Ik heb onderstaande ook in het topic baby & dreumes gezet maar dochterlief is een echte peuter met peuterstreken dus misschien dat er hier mama's zijn met leuke ideeen. hallo, zo'n topic als dit is al tig keer voorbij gekomen denk ik maar.. Ik heb een dochter die wordt begin juli 3. Mijn zoon wordt eind juni 1. Ik krijg van de genodigen natuurlijk de vraag wat we willen hebben voor de kids maar met een dochter van bijna 3 (lees 2x sinterklaas, 2x kerst, 2 eerdere verjaardagen EN opa's en oma die verwennen) hebben we al zoveel. geld is natuurlijk niet zo leuk om te vragen maar wat dan wel? we hebben de tuin vol staan met spullen, ook fietsen/loopauto's etc is in huis evenals duplo, little people en een berg voorleesboekjes. iemand nog ideeen? Ik heb tot nu toe: Collin Autos Kleren (kledingbon) Houten speelgoed/Houten trein/HABA speelgoed Grote houten kist om het speelgoed in te doen als de box weg is Frédérique Dekbedovertrek peuterbed (Hello Kitty, Dora etc.) Zand-watertafel Kleren (kledingbon) Spelletjes (geen domino of memory) Puzzels vanaf 50 stukjes Knutselspullen (geen verf) Dvd van Disney Sprookjesboeken Boek rupsje nooitgenoeg
voor de oudste vind ik de boeken van : Jan en Noortje Liselotje etc ook érg leuk. Boeken van Dagmar Stam meen ik. puzzels even specifieker: Vloerpuzzels lekker groot! Misschien een zitzak? Stonden een tijdje terug in de folder van Leenbakker Spelletje: krokodil met kiespijn (leuk voor beiden! )
Ehm..voor je zoon kom je dan ms. uit op specifieke jongensdingen: zoals trekker/kraan (voor binnen of buiten) Houten boerderij met dieren Voor je 3 jarige dochter: knutselspulletjes? weet nog niet of ze de leeftijd voor heeft, maar iets met kraaltjes om armbandjes en kettingen zelf te rijgen? Kan ze dan samen met mama doen. Heeft ze al iets van een keukentje? Een kassaatje? een kinderwaslijntje met knijpers, pop met poppenwagen, fietszitje etc. volgens nioem ik nu een hele winkelassortiment op haha! Weet ook niet of je het allemaal al hebt.
Zoontje: - Kiepauto voor in de zandbak - Badpuzzel - Muziekinstrumenten - Spel 'De Boomgaard' van Haba (is vanaf 2+, dus dan leg je het nog even weg) - Bootje voor in de watertafel Dochter: - Theeserviesje (plastic, zodat er water in kan) - Keukenspulletjes - Barbiespullen of van Lalalaloopsy of Pinypon (is voor 4+ maar wordt hier prima mee gespeeld) - Playmobil (ook voor 4+) - Kleispullen, bijvoorbeeld de hond van Playdoh. - Spelletjes: Nijntje voert de dieren, lotto, memory, - Puzzels met cijfers - Spelletjes-/opdrachtenboeken - Verkleedkleding Ik weet nog veel meer, maar ik heb natuurlijk geen idee wat je al hebt.
Hier gevraagd voor de 2e verjaardag: - nachtlampje trousselier (zijn van die ronddraaiende lampjes met figuurtjes) - rugzakje - zandbak - bootjes voor in bad Voor 4e verjaardag: - waterbaan (voor buiten) - leuke spellen zijn kikker speelt tikkertje, hondje waf, visspel - playmobil voor in het poppenhuis (is echt een hit!) (poppenhuis hadden we al)