Miskraam?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Juf123, May 30, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Juf123

Juf123 Nieuw lid

May 29, 2015
    3
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik denk dat ik een dreigende miskraam heb. Gisteren kreeg ik aanhoudende buikpijn/kramp (had er behoorlijk last van, maar hoefde geen pijnstilling te nemen) en daarna bloedverlies, helderrood. Alles bij elkaar die middagdag/avond denk ik een maandverband vol. Ook vanmiddag had ik weer een bloeding, nu minder bloed en minder buikpijn. Er zitten alleen geen stolsels bij. Is dit de voorbode van een miskraam? Ik was gisteren, teruggerekend, ca. 5 weken en 3 dagen zwanger. Ik wist niet dat ik zwanger was, omdat ik bijna twee weken geleden ongesteld was geworden, maar dat is dan waarschijnlijk de innestelingsbloeding geweest. Ik heb vorig weekend ook alcohol gedronken, omdat ik dacht niet zwanger te zijn. Kan dit de oorzaak zijn? Wanneer moet ik contact opnemen met een verloskundige of huisarts?

Alvast bedankt voor het antwoord.

2. Juf123

Juf123 Nieuw lid

May 29, 2015
    3
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hallo,

Hierbij even een aanvulling: na de bloeding gistermiddag heb ik niet meer gevloeid.

3. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Juf123,

sorry voor de late reactie. Heb je intussen al een echo gehad? Bloedverlies, in alle gradaties, komt erg vaak voor in de zwangerschap en heeft m.i. niets te maken met het alcoholgebruik het weekend ervoor. Meestal is er niets aan de hand, maar helaas weet je het nooit zeker zo vroeg in de zwangerschap.
    Ik hoop dat alles nog goed zit!

Groetjes Brigitte

Share This Page