Hoi allemaal, Ik wil heel graag jullie advies. In de nacht van dinsdag 12 op de 13e is volgende situatie begonnen: Dochter circa 11 maanden wilde niet meer drinken snachts. Volgende dag ook niet, met pijn en moeite kon ik haar afleiden en hapte ze wonder boven wonder om half 5 in de middag aan. Sinds dien niets meer gedronken en weigert ze ook elke manier van aanbieden, eten gaat ook slecht maar iets beter 2 knijpfles op een dag max. en dus niets drinken. HA en HAP zijn al ingeschakelijkd en ze word 'gemonitoord' volgens hen is ze nog niet uitgedroogd dus tot dan word er niet ingegrepen en hopen ze dat de honger de overhand neemt voor de uitdroging dit doet, voor mij heel moeilijk, ik heb een ontroostbaar meisje, de buren vannacht zelfs kloppen tegen het plafond omdat ze er niet van konden slapen. Ik kon haar altijd troosten met de borst .... ik maak me zorgen om mijn meisje .....
Vervelend he, hier duurt het ook al 3 dagen dat ze weigert. Ze is ook erg ziek (koorts, hoesten, verkouden). Is ze verder ziek en heeft ze dit eerder gedaan bij tandjes? Drinkt ze beter na een zetpil? Dat zou je eens kunnen proberen.
Heb je geprobeerd iets zoets op je tepel te doen? Iets van Roosvicee of iets wat ze lekker vindt? Bij je borst houden terwijl je een filmpje bekijkt van een andere baby die aan de borst is. Wil ze helemaal niks meer drinken? Ook niet op een andere manier?
Pfoe lijkt me verschrikkelijk. Heb je het idee dat ze pijn heeft? Of koorts/ziek is? Misschien gekolfde melk aanbieden? Warm of evt koud? Als ze wel iets eet, misschien eten met veel vocht er in geven?
Hoe is het bij jou ? Hier zou ze vanmiddag worden opgenomen met een sonde maar wonder boven wonder na een vreselijke nacht (heb echt gehuild uit machteloosheid terwijl ik haar wiegde om in slaap te kunnen krijgen) dronk ze vanochtend en vanmiddag opeens afgekolfd uit flesje !!!! jeej hoe is het het bij jou ?? het was niet veel totaal 120 ml maar ben er zeebeer tevreden over wil dan ook het voorstel doen dat ze nog thuis blijft nog geen plasluier gezien maar die komt vandaag vast wel wat een opluchting opeens zeg pff dat kolven is vervelend maar heb ik er wel voor over, stiekem hoop ik dat ze wel de weg naar de borsten nog maakt 1 dezer dagen maar ben allang blij dat ze weer drinkt
Dames ik had dus echt alles geprobeerd van warm, koud, borst, fles, tuitbeker, beker, verstopt in een fruithapjeknijpfles die ze altijd heel lekker vind, gemengd met het vorige, lepeltje niets maar dan ook niets hielp wat er aan de hand was geen idee maar de honger heeft gewonnen !!Ik had niet het idee dat ze pijn had maar vind ik ook moeilijk te beoordelen