven, je kind bepaalt hoeveel hij wil.
Beter kleine flesjes geven in eerste instantie. Dan kan er altijd nog iets opgewarmd worden mocht het niet genoeg zijn Thuis gaan oefenen en dan merk je het wel!
wij kregen toentertijd van de lactatiekundige de volgende rekensom: Het gewicht van je kindje x 150 ml. en dat delen door het aantal voedingen. (wij kregen deze rekensom toen omdat ik op dat moment niet genoeg voeding had en onze kleine afviel). Dat zou bij jou dus zij: 4,5 x 150 = 675 ml per dag. Als je 8 voedingen per dag geeft kom je dan dus op ongeveer 85 ml per voeding. Aangezien bv onbeperkt is mag meer natuurlijk ook gewoon.