minder productie na beginnen met werken?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door liefprinsesje, 6 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefprinsesje

liefprinsesje Actief lid

19 okt 2010
    239
    0
    0
    Beste lactatiekundige,

Mijn dochtertje is morgen 15 weken. Ik geef fulltime borstvoeding en mijn plan was om dit sowieso tot de 6 maanden vol te houden. '
    Nu heb ik het volgende probleem. Vanaf 11 weken sliep mijn dochter 12u achter elkaar door. Wat natuurlijk ontzettend luxe is. Maar sinds ik begonnen ben met werken komt ze opeens weer 's nachts..nu vraag ik me af of dat komt doordat ik minder voeding heb. Dit denk ik ook omdat als ik kolf op mijn werk er in totaal 120cc uit beide borsten komt, terwijl ik haar altijd voed met een borst en als ik thuis kolf komt er toch zeker 170cc uit. Ik merk dat ik zo onzeker word hiervan dat ik zelfs overweeg om te stoppen met borstvoeding..
    Hebben jullie tips voor mij, hoe ik de productie goed houd?
    Daarnaast nog eenvraag betreft kolven..
    # Wanneer stop je?Is dat wanneer er niks meer uit komt of ga je dan nog even door?

Ik hoop dat jullie me antwoord kunnen geven! Alvast bedankt!

Groet

2. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Hoi,

Het is een heel normaal verschijnsel dat je melkproductie terug loopt als je weer gaat werken. Ook is het heel normaal dat je dochtertje ineens weer voor een nachtvoeding komt. Heel slim van je dochter om weer 's nachts te komen drinken, want dat is heel goed voor de melkproductie. Allemaal helemaal normaal dus. Zolang je je dochter op verzoek blijft voeden (dus ook 's nachts) is je melkproductie sneller weer op peil.

Je dochter zal zich ook vaker 's nachts melden om de schade van het jou missen 's nachts in te halen. Probeer er maar aan toe te geven. En op de dagen dat je niet werkt lekker veel met je dochter knuffelen om de hormonen weer op hoog niveau te krijgen.

Als je onvoldoende kolft voor de volgende werkdag kun je thuis of in het weekend nog een keer extra kolven inlassen (ook goed voor de productie). Als er geen melk meer komt beter stoppen met kolven. Dan de andere borst en eventueel daarna nog een keer terug naar de 1e borst.

Succes.

3. liefprinsesje

liefprinsesje Actief lid

19 okt 2010
    239
    0
    0
    Hoi Teddy,
    Super bedankt voor je antwoord. Dit neemt bij mij weer wat zorgen weg. Ik ga thuis wat vaker kolven zoals je zegt en die nachten..ach als je zo'n lief meisje ziet is dat allemaal geen probleem! Wat fijn dat er hier een plek is om deze vragen te stellen!!Keep doing the good work!!Dank je!

Deel Deze Pagina