Waarschijnlijk ben ik de enige op dit forum met dit probleem maar misschien weet er wel iemand een antwoord op mijn (waarschijnlijk domme) vraag Ik lees vaak dat de 1e symptomen pijnlijke of gevoelige tepels kunnen zijn...maar aangezien mijn tepels ingetrokken zijn...kan ik hier ook iets aan voelen? of sla ik dit symptoom dan gewoon over
ik heb geen ingetrokken tepels, maar ze zijn nagenoeg plat in rusttoestenad bijna ingetrokken zeg maar. geloof me, ook dan voel je het ik ging stuk alsof ze verbrand waren.
heb stage gelopen in de kraamzorg en als ik die vrouwen er soms over hoorde praten... kan je zeggen dat die ook behoorlijk veel pijn eraan konden hebben
Ik heb zelf ook ingetrokken tepels, maar heb in het begin van m'n zwangerschap geen pijn hieraan gehad. Wel waren m'n borsten heel pijnlijk en gespannen (niet specifiek de tepels dus)...
Even vooruitlopend op... als je in de toekomst borstvoeding wilt gaan geven, hoeven ingetrokken tepels geen probleem te zijn. Je zou een aantal maanden van te voren tepelvormers kunnen proberen. Ik gebruik ze nu en het lijkt zowaar een beetje te helpen!