ingetrokken tepels

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door karin143, 15 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. karin143

karin143 Nieuw lid

15 okt 2007
    1
    0
    0
    groepsleerkracht
    lelystad
    hallo,

ik ben nu ruim drie maanden zwanger en wil graag borstvoeding geven. ik heb mijn leven lang al last van ingetrokken tepels. kan ik hierdoor wel borstvoeding geven?

karin

2. Verhoeven546

Verhoeven546 Actief lid

17 sep 2007
    167
    0
    0
    Platte of ingetrokke tepels hoeven geen belemmering te zijn voor het geven van borstvoeding. soms zie je dat een kind wat meer moeite heeft met het leren aanhappen aan een borst met een platte tepel. vraag hier dan ook voldoende hulp bij.

bij een platte tepel, zie je vaak dat wanneer je hem stimuleerd hij toch wel wat naar buiten komt. soms helpt het om net voor het aanleggen even te kolven zodat de tepel al iets naar buiten is gezogen en het makkelijker wordt voor de baby om aan te happen.
    bij een echte ingetrokken tepel zie je juist dat deze bij stimulatie juist meer naar binnen trekt. dit hoeft echter ook geen belemmering te zijn voor borstvoeding.

momenteel wordt er eigenlijk aangeraden om af te wachten tot de baby is geboren.
    vroeger werd er nog wel geadviseerd om bijvoorbeeld tepelvormers te dragen in je zwangerschap of om tepeloefeningen te doen zoals de Hoffmann-methode. echter men is niet overtuigt van het effect van deze methodes.

Deel Deze Pagina