Hallo Teddy, Onze zoon is nu 12 weken oud en we oefenen al vanaf week 4-5 met het oefenen van de fles. Soms ging dit goed maar vaker niet. We hebben allerlei verschillende spenen en flessen geprobeerd, dit alles haalt niets uit. Mijn man frustreerd dit enorm want hij kan op deze manier zijn zoon geen flesje geven en dit wil hij zo graag. Het cb adviseerde om een dag weg te gaan, dit heb ik gedaan. De eerste fles was drama, erna viel hij na een lange huilbui als een blok in slaap. De flessen die volgden gingen zozo..... We zijn een paar x per week blijven oefenen, zonder resultaat. Netjes eerst met de speen over de lipjes en als hij hapt de speen pas in de mond. Maar zodra hij voelt dat het een speen betreft, barst hij in huilen uit en wordt erg boos. Hij voelt ook precies aan of ik in de buurt ben, dan weigert hij de fles sowieso. Hij is al een nachtje uit logeren geweest en toen was het ook eerst drama, erna als een blok in slaap gevallen en de flessen die volgden gingen wel goed. Hij snapt het dus wel, maar wil het gewoon niet. Over twee weken moet ik weer aan het werk en ik draai voornamelijk slaapdiensten. Manlief frustreert zich enorm dat het niet lukt en baalt van de bv momenteel. Hij wil het twee slaapdiensten aankijken en anders overgaan op kv. Dan krijgt hij dus enkel de fles en zal onze zoon wel moeten.... Is dit werkelijk zo? Zou dit zo werken? Zo ja, hoe moeten we afbouwen of kan dat wel ineens (ivm zijn darmpjes)? Voordeel met kv is wel dat we ook eerder met fruithapjes kunnen beginnen, maar ik had zo graag de bv afgemaakt tot 6 mnd maar wil ook realistisch blijven dat als het niet wil (fles gekolfde melk geven) dat we een ander alternatief moeten zoeken....
Hoi Sanne, Om eerlijk te zijn denk ik dat jouw zoon de frustratie van jouw man aanvoelt en daarom de fles weigert. Jouw man mag leren de rust te vinden en te leren accepteren en los te laten. Hij heeft de sleutel in handen vrees ik. Het overstappen op KV lijkt me een slecht plan. Zeker als je zoon geen fles wil. Je baby moet toch eten? Ik vind dit een zeer baby-onvriendelijke methode die niet de mijne zou zijn. Ik denk ook dat het niet gaat werken. Kun jij in overleg met de bedrijfsarts nog wat langer verlof krijgen? Ook bij kunstvoeding zou ik tot 6 maanden wachten met het fruithapje. De darmen zijn bij kunstvoeding niet ineens met 4 maanden rijp voor vast voedsel. Lees dit lijstje met tips nog maar eens. Succes
Hallo Teddy, Heel erg bedankt voor je antwoord! Hier hebben we zeker wat aan en je hebt ook helemaal gelijk dat dat een baby onvriendelijke methode is...... We willen zo graag dat het goed gaat met ons mannetje en dan mijn man ook 'gewoon' de fles kan geven, of ik als ik weg ben met onze zoon. Daarom proberen we van alles te bdenken en vragen we raad over wat het beste zal zijn... Ik heb je tips gelezen. Vaak probeert mijn man de fles te geven als het ook echt tijd ervoor is en hij honger heeft. Zouden we dan tussendoor de fles moeten aanbieden? Maar krijgt hij dan op een gegeven moment zelf 'de smaak' te pakken? Heb je miss ook tips hoe mijn man zo rustig mogelijk de fles kan geve.? Hij doet echt zijn best om zijn frustratie s niet te laten merken aan onze zoon en uit ze ook niet in zijn bijzijn / tijdens het geven van de fles. Wat ik mij nog afvroeg, zou het kunnen zijn dat hij mijn melk niet accepteerd van ons omdat wij zijn ouders zijn? Is het zinvol om eens een flesje kv te proberen om te kijken of dat wel wil? Wat het principe van de fles snapt hij wel, maar hij wil mijn bv er niet uit van ons. Hopelijk kun je ons verder helpen... alvast bedankt weer!
Tussendoor aanbieden hebben we trouwens al eerder gedaan en ook al vaker, maar dan gaat onze zoon met de speen spelen en uiteindelijk wordt hij alsnog boos... Het is soms een klein driftig mannetje als iets niet lukt...
Hoi Sanne, Ik weet niet of het iets is voor je man, maar het zou hem kunnen helpen om even een paar keer diep in en uit te ademen voor hij gaat voeden. Dat reduceert de stress in elk geval een beetje. Als hij in zijn hoofd houdt dat het niet erg is als het niet lukt, en dat hardop uitspreekt naar jullie zoon, zou dat ook kunnen helpen. Tussendoor aanbieden zou ook kunnen werken, maar dat hangt ook van jullie zoon af. Is het mogelijk dat opa/oma een keer het flesje komt geven? Ik heb een keer van een vader gehoord die met behulp van een borstvoedingshulpset zijn dochter aan zijn borst voedt. De melk komt dan wel uit een flesje, maar wordt gegeven dmv een slangetje die bij de tepel uit komt. Adoptie moeders kunnen zo ook de borst geven. Wie weet werkt dat voor jouw man en jullie zoon. Sterkte ermee.