ik word een beetje gek van mijn vriend!

Discussion in 'Zwangerschap' started by lmfao, Mar 23, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lmfao

lmfao Actief lid

Aug 16, 2007
    348
    0
    0
    ik moet echt even van mij afschrijven want ik word er echt een beetje gek van.

toen we hoorde dat ik zwanger was zei mijn vriend de babykamer is hellemaal voor jou dus je mag alles uitkiezen,dat heeft 4 weken geduurt toen kwam hij al met ik vind dit toch een hele mooie kleur voor de kamer dus dat is wat we gaan doen.ik had eerst nog zoiets van oke wel leuk dan kies ik de meubels uit,gisteren we kwamen thuis en toen was het direct op internet kijken en zijn smaak kwam weer naar boven,dus nu is het dat ik hellemaal niet de babykamer heb gedaan maar mijn vriend.we hebben het dan nog niet thuis maar de kleur wat hij wou was niet mijn smaak en ik heb er geen woord over gezegt want ik kookte gewoon van binnen.

hebben nog meer dames hier last van of ben ik de enige?

2. allwoman

allwoman VIP lid

Jan 29, 2008
    5,589
    0
    0
    bezig bijtje
    Niet cru bedoeld maar wel eens van een compromis gehoor? zou overleggen! succes!

3. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

Sep 30, 2007
    1,677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    sorry geen ervaring mee we kiezen alles eigenlijk samen uit

wat ik mooi en leuk vind vind hij ook dus dat is een voordeel

4. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

Sep 20, 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    Als ik jou was, zou ik het alsnog tegen hem zeggen. Als je niets zegt, weet hij helemaal niet hoe jij er eigenlijk over denkt en heb je straks ook nog een kamertje wat je helemaal niet mooi vindt.

Ik vind het wel een pluspunt dat hij zo enthousiast is, er zijn genoeg mannen die het echt geen r**t interesseert en dat lijkt me helemaal niet leuk.

Mijn man is gelukkig ook enthousiast en we hebben overlegd wat we wel/niet wilden hebben, met name bij de "grote" dingen zoals de kinderkamer en de kinderwagen.

Of is je man zo verschikkelijk dominant dat het toch geen zin heeft om erover te praten?
    Waarschijnlijk heeft hij het niet eens door wat er aan de hand is... Geef hem het voordeel van de twijfel.

Veel succes.

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Ik zou ook zeggen dat je het niets vind en toch op zoek gaan naar een kamertje dat jullie allebei mooi vinden. Je moet het kamertje wel iedere dag zien,en zal je je er waarschijnlijk dagelijks aan ergeren.
    Zolang jij hem niet eerlijk je mening geeft gaat hij er vanuit dat jij het ook leuk vind.

6. babydreame

babydreame Actief lid

Nov 9, 2007
    308
    0
    0
    nagelstyliste
    arnhem
    Het is inderdaad heel fijn dat hij wel kijkt, maar jij moet wel heel duidelijk zijn GEWOON ZEGGEN IK VIND HET NIET MOOI, eerlijk en duidelijk.
    hij denkt dat jij het mooi vind omdat je niets zegt, samen hebben jullie een kindje gemaakt dan moet je ook hier wel samen uitkomen. voor je zelf opkomen. kijk zelf eens naar babykamers laat jouw smaak ook zien.

wij doen alles samen en de smaak komt overeen. succes

7. lmfao

lmfao Actief lid

Aug 16, 2007
    348
    0
    0
    dank jullie wel voor de reactie ik zal het er eens met hem over hebben en doordat hij het zo leuk vind allemaal praat ik er ook niet over,als ik ergens enthousiast over ben en iemand kraakt dat af zou ik zoiets hebben van ja zoek het uit geen zin meer in dat denk ik wat er zou gaan gebeuren.maar zou het met hem erover hebben.

8. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ja maar er is een verschil tussen afkraken en aangeven dat het je smaak gewoon niet is. En het is ook zeker niet IEDEREEN ! Als het goed is moet je zulke dingen tegen elkaar kunnen zeggen hoor en soms is dat best even moeilijk en moet je het even verwerken, vooral als je je gelijk al ergens op ingesteld hebt, maar het is veel fijner om beiden een goed gevoel te hebben.

Hier stonden we loodrecht tegenover elkaar met de namen van de baby. Daar zijn we nu overuit, maar dat heeft wel even geduurd. Een tijd van praten praten praten. Proberen te de andere een beetje te bewerken, aangeven wat we wel en niet vonden van de naam. En ook een tijdje van gewoon bezinken en zelf wennen aan de namen. Uiteindelijk heb ik 'mijn zin' gekregen. Maar zo voelt het gelukkig niet. Daar was ik wel een beetje bang voor, hij staat nu echt achter de (tweede) naam.
    Als we dit niet hadden uitgesproken had 1 van ons echt met een rot gevoel blijven zitten en dat komt er dan vroeg of laat toch een keer uit, maar dan veel groter dan het nu eigenlijk is (knallende ruzie ofzo, met een berg frustraties die dan ineens overstromen). En dat is onnodig.
    Dus blijf praten! En je hoeft niet continue te zeggen wat jij niet mooi bent, je kan ook juist aangeven wat je wel mooi vind en waar je dat dan weer terugziet, en aangeven welke dingen je dan storen. Zeg wat je gevoel is hierin!

9. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

ik heb er ook geen ervaring mee, maar als ik jou was had ik allang aan de bel getrokken.. zoiets behoor je samen te doen.. dat maakt het ook alleen maar leuker.. vertel hem gewoon hoe jij je eronder voelt en dat je dit graag samen wilt doen.. mssn begrijpt hij het... aan de ene kant is het ook wel weer lief toch! hij bemoeit zich er tenminste mee.. er zijn ook papa's die denken: zoek het lekker uit.. dus gewoon ffe een gesprek erover aangaan meid.. komt vast goed!

10. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Ik zou wel eerlijk tegen hem zeggendat je het niet mooi vind. ij zegt toch ook tegen jou wat hij niet mooi vind. Dus waarom mag jij dat dan niet.

11. Jeslin79

Jeslin79 Actief lid

Jan 24, 2008
    386
    0
    0
    Ambtenaar
    Rotterdam
    mijn vriend laat alles aan mij over, dat bevalt me wel, als hij iets echt niet leuk of mooi vind , laat hij dat weten

12. sukkie

sukkie Fanatiek lid

Mar 8, 2008
    1,166
    1
    0
    Ik weet niet in hoeverre je hebt aangegeven dat je het er niet mee eens bent, maar als je dit niet doet weet hij natuurlijk ook niet dat je het niet mooi vind. Wij hebben alles samen uitgezocht.

13. Linka76

Linka76 VIP lid

Dec 14, 2007
    9,703
    0
    0

Mijn vriend zei dat ik zelf mag doen, dat vind ik heel lief, maar ik betrek hem alles bij!

Imfao: Dus als ik jou was zou ik met je vriend erover hebben....

14. lmfao

lmfao Actief lid

Aug 16, 2007
    348
    0
    0
    we hebben het erover gehad en zijn er nu ook uit,gelukkig :D
    hij begreep me wel.
    bedankt voor jullie reacties hierop.

15. Linka76

Linka76 VIP lid

Dec 14, 2007
    9,703
    0
    0
    Hartstikke fijn en nou nu genieten he ;)

Share This Page