Ingetrokken tepels ?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door MomQ 2 be, 6 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MomQ 2 be

MomQ 2 be Bekend lid

28 jan 2012
    532
    0
    0
    Noord Holland
    Ik heb al mijn hele leven ingetrokken tepels, dus de tepel zelf zit doorgaans naar binnen... ooit ben ik hiervoor naar de dokter geweest en die zei dat mijn melkklieren te kort waren.

Nu ik zwanger ben, dacht ik in eerste instantie aan flesvoeding...maar nu ik weet dat we een kleine baby verwachten, ben ik weer wat meer aan het nadenken en alle foldertjes aan het nalezen over borstvoeding ...maar kan nergens iets vinden over ingetrokken tepels en of het wel mogelijk is om borstvoeding te geven? dus bij deze mijn vraag. Alvast bedankt voor de response!

2. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Hoi,

Ingetrokken tepels hoeven niet per defeinitie een probleem te zijn. Je kindje drinkt niet aan de tepel maar aan de borst. Hij heeft de tepel nodig om zich te kunnen richten en om de zuigreflex te activeren. Komt je tepel bij stimulatie wel naar buiten? Kijk eens wat er gebeurt als je de Nipple Pinch Test doet. Eventueel kun je tijdelijk borstvoeding geven met een tepelhoedje, tot je tepel vanzelf meer naar buiten blijft.

Volg een goede voorbereidings cursus over borstvoeding zodat je goed voorbereid bent en weet waar je op moet letten. Bij twijfel kun je in de zwangerschap al een LK raadplegen.

Succes.

Deel Deze Pagina