Omdat ik m'n eisprong anders had berekend en er helemaal niet van uitging dat ik zwanger kon zijn, heb ik vorige week goed meegedaan tijdens een wijnproeverij. Na die tijd was ik best aangeschoten (13 verschillende soorten wijn geproefd... dus dat zullen wel 6 glazen wijn zijn geweest). Ik kwam er vandaag (2 dagen voor NOD) achter dat ik zwanger ben. Hartstikke onzeker nu. Ik kan het niet meer terugdraaien. Op het internet gaan verschillende berichten: "Geen zorgen want in de eerste zoveel weken is er geen bloedband". Maar ook: "Wordt maar vast bezorgd, want alle alcohol - ook in de eerste weken - bereikt het vruchtwater. Dus ook van het bevruchte eitje etc." Ik weet wel dat ik op papier geen zekerheden kan krijgen. Maar benieuwd ben ik wel naar jullie ervaringen op dit gebied. Ik vind het vreselijk en ben gewoon erg bezorgd dat er iets ernstig mis kan zijn, ook als het een voldragen zwangerschap zou worden (heb in februari een prille miskraam gehad met 7 weken).
Hoi Niekie82, toch zou ik me er niet druk om maken. We horen het in de praktijk best vaak dat vrouwen nog beschonken zijn geweest omdat ze nog niet wisten dat ze zwanger waren zo voor de NOD. Ik snap je ongerustheid hoor, zeker ivm de miskraam eerder dit jaar, maar laat het los. Je hebt niets verkeerds gedaan. Groetjes Brigitte